{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.514 visninger | Oprettet:

Eftermontering af turbo. {{forumTopicSubject}}

Har forsøgt at undersøge mig frem til om det er lovligt at montere turbo i en bil der fra fabrik ikke kommer med turbo. Eksempel en BMW 320i E46 fra 1998.

Nogle siger at det er pisse ulovligt og andre siger at det snildt ryger igennem syn uden problemer.

Fandt denne artikel men er stadig ikke helt afklaret

http://m.magacin.dk/motorcykler/gaa-amok-du-maa-gerne-tune-din-motor/ar8140/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eftermontering af turbo.
  • #1   10. dec 2018 Ulovligt på denne type bil .. Biler hvor det kan lade sig gøre på med dette stunt med tuning på org motor er for ældre vogne altså rigtig gamle 25-30 år plus ..
    Så simpelt nej


  • #2   10. dec 2018 Ind på fstyr.dk og læs lidt omkring tuning og bliv klogere.

  • #3   10. dec 2018 det bliver meget dyrt og gøre lovlig

    da der skal en masse dokumentation og test til før det bliver lovligt.

    husk der er 2 regelsæt man skal læse
    det ene er om det er lovligt og føre på vejen
    læses på fstyr.dk

    det andet er om man skal betale afgift
    læses på skat.dk


  • #4   10. dec 2018 Så den artikel hvor der står at der med definition menes at ny afgift osv først træder i kraft hvis det er topstykket, krumtap, blok og stempel man ændre. Og at så længe at det er på original motor kan man "tune" alt man vil er bare en omgang vås?

  • #5   10. dec 2018 Nej det er ikke vås, det er bare skats del af tuningen. Det fortæller hvornår man skal betale afgift.
    Men kan fstyr ikke godkende tuningen, så kan det ikke gøres lovligt og så er skats regler ligegyldige


  • #6   10. dec 2018 Det har så også meget med årgangen at gøre. Hvad der er tilladt og ikke er. Og så lige det med du vil montere en turbo på en model der ikke er født med en variant med turbo. så bliver det kun mere svært at gøre da du ikke kan få en type godkendelse af bmw på det. Men som noget siger der er firmaer der kan hjælpe men det kommer til at kostet kassen. Så kan man lige så godt købe en str bmw med de hk man vil have.og det er helt sikkert også billiger i sidste ende.

  • #7   10. dec 2018 Det var mere af budget oversager. Da penge ikke er det helt store lige nu, men senere hen kunne være interessant derfor få skrabet sammen til det. Men hvis det er helt hul i hovedet så tror jeg sku bare at det bliver droppet

  • #9   10. dec 2018 #7
    Det er hul i hoved, hvis du gør det, er det ikke lovligt uden at du også få en type godkendelse, og uden den ændre du heller ikke registreringsattesten og forsikring, som så ikke er dækkende.

    Det er ulovligt eller bliver meget dyrt, det er realiteten som alle bilejer må indstille sig på.


  • #10   15. maj 2019 Hvad jeg kan læse mig frem til kan du godt montere en turbo.
    Du skal bare montere større bremser og sørge for køre enskaber ikke bliver forvrænget.
    Så tager du til autoconsult i københavn og betaler 40.000 for papir arbejdet og så køre du til syn og viser papirene.
    Du må bare ikke øge effekten mere end 100% for så skal den til tyskland og testes så hårdt at du ikke får en hel bil hjem igen. Og hvad det koster det ved jeg ikke.


  • #11   15. maj 2019 Ja og så skal den nye effekt på registreres på bilens papir og forsikring. Så er det lovligt, men det sker jo ikke i praksis.

Kommentér på:
Eftermontering af turbo.

Annonce