{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.471 visninger | Oprettet:

Honda Del sol tuning? {{forumTopicSubject}}

Jeg sad og kiggede på en del af de Del Sol's der er herinde på bg.. Men det undre mig at der ikke rigtig er nogen der er tunet igennem, sådan en fræk lille vogn, med en forholdsvis frisk motor kunne da være lækker med en ordentlig omgang tuning eller hvad?

Holder de ikke til det? Eller vil folk bare ikke være for hårde ved deres vogne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda Del sol tuning?
  • #1   23. dec 2006 Det kommer jo an på hvor mange penge man har.. NA tuning koster ca. 1000 kr. pr. 1 hk siger man, og det passer egentlig meget godt.. Med trykladning får man mange hk, men hvis det samtidig skal holde, så skal der også smides andre stempler i motoren osv..

    Ham her har lavet lidt ved sin del sol: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37730

    Så tror bare det er folks pengepung der gør at de ikke er tunet "igennem" smiley


  • #2   23. dec 2006 Ja har godt hørt de 1.000 kr pr. hk omtalt før, synes umiddelbart det lyder pebberet, men har heller aldrig selv rodet med den slags.

    Den havde jeg godt nok ikke set, fræk vogn og rigtig fedt billede af motorrummet der. 48 hk mere end standard er da også en slat.

    Ja, der må arbejdes for sagen jo smiley


  • #3   23. dec 2006 Nu har han godt nok også skiftet std. vti motoren ud med en itr motor, men han har puttet nogen rigtig lækre dele i den itr motor, og han mangler vist lidt endnu, før han kan få den justeret færdig, så lidt flere hk skulle den gerne få.. Ved at der er en fra HKD der vist er igang med noget turbo montering på sin del sol vti, ved bare ikke hvornår den er klar.. og så er der også en enkelt del sol esi med turbo, tror ikke der er andre med tryk på, kan ihvertfald ikke huske flere, udover en hel del civic'er smiley

    Men for omkring 50k kan man få 330-340 hk i en vti smiley


  • #5   23. dec 2006 Lasse: 340 hk er jo ganske udemærket i sådan en lille go-kart smiley

    Hans: Din eller hvad? smiley


  • #7   23. dec 2006 TP: Hvad snakker du om? Det er da helt klart bedre at NA tune på en B18 end en B16, da der std. er 30 hk forskel, og hvis de 30 hk på B16'eren skal hentes, kommer det allerede der, til at koste mange penge..
    Og man kan sikkert godt få en B16 op på 230 hk, men så skal pengepungen også være i orden.. Det kan man nok spørge Henrik S på HKD om..

    Og det med at der ikke er særlig mange ting til en B18 er noget fis, da der bliver lavet lige så mange ting til B18, som B16, og de fleste ting kan også puttes i begge motorer, da de begge er B-serie..



  • #9   23. dec 2006 har godt nok overvejet lidt tryk på vogen. men den står jo i vinterhi nu. så når sommeren kommer skal den bare køre HVER dag. kan jo ikke stå og skifte motor om sommeren!! det er der sku ikke tid til!! hehe derfor jeg ikke gør det!! smiley Kan jo ikke spille smart når den holder der hjemme og ikke kan køre fordi der er røget en topparkning eller sådan noget!!! hehe

  • #11   23. dec 2006 Jeg har også prøvet et par ture i en del sol esi med T25 turbo på std. motor og 0,5 bar, den lavede 180 hk og den rykkede sq fint nok, og lige så snart man rørte speederen, så trak den bare derud af, og ejeren har også været på bane med den og givet den gas, og den har ikke brækket sig endnu..



  • #12   23. dec 2006 jamen præcis!!!

  • #15   23. dec 2006 Stefan Æ: Nu står der ikke lige hvor du kommer fra, men ellers kan du høre om en pris på det hos www.cmr-autocenter.dk for montering af turbokit, de holder til i Herlev, eller spørg på hondaklubben om hvad dele du skal købe, hvis du selv kan montere det, for det er sq lækkert at køre med turbo, og at den rykker sig ved det mindste tryk på speederen, selvom man kører i morfar tempo smiley

  • #16   23. dec 2006 Stefan: Det passer ikke på din motor, det er til B-serie, og så er det XS power, det er noget kina knald man skal holde sig fra..

    Og så mangler der også intercooler, trykrør, olieslanger og meget andet..

    De "færdige" kits skal man helst holde sig fra, da de som regel ikke passer mht. rørføringen, og det er noget kinaturbo man får med, så der går meget tid med at få det tilpasset så det fungere.. Så hellere købe alt hvad man skal bruge i ordentlig kvalitet, og så selv fixe det smiley


  • #17   23. dec 2006 hehe ja men vis jeg skulle gøre det så skulle det være for at høre blow`en hehe elsker den lyd!! når god jul her fra!!!
    \\Stefan Æ


  • #19   25. dec 2006 Hans H:
    Jeg ville også være meget forsigtig med ebay cheap-kits...... det er skide fedt at have sparet 10k i forhold til andre... men hvor fedt er det hvis f.eks. møllen går sig en tur eller noget der er værre.... så kan de sparede 10k hurtigt blive dyre 10k at have sparet!


  • #21   26. dec 2006 Hans.. bare se at komme igang :o) det bliver hurtigt sommer, og den skulle nødigt begynde at slå røder nede på værkstedet.

Kommentér på:
Honda Del sol tuning?

Annonce