{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3C 1.9TDI 105HK, chipning?
  • #1   29. apr 2019 30-35 % ekstra effekt leverer de typisk på sådan en. Så der er som sådan god valuta for pengene.

    En lille smule lavere forbrug kan du godt forvente. Men det skal ikke være hovedårsagen til, at du gør det, vil jeg mene.


  • #2   29. apr 2019 Hvad motor kode er din 1.9 tdi motor ? . er det en bls så lad være med at få den chippet.

  • #3   29. apr 2019 Jeg ved mange af dem får omkring 140-145hk af de 105HK motorer, det er vel også der omkring jeg kan forvente den lander så smiley

    Det er heller ikke hovedårsagen, men det er jo en tung bil, så den kunne godt bruge lidt ekstra kræfter under overhaling og på motorvejen, og så et lille boost i brændstof er jo bare en bonus smiley


  • #4   29. apr 2019 Men ang hvad den får så har jeg set dem få mellem 140hk og knap 150hk.

  • #5   29. apr 2019 Freeway:
    Det skal jeg lige undersøge, er BLS motoren svagere end de andre?


  • #6   29. apr 2019 BLS motoren er noget værre bæ, faktisk. Den kan godt finde på at stikke en plejlstang ud gennem siden. Det sker ikke for alle, men for nogen.

  • #7   29. apr 2019 Ja det er den motor ud af alle de 1.9 pd tdi der er bygget svagest. Du kan prøve at slå motoren koden op på Google så kan du se hvad jeg mener.

  • #8   29. apr 2019 min er en bls med 157 hk og 380 nm. landberg optimeret.

  • #9   29. apr 2019 Freeway:
    Synes der er meget delte meninger om BLS, nogen siger den fint holder hvis man bare får EGR lukket på den og mange får fjernet DPF og kodet det fra

    Construktion:
    Hvor længe har din kørt med det? Og er du glad for du fik det gjort? Har det påvirket brændstofforbrug og hvor langt har din kørt?
    Min har lige rundet 311.000km


  • #10   29. apr 2019 jeg, har selvfølgelig fået skiftet, motoren, på den, ligesom mange andre. ??
    da havde den kun kørt, 163370 km.
    motoren som kom i istedet har fået:
    nyt topstykke
    turbo,
    større krumtap,
    større stempler.
    Den ydede 125 hk standard.

    jeg har nok kørt 10-12K, siden chip.
    den er både kvik og økonomisk. kører mellem 20-25km, pr L, på landevej alt efter trafik


  • #11   29. apr 2019 mehh

  • #12   29. apr 2019 #11

    lige præcis.


  • #13   29. apr 2019 Ja okeii, det er også lidt af en ombygning, tænker jeg bare skal holde min standard mere eller mindre, har lige haft en Golf 4 1.9TDI PD130 optimeret til 239HK 512NM, så nu skal jeg bare have en vogn der kan klarer det 2-3år til jeg er færdig i lære

  • #14   29. apr 2019 du, ka se, motorkode, på den, hvis du taster din, nr plade, inde på, tjekbil.dk, tror jeg.

  • #15   29. apr 2019 Det nu ikke partikelfilteret der er skyld i de bls står af,med mindre man køre ind til det er total stoppet til. og så forsætter med at køre for det slår alle motor typer ihjel,Og det har heller ikke noget med om egr ventilen er koblet fra eller ikke.det hjælper kun på sod at den er koblet fra. Det der er med bls motoren. er at den har svagere lejer/kromtap og pejlstænger er bygget en del svagere end på de andre 1.9 pd tdi motorer. Og det der er med dem de kan køre perfekt og lige pludselig sætte en stang ud gennem siden. Så man ved aldrig hvad når det sker. Der er ikke nogen måde at forudse det på. Men jeg syns personligt tit der er mellem 150.000km og 250.000km jeg selv har set en del af dem stå af. Men har da også set nogen køre over 300.000km uden nogen bøvl. Men vil sige det er noge lang imellem dem. til forhold de andre 1.9 pd tdi motor koder.

  • #16   29. apr 2019 Det er der vidst delte meninger om hvor slemt det er, det er sådan en typisk Bilgalleri ting med at så snart der er 10 tilfælde af noget så erdet helt galt, har set 2 forumer hvor to tunere har skrevet de har oplevet enkelte tilfælde på dem, men ikke noget der er meget værre end så mange andre motorer. Men må lige undersøge det noget nærmere og hører forskellige tunere af med erfaring

    Og så må jeg lige have tjekket op på om min er med BLS, den er i hvertfald med partikelfilter, men den har rundet 310.000km uden motorhavari


  • #17   29. apr 2019 Hvis der er noget, du IKKE skal, så er det at rådføre dig med en tuner. De tjener penge på det ene udfald og på det andet udfald tjener de intet. Det er klart, hvad de hælder mest til at rådgive om.

    Du spørger heller ikke i en bank, om det er bedst at finansiere hos dem eller hos forhandleren. Du spørger heller ikke Coop, om Änglamark eller Levevis er bedst. Du spørger heller ikke en DeWalt sælger, om det er bedst at købe Makita. Ja, du forstår nok pointen... smiley


  • #18   29. apr 2019 Daniel F: det er ikke kun 10 tilfælde der er tale om, det er mange flere. Mange folk har haft problemer med deres 1,9 TDI BLS. Ikke alle, men mange.

  • #19   29. apr 2019 Simon det var var også blot et udtryk for at man ofte skal tage noget af det der skrives på BG med et gram salt, nogen gange bliver ting gjort værre end de af og til er

  • #20   29. apr 2019 Er det kun på tandrems dæksel at man kan se motorkode eller står det også på blokken et sted?

  • #21   30. apr 2019 Du kan finde hvad motor din bil er født med bag i bilen på det hvide mærke hvor farve kode og alt står på også. Det står også det i instruktions bogen. da de tit klister et mærke med alt der i også. Men ellers slå bilen på på Thanse der kan du også se din motor kode. Men lige med med bls motor Der er der ingen der overdriver. Det er en svag motor

  • #22   30. apr 2019 Slå din nummerplade op på f.eks. Thansen.dk, de plejer at kunne fortælle dig den korrekte motorkode.

  • C.cetin
    C.cetin Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #23   11. aug 2019 Fik du den chippet? smiley

  • #24   25. aug 2019 Motor er en BLS

    Nej den er ikke blevet chippet, jeg spekulere stadig på om jeg skulle bytte ud med en 2,0 TDI med CR motor


Kommentér på:
3C 1.9TDI 105HK, chipning?

Annonce