{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

Seat Leon 1P Cupra {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har lidt spørgsmål ang min bil. Jeg fik tunet den lidt her fra de 240 til ca 360-370hk. Den har fået følgende.
- Stor indsugning
- Downpipe + decat + mellempotte fjernet
- Højtrykspumpe indmad skiftet til større
- RS4 retur
- R8 tændspoler
- chippet med det hele, og kørt ind med oktan 102

Mit spørgsmål er hvad kan jeg gøre mere, for at vride det sidste ud af bilen ? Og hvad opnår jeg ved at gøre det ? Jeg ved kobling er næste skridt da den fedter lidt pt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat Leon 1P Cupra
  • #1   10. nov 2019 Start med at opgradere koblingen, for det er en fejl du bør rette med det samme.

    Hvad er din definition af "det sidste"?

    Oftest har man jo et effekt mål eller en plan med det man gør. Har man ikke det, bliver man aldrig tilfreds - for mere vil have mere... Sådan er mennesket indrettet. smiley

    Jo mere den yder, jo kortere holder den - så det er op til dig at finde det kompromis der passer til dig. Den er jo hurtig som den er, men det er jo kun et spørgsmål om tid før du møder en bil der er hurtigere, som så gør at du vil have mere effekt fordi du ikke bryder dig om at tabe. Sådan er mennesket også indrettet. smiley


  • #2   11. nov 2019 Vand og methanol indsprøjtning! jeg ville evt "bare" bruge det som en sikkerhedsforanstaltning - De originale K04 ladere mister normalt pusten ved de antal hk du er på nu. Hybrid turbo er en god løsning hvis det skal være nemt og lige til, dog kan du risikere at løbe ind i problemer med ventilerne(valvefloating), og hvis du skal have max potentiale ud af de fleste hybrid K04'ere skal du nok også hen og skifte stempler og stænger. Du kan evt få reprofileret dine knaster eller købe nogle upgrade.

  • #3   11. nov 2019 og self andre dysser!

  • #5   12. nov 2019 Jeg har bare hørt at opgradere til s3 dyser var irrelevant da nogle kammerater siger s3 dyser er de samme som der sidder i en Cupra standart ??

  • #6   12. nov 2019 Dysserne er ikke de samme - Det er rigtigt nok at man sagtens kan bruge dysserne fra en motor som originalt kører med en K04, så som en Cupra, Golf ED30 f.eks hvis du kan nøjes med en 350-370 hk, men Audi S3 8p (selvom den også kører med K04 originalt) dysser giver noget mere råderum benzin, de vil f.eks være et "must have" hvis du skal hen og have en mindre hybrid turbo på, som f.eks TTE420, BBT430 osv + jo mere ting er maxet ud(højere duty cycle) jo større chance er der for at ting går galt, jeg ville f.eks ikke turre køre med over 350 hk på ikke S3 dysser.

Kommentér på:
Seat Leon 1P Cupra

Annonce