{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo 940 turbo info
  • #1   24. mar 2020 er nok begrænset, hvad du får ud af at skrue den op, da det jo er en lavtryksturbo..
    men på din turbo, sidder der en stang med gevind, som går over til wastegaten. den skal du skrue ind, så den bliver kortere og hvilken retning det er, kan du bedst selv se.. MEN forvent nu ikke en hel masse i forskel.
    skal du have mere hevet ud af maskinen, kræver det lidt mere end som så, men det er der helt sikkert andre der ved mere om end jeg..


  • #2   24. mar 2020 kan være anderledes end på billedet her, men princippet er det samme.
    den er den stang du kan se, jeg henviser til.


    profilbillede
  • jonas E
    jonas E Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 3 Følgere: 8 Svar: 60
    #3   25. mar 2020 bare køb et bsr stage 1 kit

  • #4   25. mar 2020 Jonas e er de gode der der kits og har du selv arfarigner med dem til Volvo?

  • #5   25. mar 2020 bsr er specialister indenfor volvo og saab og er meget meget velanerkendt..

  • #6   25. mar 2020 Er ikke helt enig med Jacob L. P.
    Det er meget at hente i sådan en lavtryksturbo. Som udgangspunkt er der ikke forskel på høj og lavtryks turbo motorerne ud over knast og ladetryk. Knasten i lavtryksturboen giver et bedre bundtræk men ebber ud ved omkring 5000 omdrejninger.
    Man kan ikke bare justere aktuatorarmen, der er ikke gevind på den model. Du skal montere en simpel boostcontroler eller en anden aktuator med højre tryk. Std kører en lavtryks turbo med 0,35 bar tryk og laver 135 hk. En højtryks turbo har 0,7 bars tryk og laver 165 hk. Så bare ved at sætte trykket op til 0,7 får du 20-30 hk. Jeg vil ikke være bange for at give den 0,9 bar.mange svenskere give dem enda mere, uden problemer.
    Du behøver heller ikke være mange for om motorstyringen kan følge med, det kan den sagtens, ingen grund til chip. Min lavtrykstyrbo lavede 217 hk på hjulene med 0,8 bar og en std ecu.
    B230fk og ft motorerne fra 95 og op er enda med undersmøring af stemplerne og se kan holde til over 300 hk uden st skulle åbnes op.


  • #7   25. mar 2020 jeg beklager min manglende kendskab.
    men super godt at en anden bød ind med meget meget bedre info !!
    jeg lærte nemlig også lige noget nyt,


Kommentér på:
Volvo 940 turbo info

Annonce