{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af udstødning Ford Fiesta
  • #1   4. dec 2020 Fordi lyden bliver dæmpet af kat og mellemrøret? Er det ikke også en diesel?

• #2   4. dec 2020 Du kan fjerne mellem potten ved at sætte et rent rør på der også. så kommer der noget noget mere lyd i den,også selv om du stadig har partikelfilter og katalysator på vis din bil er født med det filter. sådan kørte jeg selv et stykke tid med den sidste bil hvor jeg hade sådan en type motor i som din. valgte så til sidst at sætte en sport potte bag der var uden isolering indvendig. Det gav så en bedre dyb lyd med god brumme der lød noget bedre. men selve partikelfilter og katalysator tager en hel del lyd, så der er en vis grænse for hvor meget den vil larme mens det stadig er monteret.

• #3   4. dec 2020 Som de andre siger, har du mange faktorer imod dig i forhold til at få lyd ud af sådan en:

- turboen (tager også en del lyd)
    - katalysator
    - partikelfilter
    - mellempotte

Væsentligst af alt er dog, at det er en diesel. Det kan ganske enkelt aldrig komme til at lyde godt. Så skal du over i benzin, og helst ikke under 5 cylindre, hvis det skal være til at holde ud at høre på smiley

Det er selvfølgeligt bare min holdning. Men jeg har personligt endnu til gode at høre en dieselbil med fed lyd. Jeg tvivler på, det findes.

• Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.148
    #4   4. dec 2020 #3 nogen V6 diesel har nu en fornuftig lyd.

men eks en lille.vw 1.6 diesel med rent rør.
    lyder bare som en gammel traktor.

selv de små Opel, diesel siger intet med rent rør
    nog fordi
    som du skriver
    turbo
    dpf
    kat
    alt tager lyd

• #5   4. dec 2020 Jeg har nu til gode at høre det endnu. Kan godt være det er bedre end 4 cylindret, men godt... Ikke endnu da.

Siger naturligvis heller ikke, jeg har hørt samtlige biler, der findes. Men jeg er ikke vildt imponeret over dem, jeg har set og hørt fra fx BMW og Audi.

• #6   4. dec 2020 syns nu godt de kan lyde godt den sidste Nissan patrol 3.3 række 6 turbo diesel jeg hade, hvor der var str turbo og lavet lidt ved. den hade rent rør ud af siden, og den lød nu godt med det turbo hyl den hade. men igen det en del år siden nu så idag ville jeg have haft alm udstødning på den bare i 3 tom i stedet for. da jeg ville blive hurtig træt af at køre i den med den larm. men som ung var man vild med det smiley

• #7   4. dec 2020 Ja ja, vi er også forskellige. Vi behøver ikke mene det samme smiley For mig lyder det bare som en traktor. Jeg er ikke fan.

Så hellere en V8 benzin! Det duer til gengæld...

Kommentér på:
Udskiftning af udstødning Ford Fiesta

Annonce