Re-mapping efter decat? {{forumTopicSubject}}
Hvad siger folket, jeg har fjernet indmadden i min cat, da den var stoppet (eller måske smeltet sammen? og det virker somom motoren går rigtig fed. Er ikke sikker på om den gjorde det inden jeg udhulede cattén og det evt er skyld i at den brændte sammen?
Da jeg er i tvivl om problemet er opståët før eller efter jeg udhulede den vil jeg spørge om i vil mene bilen skal køres ind på ny, nu den flower bedre og det kan være skyld i den går for fed?
Evt om folk har indput til hvorfor den begynder at gå fed hvis ikke det har noget med flowet i udstødningen at gøre?
Motoren der er tale om er en M52B28 med s50 spjælde, s50 knaster, bananmanifold og fartstrup styring...
Den regulere kun på indsugnings temp, krumtap, vanos og lambda.. temp ser fin ud når jeg udlæser den via ecu og krumtap sensor er vel udelukket da den intet ville kunne hvis den fejlede? Lambdasonde er forsøgt skiftet til en brugt fra en anden bil, som fungerede fint, er lidt i tvivl om det havde en kortvarig effekt, men hvis, så varede det ikke længe..
Kan fejl på vanos evt være skyld i det?
Jeg får dyserne i en testbænk inden længe, men hvis der er nogle der har noget indput er det værdsat!
Online Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.607
jun 2020
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 35
Er lidt ude efter hvorfor den pludselig vil begynde at gøre det ?
Online Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.607
jun 2020
Har brug for noget seriøs indput
jun 2020
Under fuld last brokker den sig ikke udover jeg man mærke den er doven indtil den når de ca 5500rpm (går ud fra den kan æde det deroppe fordi der er fart på luften?)
Men skal jeg holde en jævn hastighed under de omdrejninger kan jeg mærke den sætter ud, og den "spjætter/hopper" når jeg går fra påløb til meget let acceleration.. det er lidt de symptomer jeg har at arbejde med..
Er spændt på hvad resultatet bliver med dyserne i bænken, men er det ikke det ved jeg ikke rigtigt hvor jeg skal måle
nov 2005
Følgere: 166 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.128
Re-mapping efter decat?