{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.522 visninger | Oprettet:

Eddie
Eddie
Tilmeldt:
18. maj 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Portning af topstykke ved udskiftning af ventiler {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en Peugeot 207 1.6 RC som desværre har bukkede nogle ventiler. I den sammenhæng har jeg taget topstykket af og tænkte at man måske kunne hente lidt effekt ved at få bearbejdet topstykke. Nu når topstykket alligevel er taget af. Er der nogen af jer som kender til nogen som porter topstykker samt kan flow måle gerne i sjælland


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Portning af topstykke ved udskiftning af ventiler
  • #1   1. nov 2021 Bearbejdningen af topstykket er grundstenen i al slags tuning, men det giver nok ikke meget, da knaster, ind og udstødningsmanifold, og udstødningssystem også spiller en stor rolle i tuningen. Det er dyre stumper.
    Er den med turbo er sagen sikkert en anden, der kan skrues op for diverser pumper og dyser via ECU, men har den ikke ret mange hk i forvejen?

    Du skriver ikke rigtigt noget om hvor gammel bilen er og hvad den har kørt?


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #3   1. nov 2021 Jeg har hørt flere snakke godt om Næstved cylinder service, så prøv at tage kontakt til dem og se om de stadig gør sig i det

  • #4   1. nov 2021 jeg ved der er en på Fyn der bearbejder topstykker

  • #5   2. nov 2021 R E Portning på Fyn. Han portede mit topstykke. Syns det blev ret godt. Kan ikke sige hvor meget det gav i sig selv, da jeg først fik den kørt ind, efter en masse andre modifikationer.

  • Eddie
    Eddie Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   2. nov 2021 Svar angående bilens alder og kilometertal.
    Bilen er år 2007 og har kørt ca. 117.000 km.
    Omkring ydelsen skulle den standart yde 174 Hk ved 6000 o/min. og 240 Nm ved 1600-3500 o/min.
    Min plan var endelig bare at få den ECU optimeret. Hvilket skulle give omkring 200 Hk. Det var inden den bukket ventilerne.
    Bilen har et par små modifikationer som ikke giver noget effekt i sig selv som for eksempel: En bov ventil som kan tåle et højre tryk og andre turbo trykrør. Andet luftfilter og en rustfri udstødning fra kat og bag ud uden mellem potte.


  • #7   2. nov 2021 når man er i gang med toppen
    så er det et godt sted, at hive mere ud.
    om det så er N/A eller turné er lige meget
    portning giver den del.

    men på en N/A motor, giver det ikke det vilde uden andre modifikationer


  • #8   2. nov 2021 Søg nogen udenlandske tuningssider på google

  • Eddie
    Eddie Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   3. nov 2021 En af mine arbejdskollegaer har en ven der gør sig i tuning Tror jeg vil prøve den vej til at starte med.
    Mange tak for alle svarene smiley


Kommentér på:
Portning af topstykke ved udskiftning af ventiler

Annonce