1.484 visninger
|
Oprettet:
Portning af topstykke ved udskiftning af ventiler {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en Peugeot 207 1.6 RC som desværre har bukkede nogle ventiler. I den sammenhæng har jeg taget topstykket af og tænkte at man måske kunne hente lidt effekt ved at få bearbejdet topstykke. Nu når topstykket alligevel er taget af. Er der nogen af jer som kender til nogen som porter topstykker samt kan flow måle gerne i sjælland
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 612 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.636
Er den med turbo er sagen sikkert en anden, der kan skrues op for diverser pumper og dyser via ECU, men har den ikke ret mange hk i forvejen?
Du skriver ikke rigtigt noget om hvor gammel bilen er og hvad den har kørt?
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.043
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 129
maj 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Bilen er år 2007 og har kørt ca. 117.000 km.
Omkring ydelsen skulle den standart yde 174 Hk ved 6000 o/min. og 240 Nm ved 1600-3500 o/min.
Min plan var endelig bare at få den ECU optimeret. Hvilket skulle give omkring 200 Hk. Det var inden den bukket ventilerne.
Bilen har et par små modifikationer som ikke giver noget effekt i sig selv som for eksempel: En bov ventil som kan tåle et højre tryk og andre turbo trykrør. Andet luftfilter og en rustfri udstødning fra kat og bag ud uden mellem potte.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.043
så er det et godt sted, at hive mere ud.
om det så er N/A eller turné er lige meget
portning giver den del.
men på en N/A motor, giver det ikke det vilde uden andre modifikationer
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 612 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.636
maj 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Mange tak for alle svarene
Portning af topstykke ved udskiftning af ventiler