1.288 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Victor G
Victor G
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 3

Kan et sportsluftfilter skade? Kan et sportsluftfilter skade?

Jeg er ejer af en sølle Chevrolet Kalos haha, og overvejer bare at smide et billigt sportsluftfilter på den. Den er ved at være en gammel dyt efterhånden, og har kørt godt og vel 200.000 km.
Kan det på nogen måde skade motoren?

Min eneste hensigt med det, er bare at den kommer til at få en lidt dybere lyd smiley

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan et sportsluftfilter skade?
  • #1   17. mar 2022 hvis det skadede en motor, blev der ikke solgt de mængder der gør idet der er rigtig mange der kører med dem.
    men dit forbrug vil formentlig falde en del, især hvis du kører med åbent filter..
    erstat dit originale filter med et indstatssportsfilter istedet..

• #2   17. mar 2022 Kommer an på hvad filter det er. Nogle lukker mere skidt igennem ind andre, men de vil aldrig filtrer lige så godt som et alm papir filter.

Men som du selv siger det bare en Kalos, prøv med et sportfilter, indsats ville være spild af penge når det lyd du går efter. Bare husk den ikke kan synes med sport filter på, bare så du ikke ødelægger det originale luftfilter system.

• #3   17. mar 2022 har et på en 2012 picanto 1.2 den går ca det samme på literen men lyder noget sjovere

• #4   17. mar 2022 derfor en bil køre korte på en liter brændstof
    er folk har tendens til at give mere gas.

jeg har forsøgt på flere af mine egne biler, og har jeg samme kørestil
    ændres der ikke væsentligt, på hvor langt den køre literen

• #5   17. mar 2022 Hej. Jeg har for nylig været til syn med en kalos med sådan en sport luft filter på. Det giver omsyn nu om dage

• #6   18. mar 2022 Den mister ydelse idet den får varmere luft ind i indsugningen, så hvis den er lidt for vild til du kan styre den kan det være en god ide
    Og ja de lukker mere skidt ind i motoren, men tbh gør det nok ikke den store forskel på en simpel motor som karlos smiley
    Men bliver du stoppet koster det bøde + syn, så hold det originale så den kan synes

• #8   18. mar 2022 Morten C. ok. Var jeg ikke klar over. Men er os første gang jeg har været i en bil med sådan en på

• #9   18. mar 2022 #6 i sådan en kalos, tror jeg ikke du kan mærke forskellen på, om den køre original eller åben filter

den er så sløv i forvejen

• #10   19. mar 2022 Kender godt reglen om luftfilteret, men hvad er det der gør at den ikke kan synes med det på?

• #11   19. mar 2022 Det skal sidde i en kasse, da det ellers udleder unødig støj og så skal der diverse test og godkendelser til

• #12   21. mar 2022 Hmm.. Det er underligt der er så mange motor cykler som larmer en hel del når en bil ikke må.

• #13   22. mar 2022 Claus K
    Det er også derfor der er kommet en regl om vejsidesyn.

Så nu kan politiet fortage syn af motorcykler og bla. Se om de larmer for meget
    Gør den det ja så få du en bøde på ( mener det er ) 5000 kr første gang

• #14   22. mar 2022 Både og.

Et sportsluftfilter er ofte mere "åbent" i tætheden, hvilket gir bedre respons og bedre økonomi, da motoren ikke skal "suge" så hårdt for at få luften ind.

Men den mindre tæthed i filtret betyder også at større partikler kan finde vej ind i motoren.
    Her i Danmark har vi ikke så gigantiske problemer med sandstorme og andet støv der konstant er i luften, så den skadelige effekt vil være begrænset.
    Men bor du et sted hvor de ofte kører bagved andre på grusveje, vil det ikke være at foretrække at have sportsfilter, da der i så fald vil være risiko for øget mængde af lidt større støvpartikler, der vil kunne finde vej ind i motoren.
    Jeg ville nu ikke være så nervøs for det i DK. Der er ofte vejledning med til hvordan man håndterer et sportsfilter, der af naturlige årsager ofte kræver lidt mere "kærlighed" end et normalt filter.

Husk at et åbent sportsfilter skal afskærmes for motorens varme, ellers får du modsat effekt.
    Brug helst et sportsfilter der kan monteres i den originale filterkasse.

• #15   22. mar 2022 Bøde for mc er kr 2.500 første gang, men jeg har også læst 1.750 et sted. Den stiger så for hver gang du bliver, upåagtet at det er et andet køretøj eller en anden ejer.

• michael s
    michael s Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #16   23. mar 2022 Du skal passe på hvor meget du smør filtret i olie, når du renser det, der skal meget lidt på. For meget vil ryge ind på sensoren i luftmængdemåleren,.
    Men ellers bare smid det på, giver fed lyd, havde det på en lille aygo, og tog turen igennen norges tunneler...????

Kommentér på:
Kan et sportsluftfilter skade?

Annonce