{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.596 visninger | Oprettet:

Mikkel K
Mikkel K
Tilmeldt:
23. mar 2022
Emner: 1 Svar: 3

Golf 6 1,4 TSI 122 hp udstødning? {{forumTopicSubject}}

Hej det er fordi jeg går men tanken om at få min golf 6 1,4 TSI 122 HP til at lyde af noget mere nu hvor jeg synes den lyder rimelig kedelig med standard udstødning men ved ikke rigtigt hvad der er af muligheder og hvad der er dårligt og godt.

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 6 1,4 TSI 122 hp udstødning?
  • #2   29. mar 2022 syntes Miltek laver god kvalitet men er også dyr.
    Husk at købe noget der er TÜV godkendt så du ikke får problemer ved syn.


  • Mikkel K
    Mikkel K Tilmeldt:
    mar 2022

    Emner: 1 Svar: 3
    #3   29. mar 2022 Har hørt miltek skulle give en rimelig nice lyd men det hellere ikke i den billige ende. Det er ikke fordi jeg skal skal have noget som er mega billigt men synes at miltek det er lidt mere i den dyre ende.

  • #4   29. mar 2022 Havde SuperSport udstødning på min BMW, lød suveræn!

    https://www.supersport.de/


  • #5   29. mar 2022 Du får ikke meget mere lyd ud af den bil model der, hvis du kun skifter bagerste potte.


  • #6   30. mar 2022 Kvalitet koster

  • Mikkel K
    Mikkel K Tilmeldt:
    mar 2022

    Emner: 1 Svar: 3
    #7   30. mar 2022 Det rigtigt nok men det er bare om der er andre muligheder inden man går ud og bruger penge på et milltek

  • #8   31. mar 2022 Sørg for af købe noget med TÜV. Ellers kan det blive en rigtig dyr omgang, hvis du skulle møde den forkerte betjent og den får lov at komme til nærmeste autoriseret værksted, hvor ikke bare udstødning men alt gennemgås i bilen og gjort standard og du bliver hæfter af regningen smiley

  • #9   31. mar 2022 #8 det eneste en betjent gør er at indkalde bilen til syn, han sender den ikke på et værksted.

  • #10   31. mar 2022 Nå så du har ikke hørt om dem der blevet bonget af de forkerte betjente? Der selvfølgelig nogle som giver en tur til syn kun.

    Nogle har det med at pynte på ting. Men her nogle beløb folk har fået fra værkstedet efter politiet har konfiskeret deres bil og sendte dem til at lave standard igen.

    Bmw ejer 94.500,-
    Bmw ejer 80.000,-
    Polo ejer 72.000,-

    Det er tal jeg har fra nogle kunder, men den til 80.000 har jeg hørt flere gange om smiley

    Chiptuning.nu har desværre mistet mange kunder af den årsag


  • #11   31. mar 2022 Her er et link hvor der er en som fortæller om hans tur igennem møllen med en Polo.
    Der er også lidt opfølgning længere nede i kommentarerne.

    https://www.facebook.com/groups/752589271471122/permalink/5078805185516154


  • #12   31. mar 2022 smiley Tak for underholdningen hold da op en gang jammerkommoder og småbørnspædagoger.

  • #13   31. mar 2022 Lyder langt ude, nogen der kan henvise til hvilke § der anvendes, for som jeg har forstået det så kan de Beslaglægge biler brugt til vanvidskørsel eller hvis promillen er 2,0 eller der over, har aldrig hørt de Beslaglægger en bil og sender den på et værksted kun at de indkalder den til syn.
    Mon ikke i de få tilfælde der henvises til er mere i det end det... det er vel de lokale bøller som politiet er træt af.. smiley


  • Mikkel K
    Mikkel K Tilmeldt:
    mar 2022

    Emner: 1 Svar: 3
    #14   31. mar 2022 Nu er det ikke for at være nederen men kunne vi ikke holde os til mit emne

  • #15   31. mar 2022 Lige for at svare Søren A, så skriver en Specialanklager fra Sydøstjyllands Politi følgende svar til Polo ejerens advokat vedrørende grundlaget for tilbageholdelsen:

    "Tilbageholdelsen efter færdselslovens § 120 a, stk. 1, nr. 7, sker i medfør af stk. 2 "indtil køretøjet eller forholdene i øvrigt er bragt i overensstemmelse med de i stk. 1 nævnte bestemmelser".

    Det er alene et autoriseret værksted, der kan kontrollere, om forholdene er bragt i overensstemmelse med reglerne, og de krav der stilles til det forureningsbegrænsende udstyr.
    "


  • #16   31. mar 2022 Det er alene et autoriseret værksted, der kan kontrollere, om forholdene er bragt i overensstemmelse med reglerne, og de krav der stilles til det forureningsbegrænsende udstyr."

    Hvis det så viser sig, at den er fin nok og ikke forurener ved fx en alm chip og anden (godkendt) udstødning, altså at værdierne er holdt nede til max udledningsgrænse. Er det så politiet der skal æde regningen, da det er ud fra deres påstand at der noget helt galt?

    En anden ting og det igen noget jeg har bare har hørt.. Så giver betjenten disse to muligheder, at enten skrotte bilen eller en tur forbi et autoriseret værksted?

    Sorry #14


  • #17   31. mar 2022 Paco:
    Hvis din bil er i lovlig stand (dvs. f.eks. 100% lovlig chip og godkendt udstødning) vil jeg mene at det er politiet som æder regningen.
    Men tvivler på at du bliver sendt den vej af forhandleren af politiet hvis du kan fremvise den fornødne dokumentation på at din bil er lovlig når du bliver stoppet.

    I Polo'ens tilfælde blev den stoppet med downpipe og chip.
    Jeg tvivler på at chippen er lovlig, for det er langt de færreste som er det, og for downpipe ved jeg ikke lige hvordan det er på den model, men jeg kunne forestille mig det er noget med den så mangler en katalysator og/eller et partikelfilter.
    Under alle omstændigheder tror jeg ikke at politiet har været i tvivl om at den ikke har været lovlig (på baggrund af f.eks. støj eller røg) og så er den jo nem at sende den den vej af et autoriseret værksted.
    Men tvivler på de gør det hvis de er ikke er sikre i deres sag.

    Så hvis man enten har en standard bil eller en bil hvor alle ændringer er 100% lovlige, godkendte og skrevet ind i papirerne samt man har dokumentationen i orden og med i bilen (f.eks. vognbog eller godkendelser) så mener jeg ikke at man har noget at frygte.

    Men alle dem som kører rundt med ulovlige biler kan godt begynde at forberede sig på en tur forbi et autoriseret værksted, hvilket efter min mening er ok, hvis det viser sig at det er den eneste konsekvens folk kan forstå, for som det har været ind til nu har der kørt alt for mange biler rundt hvor ejeren skider på reglerne.


  • #18   31. mar 2022 #17 helt enig. Så længe det er godkendt, så der intet at frygte. Men tror det minimalt af bilister der går lovens veje har godkendelser på diverse ændringer. Det jo altid billigst at undgå godkendelserne, men det viser sig bare at det kan blive vanvittigt dyrt nu.

    Til trådstarter:
    Måske der var noget her https://nv-autodele.dk/shop/udstoedning-sport-3401c1.html


  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    sep 2016

    Svar: 42
    #19   5. apr 2022 Ikke for at ødelægge den gode stemning, men jeg har selv en AUDI A3 1,8 Turbo fra 2000. Da jeg købte bilen sad der en stor Remus bagpotte på med to store afgangsrør, og jeg svor at den, som noget af det første, skulle væk. Dette indtil jeg hørte bilen. Da blev min første indskydelse gjort til skamme. Den larmer faktisk ikke mere end bilen gør med den originale bagpotte. Den bliver derfor siddende, (Rustfri) og har også været synet med den flere gange uden bemærkninger. For lige at vende tilbage til Golfen. Jeg kan ikke forestille mig at ændring af bagpotten vil give dig nogen form for bedre lyd. Dette fordi katalysatoren dæmper en masse før det når til bagpotten. Vil du ha' bedre/dybere lyd, ja, så er der vist kun en' vej, væk med katten, og så får du først problemer med at overholde forureningskravene. Jeg er ked af det, men det er jo nok de nøgne facts.

Kommentér på:
Golf 6 1,4 TSI 122 hp udstødning?

Annonce