{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  omdrejninger autobahn
  • #1   10. jun 2023 Det skal den kunne

Dog søg for at der er forholdsvis frisk olie på
    At der er vand/kølervæske på

Det er 2 ting der vil kunne gøre at det giver problemer
    Ellers skal motoren kunne holde til det

• #2   10. jun 2023 Der køre vel også Fiesta i Tyskland

• #3   10. jun 2023 I flere timer?
    Hvor langt tror du, at der er fri fart dernede?
    Det er et relativt kort stykke (150ish km) så det er måske en time med 4-5000 omdrejninger i sådan en fiesta, resten af tiden er du nede på 130km/t. Og husk at det langt fra er alle som kører hvad de må dernede, så du skal fjerne dig fra yderste spor når de hurtige kommer, og derved kan du blive tunget ind bagved dem som ligger med 100-130.
    Det er bare så du ikke får de helt store forventninger til den "frie" autobahn..

Men ellers som Dennis skriver

• #4   10. jun 2023 du køre i en lille øko bil den er ikke hurtig så hvorfor tro den er det du behøver ikke køre 150 som mongolen siger hop ind bag ved dem som køre langsommer 130 er jo fint og det er jo ikke meget af autobahn som der er fri fart på mere

• #5   11. jun 2023 #4
    vor er du dog dum og høre på

• #6   11. jun 2023 jeg har præsteret dette i min gamle 206'er fra 2005 i sidste uge på autobahnen

men tror mig, dine bremser skal altså også være tip top, for når du spiller helt i ydersporet, og der kommer en susende, så det ind, og de kan køre markant langsommere end man lige tror og forventer,..

og som du kan se så kommer farten ned pga trafikken, så tror ikke du skal regne med flere timer med de omdrejninger

profilbillede
  • #7   11. jun 2023 #5 hvad mener du kan du ikke lide at jeg kalder din bil for en lille øko bil eller at du ikke bør køre 180 kmt i længere tid i din øko bil eller at der ikke er lige så meget autobahn med fri hastighed som der var en gang

• #8   11. jun 2023 Jeg oplevede det i 80erne med vores mc, når vi trak ind efter en overhaling med 180+, så lå Porche, BMW og Mercedes i kø for at overhale med 200+, og det går ikke langsommere idag.

Lang tur i Tyskland = olieskift og nyt luftfilter, så har du gjort dit for at få en optimal tur.
    Dæktrykket må også gerne være lidt højere, tallene står i døren eller bag benzinklappen.

• #9   12. jun 2023 Allan,
    Er det ikke en dårlig ide at hæve dæktrykket? Motorvejskørsel med højere hastighed hæver jo i sig selv dæktrykket, så hvis man også selv gør det, bliver vejgrebet vel forringet en del.

Når jeg kører track day sænker jeg dæktrykket for at kompensere for det højere dæktryk som varme dæk/asfalt giver.

• perunimog
    perunimog Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 106
    #10   12. jun 2023 Jeg kørte i 80'erne og 90'erne ca 50tkm om året på de tyske autobahner,og som Allan skriver var hastigheden i venstre spor 200 + allerede dengang.Men det var også allerede dengang umuligt at køre med konstant hastighed i længere tid,og hvad jer hører,er det nutildags endnu sjældnere muligt i hvert fald i dagtimerne.

• #11   12. jun 2023 Man hæver dæktrykket på racere og sænker det 4x4 der skal køre i terræn.

• #12   12. jun 2023 Det må være pga. vores temperaturer at man sænker dæktrykket løbende så. Jeg kunne se at især på mine sidste omgange var både dæk temperatur og tryk meget højere end normalt, men på det tidspunkt var banen også ret varm. Der gik folk rundt og hjalp med at sænke dæktryk ved dem der ikke selv havde værktøjet.

• #13   12. jun 2023 Dæktrykket måles på varme dæk, så hvis det er meget varmt ender dæktrykket nok noget over det ved normal temperatur, og så må trykket jo sænkes, enig.

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 316
    #14   13. jun 2023 En ca 20 år gammel bil, næsten 14 sek til 100 og max speed 168 km/t, håber du har fået lavet service, bremser skiftet kølervæske og tandrem og evt gearkasse olie. Og så må du lige huske den kun har euro 3-4 så der er mange steder du ikke kan kører ind til byen smiley

• #15   13. jun 2023 #14
    en benziner kan da køre overalt?

Kommentér på:
omdrejninger autobahn

Annonce