857 visninger
|
Oprettet:
Opel tuning {{forumTopicSubject}}
Hej bg jeg har en Opel kadett e 1.6s som jeg gerne ville have lidt mere effekt ud af. Jeg har tænkt på at få et andet topstykke på efter at jeg havde hørt nogle sette et på fra en 1.3s eller tage knasten fra den og sette i et std 1.6s topstykke. Men jeg hved ikke hvad der er bedst/giver mest effekt og om det bare passer sammen. Håber der er nogle der kan hjælpe.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.148
Så har du brugt mange penge.
Man sige som tommelfingerregel, at det koster 1000kr PR HK man vil have når man tuner på en sugemotor.
Og det kræver så man selv kan skrue det sammen
For ja man kan hente noget med den rette top
Og knast
Men så skal indsugningen/ brændstof ændres så det passer til
Og igen er der stor forskel på om man vælger karburator eller indsprøjtning.
Nogen bygger multi point indsprøjtning på fra en 100hks motor
Sammen med den anden top
Og knast
Men der er lidt der skal tilpasses
Og man skal kunne finde stumperne.
Så hvis det er fordi man synes man "bare" lige vil have mere power
Så glem det
Der skal en del arbejde og tid/penge i det
mar 2024
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 10
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.148
Andre har firkantet
Jeg har også læst det med 13S kanst skulle være skarpere end de andre
selve topstykket passer på alle motor
Hvis det er ohc small blok motor
Men der er forskel på indsugning, som så gør man skal finde det rigtige manifold.
På udstødnings siden er de alle ens
Det sværeste er nok at finde stumperne
mar 2024
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 10
Passer en knast fra andre small Block ohc topstykker sammen med mit 1,6s topstykke
jun 2023
Følgere: 22 Svar: 159
Det er som gynger og karuseller. Man vinder lidt der og taber der.
Monterede 45 DCOE Weber karburator med specielt indsugningsmanifold og hjemmelavet bananudstødning og den skrappeste knast man kunne få til Volvo B20 motor. (Volvo Amazon)
Jo fik da pæn effekt i toppen. Men meget upraktisk i hverdagen. Dvs den trak bedst fra 3500rpm op til redline. Rigtig Brian bil. Men man bliver træt af at køre i den i trafikken. Elendig træk i de lave omdr.
Men hvis du har drømme at køre på bane. Go for it. Men tune en bil til gaden. Glem det.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.148
For selv med eks 10 HK ekstra mærker man det ikke.
Der skal mere til før man mærker en forskel
Og den billigste tuning
Er at strippe bilen. For al unødig vægt.
mar 2024
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 10
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 3 Svar: 149
10-15 heste er spild af penge da de kommer til at ligge lagt fra daglig brug..
Ellers skal du gå hele vejen og smide indsprøjtning og noget turbo på.
Men så skal du have det store budget med og godkendelser osv er også en opgave.
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 132
C20NE er der ikke nogen der opdager til syn
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 132
Opel tuning