{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
197 visninger | Oprettet:

ECU og engine swap {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

jeg overvejer meget kraftigt at sætte ny motor i min nissan sunny 16v n14. Den nuværende motor er en GA14DE jeg tænker jeg vil bytte den ud med en SR20DET. Er der nogen herinde som ved noget om det hvor godt det passer over. Samt hvilke gearkasser passer på den siden jeg ik rigtig kan finde noget om det. Det skal være forhjulstrukken siden jeg ik vil til at lave bilen om til baghjulsturkken

Jeg har skrevet med en som sælger 2 styks SR20DET disse er dog uden gearkasse og han har en omex 500 ecu med til den samt ledningsnet. Nogen som ved om en omex 500 passer til en SR20DET det skal siges jeg intet ved om ecu'er jeg har styr på motorer men ik alt det med el så søger råd i forhold til ecu og gearkasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ECU og engine swap
  • #1   6. okt Når du skifter motor, må du forøge HK med 20%
    Over det skal det godkendes
    Og bruger du en programmerbar motorstyringen, bliver det hele rigtig kompliceret
    Angående godkendelse

    Da man skal kunne dokumentere at bilen ikke forurener mere end, havde der er typegodkendt til

    Samt at den ikke larme mere


  • #2   6. okt #1
    Alt det er jeg godt med på. Er heller ik sikker på det en bil som skal køre på vejene nødvendigvis. Søger bare råd på hvad der er smartest at gøre så jeg ikke får købt alt muligt jeg i realiteten ikke skal bruge


  • Luske *
    Luske * Online Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.289
    #3   i går kl. 07:58 uden at være sikker så kunne jeg forestille mig du skal have en gearkasse fra en primera p11 da de findes med sr20 motoren , men om den kan holde til en sr20det skal jeg ikke kloge mig på

    med hensyn til Omex ? tja , det er en gammel hund men de plejer da at virke hvis tuneren ved hvad han laver , om den passer til ? , hvis den er med ledningsnet til sr20det så passer den , hvis det er med "universalt ufærdigt" ledningsnet skal man selv sætte stik på til det man skal bruge


  • #4   i går kl. 12:05 #3
    Tror jeg kører forbi en tuner efter arbejde i dag og forhører mig om de kan finde ud af at tune omex for så køber jeg bare den. Tænker det er noget billigere end at købe feks en holtech eller link da de jo er oppe i samme pris som det jeg giver for motoren


Kommentér på:
ECU og engine swap

Annonce