401 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til tuning {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg har altid ønsket mig en bil med turbo og nu er den købt.
Skoda Oktavia RS fra 2006
Jeg er helt ny i tuning verden.
Hvad kan folk anbefale uden det bliver for dyrt.
Jeg har hørt det kan koste mange penge hvis man vil have 300+ hk, men hvor skal man starte henne udover en chip tuning hvis man vil prøve sig frem.
Nu har jeg besøgt hjemmesiden BSR og Qualitec.
Det løber godt nok hurtig op i pris.
Er der nogen der har købt eller kender nogen der har købt noget fra udlandet altså her i EU ?
Jeg tænker det måske er billigere ?
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3318 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.268
Hvis det er en diesel model ligesom min i galleriet så får du ikke mere end 210hk plus minus med standard turbo
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 3
Hvis man kun skal have en chip er der noget der skal udskiftes ? Kan motoren godt klare de 260hk ?
Når du siger opgradere turbo mener du så jeg skal have en anden turbo ?
Hvis ja Kan du anbefale en ?
Har godt læs en del om downpipe kan man godt syne bilen med den på?
Jeg glemte og skrive det er en 2.0 TFSI
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 98
Det kræver dog du selv har en gammel computer (Windows 7), et stik mellem computer og obd stik, og et program. Gav lidt 400kr for stik og program, filerne kostede ca 120 euro.
Det er basalt den samme motor, som den der sidder i en 300hks Seat, så den holder vel nok.
Start med chiptuningen, og ta' den af igen ved syn.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3318 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.268
Bare smid en hybrid turbo men du skal nok regne med 5000 kr alene for turbo plus minus + montering/arbejdsløn hvis du ikke selv kan det og chiptuning. Så det løber hurtig op.
okt 2005
Hvis jeg skal have en chip så vil jeg helst have en PRO firma til at gøre det med rulle felt osv.
okt 2005
Jeg har også læst den kan få op til 60hk men ville den få flere hk hvis jeg satte en downpipe, bagpotte , KN osv på før jeg får den chippet ?
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 48 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.569
Du skal ikke være så fokuseret på antal hk, det er mere vigtig at få en bil der kører harmonisk, samtidig med effekt forøgelsen.
+ 250 hk og forhjulstræk er ikke altid specielt sjovt, for den får ikke fat i asfalten.
Det er en skøn motor en sådan.
Hjælp til tuning