Bore op.? Eller ej.? {{forumTopicSubject}}
Hey, jeg er igang med et "mindre" motorprojekt, og er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre...
De ting jeg har indtil videre; 2x40mm dobb solex karbs og en 4-2-1 udstødningsmanifold, toppen er også afsted for at få den store tur og der skal self. en schrick knast i.
Købte en ekstra 1.8 motor som skulle være boret op til en 1.9, men efter vi fik den splittet af har det vist sig at den ikke er det...
Det er altså en helt standard 1.8; nu kommer spørgsmålet...
Kan det betale sig at få den boret op?? Giver det noget? Er det det værd når der også skal andre stempler, plejlstænger og det hele???
Hva sys i???
se evt fotoalbum...
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Det kan godt betale sig at bore den op, men så skal du finde nogle stempler som passer og samtidig også hæver kompressionen. til omkring 10.5:1
Ellers giver det nok ikke så meget..
nov 2004
Følger: 44 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 2.183
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 80 Svar: 2.325
Krudtuglen; for at opsumere, dvs den skal bores op efter standard mål, så den passer til et standard stempel?? Istedet for bare at bore så meget den kan ta' og så finde stempler bagefter..
Nogen idé om hvad det ville koste??
Og tak for jeres svar??
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 80 Svar: 2.325
nov 2004
Følger: 44 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 2.183
En kollaga snakkede på et tidspunkt med et cylinder service værksted og der skulle han gi 7-8k for at få boret en 1,8 op til en 1,9 og det var med stempler og det hele...
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 80 Svar: 2.325
nov 2004
Følger: 44 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 2.183
okt 2005
Følger: 109 Følgere: 107 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 143
Bore op.? Eller ej.?