{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Niklas N
Niklas N
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18

universal filter {{forumTopicSubject}}

hey guys

min veninde vil gerne til at købe et billigt universal filter til sin oldsag af en polo.
hun har fundet sådan et simota luftfilter til 198 hos thansen. hvordan fungerer det hvis hun skal have sådan et på? altså man skal vel have en slags adaptor? men hvor meget vil det koste i sidste ende, og er det noget man selv kan montere uden større besvær?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  universal filter
  • #1   21. okt 2007 hej
    kan di ikke finde et der passer i Ø så er du/hun fri for at købe adapter.... ja det burde være til at skifte selv med 10 tommel finger...

• Niklas N
    Niklas N Tilmeldt:
    mar 2007

#2   21. okt 2007 altså jeg er sgu ikke til meget hjælp for hende da jeg af gode grunde aldrig selv har haft fingrene i sådan noget. hvor præcis skulle hun kunne montere det uden adaptor? skal hele den gamle luftfilter-kasse pilles af eller hvordan?

• Niklas N
    Niklas N Tilmeldt:
    mar 2007

#3   21. okt 2007 well, nu er det jo ikke min bil så det vil jeg ikke tage ansvar for. jeg tror bare ideen er at det skal være billigt da det ikke rigtig kan betale sig at poste større beløb i en polo fra 87 eller hvornår i alverden den nu er fra smiley

• Niklas N
    Niklas N Tilmeldt:
    mar 2007

#4   21. okt 2007 nu altid rart med nogen der vil hjælpe smiley men skal lige høre hvad min veninde har tænkt sig at gøre, så kan jeg jo lige vende tilbage. spørger jo bare lige rundt herinde for hendes skyld

• Niklas N
    Niklas N Tilmeldt:
    mar 2007

#6   21. okt 2007 tusind tak ESP
    du er en guttermand smiley
    skal jo skæres lidt ud i pap når man nu er så stor en spade som jeg er til biler endnu smiley

• Niklas N
    Niklas N Tilmeldt:
    mar 2007

#7   21. okt 2007 EPD*

"flot niklas"

• #8   21. okt 2007 niklas N - "skal jo skæres lidt ud i pap når man nu er så stor en spade som jeg er til biler endnu" var så lidt men vis du ikke har prøvet det før hvordan fande skulle man så vide hvordan man gør... men held og lykke med det...

• Niklas N
    Niklas N Tilmeldt:
    mar 2007

#9   21. okt 2007 sandt nok, men jeg havde vel bare en ide om at jeg kunne regne ud hvordan det skulle gøres, men vil ikke påstå jeg tør prøve når det ikke er min bil uden at have fået lidt instruktion først. men tak for alt så smiley så må vi se hvordan det går

• Niklas N
    Niklas N Tilmeldt:
    mar 2007

#10   21. okt 2007 narj men jeg er sgu bare så stædig normalt.
    men det endte jo også med jeg søgte hjælp her.
    nu skal jeg lige ud og se på det med min veninde og hvis jeg stadig er i tvivl når jeg står med det, så sender jeg dig lige en post henrik smiley er ikke dum nok til at takke nej til en hjælpende hånd når jeg er på skideren hehe

• Niklas N
    Niklas N Tilmeldt:
    mar 2007

#11   21. okt 2007 det lyder sgu helt flot selvom jeg jo ikke har meget forstand på den slags smiley
    kan ikke selv prale af andet end at have skiftet olie på en bil og hjulpet flere af mine venner igennem deres teori-prøver smiley
    skal jo først selv til at tage kørekort om et lille halvt år og som tingene ser ud nu så får jeg først råd til den bil jeg har kig på om godt 2½ år.
    men det kan jo være det så er dig jeg skal have fat i når jeg skal ordne den til den tid smiley

• Niklas N
    Niklas N Tilmeldt:
    mar 2007

#12   21. okt 2007 jeg er fra viby, så det er ikke engang så langt fra auning. med lidt god vilje tager det vel en 25 minutter i bil eller sådan.
    ja men jeg må sgu også sige jeg ikke kan stå for de gode gamle bmw'er smiley
    selv vil jeg nu gerne have en calibra 2.0 16v når tiden kommer til det, men indtil da må jeg "nøjes" med at køre i de gamles.
    sådan en mondeo 2.5 v6 stationcar er nu heller ikke nogen skidt bil, så meget ved jeg alligevel smiley

• #13   21. okt 2007 Nu skal hun/i/du lige tænke på om bilen er med karburator, for så skal denne stilles da bilen ellers kan komme til at køre magert og brænde et eller flere stempler og derved dø.

så kommer der jo mere luft end benz, når man sætter et åbent filter på.

det er kun biler med indsprøjning og LLM der selv indstiller.

• Niklas N
    Niklas N Tilmeldt:
    mar 2007

#14   21. okt 2007 se nu er det jo lige at det bliver en smule for fancy til at jeg kan følge med Bald smiley
    det lyder jo voldsomt faretruende når du siger det, men jeg aner jo ikke engang om sådan en polo fra 87 har karburator. men det er der vel så på den anden side nok nogen herinde der kan sige mig om den har smiley i tilfælde af at den havde, så ville det da være rart at vide hvad der menes med at stille den

• Niklas N
    Niklas N Tilmeldt:
    mar 2007

#15   21. okt 2007 det er sikkert meget basalt, men jeg er helt ny i hele det her "biltuning" så det er helt fra bunden det hele.
    et eller andet sted skal man jo starte

• #16   21. okt 2007 Den har med meget stor sandsynlighed karburator motor.

og at stille den er ikke noget med bare lige for almindeligt godtfolk.

• #17   21. okt 2007 man kan også være heldig at der ikke sker noget, det kommer an på hvor godt det gamle filter var, eller hvor dårligt det nye er.

• #18   21. okt 2007 lad os lige slå fast IGEN, at thansen sælger Simota filtere, som i andre lande faktisk er et anerkendt mærke.. de har kun fået et dårligt ry herhjemme, fordi thansen sælger dem .. .

• #19   21. okt 2007 nemlig Jan !!! men lad da bare drengene betale 4 gange så meget for et KN som ikke er en døjt bedre .

• #20   21. okt 2007 Er glad for mit thansen filter :-), det flower fint 187 hk på min lille starlet 1,5L

• #21   21. okt 2007 Speeding(punktum)dk har universal filtre til 99kr. de funker fint og ser enda lidt frække ud.
    Og hvad er det for noget vrøvl der bliver sagt med at en karburatorbil skal justeres fordi der skiftes filter? En karburator giver benxin efter luftmængden.

Kommentér på:
universal filter

Annonce