vmax pitstop {{forumTopicSubject}}
der er en som spørger om hvordan det er med motor skift??
hej vmax jeg har en golf iv 1,8 20v uden turbo fra 4/99. stylingen er på plads, men nu er det motorens tur. jeg havde tænkt på en 2,0 20v men er det lovligt??
vmax svarer:
mener du ikke en 2,0 8v? vw har lavet en 2,0 20v men vist kun i passat, der er aldrig blev impoteret til danmark. det betyder, at selv om effektforøgelsen ligger inden for 20 % så kan den ikke godkendes uden den store luftforureningsafprøvning i tyskland eller sverige (koster min. 10.000) og hvorfor skifte motor for 5 hk? eller 10 hk mindre hvis du vælger en 2,0 8v? hvorfor ikke ligge en 1,8T 150hk i? den er lige på grænsen så du slipper for at betale afgift (skats 20% regel) og du burde ikke få problemer til syn da det er under 20%-reglen for teknisk forsvarlighed plus støj og luft forurening er klaret ved at bilen jo findes i den model.....
Når man montere turbo på en bil som ikke har std trykladning eller skiftet motoren så gælder 20% reglen sku da ikke.... er det ikke en Røver????
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 771
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.542
Dog skal undervogn og bremser følges hånd i hånd med motoren før ombygningen er 100% lovlig.
jun 2006
Følger: 51 Følgere: 49 Biler: 1 Emner: 210 Svar: 1.976
apr 2007
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 1.960
jun 2006
Følger: 51 Følgere: 49 Biler: 1 Emner: 210 Svar: 1.976
jun 2005
Følger: 22 Følgere: 19 Biler: 8 Emner: 173 Svar: 893
apr 2004
Følger: 71 Følgere: 72 Biler: 5 Emner: 152 Svar: 627
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 3
vmax pitstop