{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

325i Vs. 318is turbo. {{forumTopicSubject}}

Jeg går lidt med planen om at købe en bimmer og bygge lidt trykladning på en e30, Og jeg har snakket lidt med forskellige bmw nørder smiley

Og her snakker vi så om hvilken af disse motore der ville være sjovest og bygge snegl på, Enten bliver det en m20 325i blok, Ellers en 4 cylindret 318 is blok.

Er der nogen som har gode erfaringer med dette? Og i skal ikke bare fyre noget af, om at 325i'ere ville være at fortrække på grund af strl på motoren. For 318is har jo den dejlige omd villighed. og jeg har set et eks på en 318is trække fuldstændig af med snegl. Håber nogen har rodet lidt med det her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  325i Vs. 318is turbo.
  • #1   24. dec 2007 m20 er sku den bedste til tryk... og så har du jo en del hk i forvejen..

    de fleste bruger en 2.7 Eta blok, med lave stempler, og 2.5 top, stålbolte istedet for stræk, og den kan køre med std. toppakning v. lav tryk, men ellers stålpakning, og 324 td krumtap..


  • #2   24. dec 2007 ved mange bruger den Gamle 318i M10 motor til tryk, den er mere holdbar til det.. så vidt jeg har læst mig frem til, har en kammerat der havde en med lidt over 300

  • #3   24. dec 2007 Ja nemlig, den gamle m10 hellere jeg osse mere til smiley Men ville være dejligt hvis nogen andre kunne komme med flere forslag

  • #4   24. dec 2007 taget fra power page . dk

    min kammerat købte motor´eren derinde, den var ikke færdig bygget, så fik han den lavet færdig , der er billeder derinde af den også.. info om den kan ses her , sådan var den da han købte den :
    Jeg prøvede at ligge disse par billeder ind på siden, af min nye motor!

    Motor : BMW M10 Blok, Boret op og monteret med E30 M3 krumtap, Ross coatede stempler, samt toppakning med stålringe. Topstykket er portet, styrende er skåret væk, samt er det monteret med skarp knast. Turboen er en K27 fra bmw 745I med separet wastegate (fri udblæsning via 0,5 m 25mm rør!!) Manifolden er en original Alpina manifold (sjælden) - desuden er motoren forsynet med et SDS programmerbart sprøjt (SDSEFI.COM) Udstødningen er 2.5" hjemmelavet og intercooleren er fra en saab 9000 (leder dog efter en større)

    Som det kan ses på billedet er der stadig et stykke vej, og der skal også indkøbes en E30 bmw, helst fra 84, da det er planen at prøve at få det sysnet!!!

    den blev modificeret lidt, og anden turbo mv. omex styrboks osv.. den kunne satme flytte sig..

    http://www. powerpage .dk/tuningshistorier-filer/bmw/bmw_8_2.jpg


  • #5   24. dec 2007 der er også en historie om en M40 316 i E36 motor derinde, .. så gå ind og kig lidt..

  • #6   24. dec 2007 Se det ser jo dejligt ud smiley Noget i den stil jeg ledte efter. takker

  • #7   24. dec 2007 btw, m20 motoren skal have skærings toppakning i smiley

  • #8   24. dec 2007 Jeg har en komplet M20 turbo motor stående..

  • #9   24. dec 2007 Ville anbefale det setup B4NDIT ™ snakker om med 2,7eta blok og det.
    Det er dog ikke nødvendigt med anden toppakning hvis bare topboltene bliver skiftet. Det er før set at folk har ladet helt op til 1,8bar på standard pakning. 1 bar kan den ihvertfald holde til.


  • #10   24. dec 2007 de gamle M10 maskiner lavede BMW 1200hk på sidst i 70´erne og først i 80´erne i formel 1 :o)

    men det er jo osse en motor fra dengang BMW kunne lave noget der kunne holde

    ikke så sært en E30 M3 motor er en M10 bund med 16v top på :o)


  • #11   24. dec 2007 m40 1.8is er heller ikke tosset at bygge tryk på, den kommer nemt op omkring 200hk uden rigtigt at åbne makrallen

  • #12   24. dec 2007 eller hvis man kunne støve en 320is op fra tyskland, heller ikke værst, stort set en m3 motor, med små 200 hk, så kan du jo begynde derfra med tryk ..

  • #13   24. dec 2007 Bmw m-motore er alt for dyre og bygge tryk på iforhold til hvad man får af heste for pengene.
    Det var m12 motoren de brugte til formel 1 bilerne ikke m10. Men ja man kan lave en del heste på en m10. Dog ikke noget der ligner det man kan lave på en m20.
    Og sidst men ikke mindst er det ikke en m10 blok de har brugt i e30 m3. men en s14. Minder bare om m10


  • #14   24. dec 2007 Men hvis jeg stod og skulle bygge en turbo motor til seriøse heste ville jeg vælge en m50b25 eller en m30b35. Så er der et solidt grundlag for rigtige heste smiley

  • #15   24. dec 2007 M50´eren, den anden er en gammel kedelig motor, ved godt den er god til tryk, men m50 er 10 x mere stil... og man kan udover hk, få et lækkert motorum.

  • #16   24. dec 2007 Ja, m50 er mere lækker, men det koster også knapper og runde 400hk. Kan gøres noget billigere på m30. Desuden ahr den 300+Nm standard

Kommentér på:
325i Vs. 318is turbo.

Annonce