1.439 visninger
|
Oprettet:
325i Vs. 318is turbo. {{forumTopicSubject}}
Jeg går lidt med planen om at købe en bimmer og bygge lidt trykladning på en e30, Og jeg har snakket lidt med forskellige bmw nørder
Og her snakker vi så om hvilken af disse motore der ville være sjovest og bygge snegl på, Enten bliver det en m20 325i blok, Ellers en 4 cylindret 318 is blok.
Er der nogen som har gode erfaringer med dette? Og i skal ikke bare fyre noget af, om at 325i'ere ville være at fortrække på grund af strl på motoren. For 318is har jo den dejlige omd villighed. og jeg har set et eks på en 318is trække fuldstændig af med snegl. Håber nogen har rodet lidt med det her?
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
de fleste bruger en 2.7 Eta blok, med lave stempler, og 2.5 top, stålbolte istedet for stræk, og den kan køre med std. toppakning v. lav tryk, men ellers stålpakning, og 324 td krumtap..
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
apr 2004
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 11 Emner: 298 Svar: 2.049
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
min kammerat købte motor´eren derinde, den var ikke færdig bygget, så fik han den lavet færdig , der er billeder derinde af den også.. info om den kan ses her , sådan var den da han købte den :
Jeg prøvede at ligge disse par billeder ind på siden, af min nye motor!
Motor : BMW M10 Blok, Boret op og monteret med E30 M3 krumtap, Ross coatede stempler, samt toppakning med stålringe. Topstykket er portet, styrende er skåret væk, samt er det monteret med skarp knast. Turboen er en K27 fra bmw 745I med separet wastegate (fri udblæsning via 0,5 m 25mm rør!!) Manifolden er en original Alpina manifold (sjælden) - desuden er motoren forsynet med et SDS programmerbart sprøjt (SDSEFI.COM) Udstødningen er 2.5" hjemmelavet og intercooleren er fra en saab 9000 (leder dog efter en større)
Som det kan ses på billedet er der stadig et stykke vej, og der skal også indkøbes en E30 bmw, helst fra 84, da det er planen at prøve at få det sysnet!!!
den blev modificeret lidt, og anden turbo mv. omex styrboks osv.. den kunne satme flytte sig..
http://www. powerpage .dk/tuningshistorier-filer/bmw/bmw_8_2.jpg
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
apr 2004
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 11 Emner: 298 Svar: 2.049
apr 2004
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 11 Emner: 298 Svar: 2.049
jul 2004
Følger: 58 Følgere: 85 Emner: 75 Svar: 3.210
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.414
Det er dog ikke nødvendigt med anden toppakning hvis bare topboltene bliver skiftet. Det er før set at folk har ladet helt op til 1,8bar på standard pakning. 1 bar kan den ihvertfald holde til.
apr 2006
Følger: 196 Følgere: 184 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 1.633
men det er jo osse en motor fra dengang BMW kunne lave noget der kunne holde
ikke så sært en E30 M3 motor er en M10 bund med 16v top på :o)
mar 2003
Følger: 35 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 1.186
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.414
Det var m12 motoren de brugte til formel 1 bilerne ikke m10. Men ja man kan lave en del heste på en m10. Dog ikke noget der ligner det man kan lave på en m20.
Og sidst men ikke mindst er det ikke en m10 blok de har brugt i e30 m3. men en s14. Minder bare om m10
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.414
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.414
325i Vs. 318is turbo.