{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
437 visninger | Oprettet:

Hvem kan lave lettere svinghjul?? {{forumTopicSubject}}

Hey - vil have taget lidt af mit svinghjul, men det skal gøres ordentligt så vil lige høre om der er nogen der kender en der kan klare det og som har forstand på det?

Jeg bor lige mellem randers, silkeborg og århus så det skulle helst ikke være alt for langt væk... og selvfølgelig helst lidt billigt!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvem kan lave lettere svinghjul??
  • #1   4. jan 2008 Generalt er det en dum idé og lette et originalt svinghjul da chancen for haveri bliver væsentlig størrer og jeg har set et svinghjul komme ovenud af motorhjælmen = rigtig træls....

Nå men West Speed i Kvong vil være mit bud, han har lavet min motor (forarbejdningen)

Ellers køb et svinghjul som er drejet ud eller lign....

• #2   4. jan 2008 snak med en smed eller maskin arbejder og få drejet det af, bare op i en dreje bænk og igang med et stik. Det lavede jeg selv på min egne førhen.

• #3   4. jan 2008 ups STIKSTÅL

• #4   5. jan 2008 HUSK.... at få dit svinghjul afbalanceret for ellers kan der komme ulige vægt og når det sker så kommer den med en sårn kraft at du ikk fatter det også kan den lige så godt ryge ind i kabinen som op af motorhjælmen så vis du skal lette dit svinghjul så husk at få det afbalanceret så skuller der ikk ske det mindste... self. skal du ikk lave det så billigt som mugligt for det er altså sikkerhed du leger med....!

• #5   5. jan 2008 Ja det var bl.a. det med afbalanceringen jeg er nervøs for. Men ja ved også det kan være farligt at tage for meget af - men er der en tommelfingerregl man kan gå efter? Eller ved folk der kan ordne sådan nogle ting nok om det til at man kan stole på de laver det ordentligt??

• #6   5. jan 2008 Jeg ville i første omgang se om ikk man kunne få et der var lettet, i stedet for at begynde at dreje af det gamle...

• #7   5. jan 2008 jamen synes sku ikke lige umiddelbart jeg kan finde noget nogen steder? Går ud fra du mener et der er drejet fra fabrikken og som er beregnet til det??

• #8   5. jan 2008 Du er klar over at du mister bundtræk ved at dreje af det...??

• #9   5. jan 2008 Jamen gør det ikke så den reagerer hurtigere og trækker bedre i de lave omdrejninger??

• #10   5. jan 2008 Absolut ikk...den mister trækkraft i lave omdrejninger - men tager så gengæld omdrejninger i toppen som en mc....

• #11   5. jan 2008 Kunne godt tyde på der var noget der som lige var gået forbi min næse - har altid triet det var omvendt...

• #12   6. jan 2008 En grundregl er at godset må ikke bliver tynder end 1cm og hvis du ikke fjerner afbalancerings hullerne er afballancering ikke streng nødvendighed.. dog vil jeg ikke anbefale at fjerne ret meget matriale fra centeret af svinghjulet da det øger risikoen for at svinghjulet forlader bilen.. Hvis der er talen om biler med mange heste 250+ ville jeg ikke røre det med en ildtang, så køb hellere et sports svinghjul.. Husk at svinghjulet skal transporterer alle heste..

Kommentér på:
Hvem kan lave lettere svinghjul??

Annonce