779 visninger
|
Oprettet:
Hvilken V-8´er?? {{forumTopicSubject}}
Hej drenge... (og piger)
Da jeg som nogen måske allerede ved, står jeg forhåbentlig foran en flytning til varmere himmelstrøg, nemlig australien...
Og selvom der er både Skylines og andre sjove køretøjer, skal jeg ha mig en gammel V-8´er...
Men hvilken V-8 kan skamtunes mest?
Buick 3.5 V-8
Fords gamle V-8´ere?
Eller GM´s såsom Chevy´erne??
Nogen der ved det?? eller nogen der vil give nogen bud på det??
PS. vil ikke køre med trykladning, men vil primært bruge den til legalstreetclass dragracing, da der er en bane 1½ km fra hvor jeg skal bo..
feb 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 294
mar 2004
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 47
feb 2004
Fortæl....
nov 2004
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 31
Chevy er de billigeste at tune på, gearkasser og diffs bygges til motoren, du kan uden problemer få bygget en automat der kan holde til 500 eller mere heste, har selv kørt gadebil med 400 heste og en automat, og min motor var ikke engang vild.
Så set fra et økonomisk sysnpunkt - gå efter en chevy motor, de er de billigste at tune på, de er de letteste at få dele til og udvalget af forskellige dele er enormt, Buick, Pontiac og Oldsmobile er generelt dyre at få dele og tun til.
Ford kan man sige meget om, så det lader jeg være med - Rigtige biler er fra GM
feb 2004
Har nu også mest kigget på nogle holdens og biler fra GM..
Men fandt bare en rimelig fed Ford, men du har ret.. Det var et øjebliks galskab.. Jeg skammer mig.. Hehe...
Men vil kigge nærmere på Chevys V-8´er... Big block? eller skal man holde sig i small block??
nov 2004
BB kan man trække mere ud af, tilgengæld er delene lidt dyrere, så det er mest et spørgsmål om smag og behag. Har kørt med begge dele, kører med SB i min Firebird nu og den giver mere end nok til at have det sjovt
nov 2004
mar 2004
prøv google billede søgning og søg på " mad max " og " mfp interceptor "
mar 2004
feb 2004
Men det skal da nok ku lade sig gøre... Finde en eller anden gammel fin bil, og der skal omkring de 700 - 1.000 heste iden.. Men nok ikke lige i første omgang.... Men planen er den skal køre i streetlegal dragracing... Og gerne vinde...
jul 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Svar: 119
jan 2004
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 136
Hvilken V-8´er??