{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Hvilken V-8´er?? {{forumTopicSubject}}

Hej drenge... (og piger)

Da jeg som nogen måske allerede ved, står jeg forhåbentlig foran en flytning til varmere himmelstrøg, nemlig australien...

Og selvom der er både Skylines og andre sjove køretøjer, skal jeg ha mig en gammel V-8´er...

Men hvilken V-8 kan skamtunes mest?

Buick 3.5 V-8

Fords gamle V-8´ere?

Eller GM´s såsom Chevy´erne??

Nogen der ved det?? eller nogen der vil give nogen bud på det??

PS. vil ikke køre med trykladning, men vil primært bruge den til legalstreetclass dragracing, da der er en bane 1½ km fra hvor jeg skal bo..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken V-8´er??
  • #1   27. dec 2004 Der skal selvfølgelig også taget hensyn til forskelilge bagdiffs og gearkasser... Da der jo også helst sku være noget der kan holde til kræfterne...

• #2   27. dec 2004 har du aldrig set -- MAD MAX --

• #3   27. dec 2004 Nope...

Fortæl....

• White W
    White W Tilmeldt:
    nov 2004

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 31
    #4   27. dec 2004 Nu er Buick jo en GM motor, men ikke helt samme teknologi som Chevy motorerne, GM har sikkert en af verdens ældste V8 motorer, den første kom i 1955 og designet på den er stort set uændret til vores dage (der kom en lille ændring af topstykkernes boltning i 80erne)
    Chevy er de billigeste at tune på, gearkasser og diffs bygges til motoren, du kan uden problemer få bygget en automat der kan holde til 500 eller mere heste, har selv kørt gadebil med 400 heste og en automat, og min motor var ikke engang vild.
    Så set fra et økonomisk sysnpunkt - gå efter en chevy motor, de er de billigste at tune på, de er de letteste at få dele til og udvalget af forskellige dele er enormt, Buick, Pontiac og Oldsmobile er generelt dyre at få dele og tun til.
    Ford kan man sige meget om, så det lader jeg være med smiley - Rigtige biler er fra GM

• #5   27. dec 2004 Ok.. tak for info...

Har nu også mest kigget på nogle holdens og biler fra GM..

Men fandt bare en rimelig fed Ford, men du har ret.. Det var et øjebliks galskab.. Jeg skammer mig.. Hehe...

Men vil kigge nærmere på Chevys V-8´er... Big block? eller skal man holde sig i small block??

• White W
    White W Tilmeldt:
    nov 2004

#6   27. dec 2004 BB er selvklart større rent kubikmæssigt, men SB kan nu også uden problemer smide en del heste ud, så det er bare hvor meget man vil have ud, har via de rigtige dele og blower smidt en SB motor op på ca 800 heste, BB vil du kunne tage over 1000, men så er gadeværdien meget lav, her snakker vi decideret racers, de kan køre på gaden men er dyre i benzin smiley
    BB kan man trække mere ud af, tilgengæld er delene lidt dyrere, så det er mest et spørgsmål om smag og behag. Har kørt med begge dele, kører med SB i min Firebird nu og den giver mere end nok til at have det sjovt smiley

• White W
    White W Tilmeldt:
    nov 2004

#7   27. dec 2004 Glemte, BB vejer også en del mere, medmindre du går hen og får fat i en decideret Alu-Blok, men så er vi igen ovre i racers - en støbejerns BB motor som de fleste er vejer en del mere end tilsvarende SB motor, udfra en SB motor på 170 heste kan du til simple penge og lette midler trække 250 eller mere - trak selv over 300 heste ud af en 1979 Camaro motor, blot ved at bytte lidt simple grejer som knast og lave lidt maskinarbejde på den.

• #8   27. dec 2004 manglende led i din opdragelse
    prøv google billede søgning og søg på " mad max " og " mfp interceptor "

• #9   27. dec 2004 du skal også lige være opmærksom på at amerikanske biler ikke hænger på træerne i australien lige som de gør herhjemme. pga. importrestriktioner.

• #10   27. dec 2004 Jeg ved det.. Men alle deres Holdens kører med GM motorer...

Men det skal da nok ku lade sig gøre... Finde en eller anden gammel fin bil, og der skal omkring de 700 - 1.000 heste iden.. Men nok ikke lige i første omgang.... Men planen er den skal køre i streetlegal dragracing... Og gerne vinde... smiley

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    jul 2004

Følger: 11 Følgere: 11 Svar: 119
    #11   27. dec 2004 Dodge Charger, bliver man heller aldrig træt af at se på smiley

• #12   30. dec 2004 Nemlig. En charger eller en challenger eller en gammel ford mustang BOSS. De er født med maskiner der kan lave nogle seriøse raserianfald på et stykke asfalt så det var da klart sådan en jeg ville vælge.

Kommentér på:
Hvilken V-8´er??

Annonce