Rullefeldt. Rullefeldt.
Har fået rullet en bil et sted, og snakkede med nogen bag efter, som sagde man kunne juster rulle modstanden alt efter hva bil der er på, er det rigtig, ved ik hvad rulle feldt det var.
Har fået rullet en bil et sted, og snakkede med nogen bag efter, som sagde man kunne juster rulle modstanden alt efter hva bil der er på, er det rigtig, ved ik hvad rulle feldt det var.
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
feb 2003
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 38 Svar: 2.247
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 6 Emner: 6 Svar: 169
En for lille rullemodstand giver for højt HK tal , da bilen så har for nemt ved at trække rullen rindt.
En for stor rullemodstand giver så et for lavt HK tal, da bilen så vil have sværere ved at trækker rullen rundt.
Det bedste er at tage vægten også lægge ca 10-15% oveni pga. der er vindmostand osv . så passer det hele bedre sammen.
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.919
Så reelt er svaret nej til spørgsmålet. Man kan ikke ændre rullemodstanden da der ikke er nogen decideret modstand i et rullefelt
jul 2003
Følger: 79 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 999
dec 2003
mar 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 101
dec 2003
1. Rullernes vægt er fast. (Den kan ændres for at tage effekt eller vinde effekt, men det er fusk da vægten af rullerne ikke kan justeres i virkeligheden)
2. Lufttemperaturen på dagen skal indtastes nøjagtig da den har en hel del at sige for udfaldet. Der kan hurtigt hentes 5-15% effekt der.
3. Lufttrykket ligger altid omkring 1 atm eller 1013 hektopascal. Ligger det nedeog roder omkring 900 har du pludselig vundet 30% effekt uden at gøre andet end at ændre et tal.
4. Bremse på rullefeltet kan bruges til at give feltet en variabel modstand via en eletrisk vandkølet bremse. Og det er der ikke mange tunere i DK der har (jeg har et og der er 2 andre felter på sjælland med bremse). Men det er de færreste der ved hvad det bruges til. Og det bruges ikke når man laver en effektmåling. Det bruges til fejlsøgning ved bestemt hastighed og belastning.
Jeg har ikke i sinde at tage forsvar. Men der er nogle chiptunere der har/får forud indstillede chip til nyere biler og der kan de ikke vide hvad det er de lægger ind i Eprommen. Så deres bud er lige så godt som dit. Kør i stedet bilen et sted hen hvor det gøres manuelt mens man er der på den pågældende bil. Det er som oftest det man får mest ud af. Min erfaring siger mig at Landberg, Sanco, Scantune, RH og lidt andre gør et rimelig godt stykke arbejde på det felt.
jul 2004
Følger: 98 Følgere: 98 Biler: 2 Emner: 61 Svar: 1.582
dec 2003
Rullefeldt.