2.673 visninger
|
Oprettet:
Bøde - Afgift. E30, (Motor).. {{forumTopicSubject}}
Hva er straffen hvis man bliver stoppet med en E30, hvor der er ilagt en E34 M5, 3.8L Evt med tryk?..
Kan det betale sig at køre uden at betale afgiften?
og ville i have taget chancen?
Lige et sidste spørgsmål.. Hvis de ser det!
, så bliver man selvfølgelig kaldt til syn, Hva sker der hvis man bliver væk? Fx hvis man lige vil hjem og skifte motor! ..
Håber i tager jer den tid og svarer..!
Mange tak på Forhånd!
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 188
http://videos.streetfire.net/video/BMW-E34-M5-turbo-max-out-the-dyno_97808.htm
jun 2004
Følger: 80 Følgere: 75 Biler: 13 Emner: 357 Svar: 2.233
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
og der er 5% chance for at blive stoppet og få afgiften i bøde..
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 188
Elastikken - Okay..! Mange tak..
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 188
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 188
Den anden for for bred sporvidde!
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 188
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 188
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
jeg har eks. lige ville betale en e46 318 i fri til ombygning 320i e46
kostede 77.000 kr.. for at skifte en skide motor, pga. når jeg har ombygget er bilen en 320i (identitets skifte) så skal jeg i realiteten forstille at jeg står med en Ny importeret *E46 320i, som jeg skal betale afgift af, ..man kan IKKE bare betale for den motor man ligger i..
har lige kæmpet en kamp med dem, regnede med 15-20.000 for ombygning plus, penge for motor osv, ca 30k total.
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
men at betale afgift, eller bare at søge om det,, ..er som at blive slået i hovedet med den største skovl i verden , af et system der er så dybt forældet og latterligt..
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
I sådan et tilfælde kunne det bedre betale sig at eksportere bilen, få afgiften tilbage, importere den igen, bytte motor og så betale afgift som en 320.
så havde du jo ikke skulle betale fuld afgift, men blot differencen mellem 318 til en 320.
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 188
Nu bliver der måske mulighed for at det kan lade sig gøre!
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
alle dine regler, og dine venner osv .. vil jeg skide på , for det er IKKE sådan reglerne ER! uanset om bilen er fra 1835
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 188
Den kan vel godkendes? ..
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 188
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 188
Thomas N - Nej, kan den ikke!
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
en hver idiot kan få nysynet en smask ulovlig bil..
men det gør den ikke lovlig, eller lovlig godkendt.
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
Må jeg tune og ændre motoren i min bil?
Det må du godt, men det kræver at bilen ikke forurener og støjer mere, at det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt, og at du ved syn dokumenterer, at bilen efter ændringerne lever op til kravene.
Reglerne om tuning (herunder også chiptuning), motorskift mv. kan findes i Vejledning om syn af køretøjer i kapitel 7.06.01 (3) (pdf). Disse ændringer hører ind under begrebet konstruktive ændringer.
Reglerne om chiptuning findes i Meddelelse om køretøjers indretning og udstyr m.v. nr. 1887 (pdf).
Når der foretages konstruktive ændringer, er hovedkravene som følger:
Bilen må ikke forurene og støje mere, end det var tilladt ved bilens 1. registreringsdato.
Det skal dokumenteres, at bilen efter ændringerne ikke forurener mere end tilladt. Dette kan gøres ved at få bilen målt i et godkendt prøvningslaboratorium (findes bl.a. i Sverige og Tyskland). Det kan også gøres ved at bygge bilen om, så den bliver identisk med en anden seriefremstillet model.
Særligt for chiptuning. Fra 1. august 2006 er der indført et særligt krav for dieselbiler, om måling af røg under belastning.
For biler registreret første gang i 1997 eller senere skal der yderligere fremlægges dokumentation for brændstofforbrug, fordi den grønne ejerafgift er fastsat efter dette.
Der er ikke formkrav til dokumentation, men du kan se et eksempel på dokumentation for chiptuning på Færdselsstyrelsens hjemmeside.
Ved effektforøgelse under 20% gælder de generelle bestemmelser om, at bilens støjniveau (standstøj) ikke må overstige det ved 1. registrering målte niveau med 3 dB (A). Hvis der sker over 20% effektforøgelse, skal der fremlægges dokumentation for støj i form af fornyet kørselsmåling og ny standstøjsmåling.
Bilen skal kunne holde til effektforøgelsen (sikkerhed).
Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.
Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.
Bilen skal synes og godkendes med ændringerne.
Når der er foretaget konstruktive ændringer skal bilen altid fremstilles til syn, og der skal oplyses om ændringerne. Efterfølgende vil det fremgå af registreringsattesten, at der er foretaget konstruktive ændringer. Kravet om syn og registrering ved konstruktive ændringer kan findes i Bekendtgørelse om godkendelse og syn §22.
Spørg din leverandør af tuningsdele, om tuningsdelen opfylder ovenstående krav - og bed om dokumentation til brug for synet. Som bilens ejer er det er dit ansvar at sørge for, at bilen er i lovlig stand. (Færdselsloven §67).
Det kan også af hensyn til fabriksgaranti mv. være en god idé at spørge bilimportøren, om fabriksgarantien kan opretholdes ved tuning af bilen.
Forbud mod salg af ulovlig chiptuning
Fra 1. august 2006 bliver det forbudt at sælge og markedsføre chiptuningsudstyr, der øger forureningen. Når et firma sælger chiptuningsudstyr, skal de give kunden dokumentation for at udstyret overholder reglerne. Reglerne kan findes i bekendtgørelse om chiptuning.
Er en synet bil lovlig?
Husk, at bilen ikke er lovlig, før den er godkendt med ændringerne. Hvis bilen bliver synet, og der ikke oplyses om ændringerne, er bilen ikke godkendt med ændringerne – og dermed ikke lovlig.
Skal der betales afgift igen?
Spørgsmål om afgifter i forbindelse med udskiftning af motor og tuning mv. skal rettes til et af SKAT's fire skattecentre (Høje Taastrup, Odense, Århus og Aalborg). På SKAT's hjemmeside kan du også finde eksempler på afgørelser af, hvornår der skal betales fornyet afgift.
Sidst opdateret den 12. april 2007.
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
Ændring i køretøjets udstyr
--------------------------------------------------------------------------------
Hvis du ændrer et køretøjs indretning og udstyr eller anvendelsen af køretøjet, skal du anmelde det til nummerpladeekspeditionen på et skattecenter. I en række tilfælde skal køretøjet synes inden anmeldelsen.
Du skal bl.a. anmelde ændringer af dit køretøj i følgende tilfælde:
Når du monterer trækkrog
Når du ændrer køretøjets motor, styretøj eller bremser
Når køretøjets køreklare vægt eller egenvægt ændres med mere end 50 kg
Når du ønsker, at de tekniske data, der er registreret om køretøjet, ændres
Når du ændrer din brug af køretøjet f.eks. hvis du nu vil udleje køretøjet
Når du anmelder en ændring til nummerpladeekspeditionen på et skattecenter, skal du udfylde en anmeldelsesblanket, som fås i nummerpladeekspeditionen.
Du skal have følgende med på nummerpladeekspeditionen:
køretøjets seneste registreringsattest
dokumentation for godkendelse ved syn
eventuelt erklæring om montering af tilkoblingsanordning (hvis du har monteret trækkrog på din bil).
Det koster ikke noget at anmelde en ændring.
Krav om syn ved ændret indretning og udstyr
Et køretøj skal godkendes ved syn, inden du anmelder en ændring til nummerpladeekspeditionen på et skattecenter i følgende tilfælde,
ved konstruktive ændringer af køretøjets styreapparat, bremser, motor eller bærende konstruktion
ved montering af trækkrog eller
hvis køretøjets køreklare vægt eller egenvægt ændres med mere end 50 kg
hvis registrerede tekniske data ønskes ændret
Det betyder, at køretøjet altid skal til syn, hvis det f.eks. skifter drivkraft fra benzin til diesel eller omvendt, samt hvis du ønsker, at køretøjets vægt skal ændres.
Se hvilke krav, der stilles til et køretøj i "Vejledning om syn af køretøjer" på Færdselsstyrelsens hjemmeside.
Krav om syn ved ændret anvendelse
Et køretøj skal godkendes ved syn, inden du anmelder til et motorkontor, at køretøjet skal anvendes til,
taxikørsel (hyrekørsel), herunder limousinekørsel
sygetransport
ambulancekørsel
buskørsel, herunder rutekørsel
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
endnu et bræt på filterlisten..
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 188
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 188
Thomas N - Det skal du ikke tænke på! .. :b, det har ikke så stor forskel'.. :), Medmindre du kører meget langt hver dag!
aug 2005
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 1.193
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 188
Det er der tænkt på, Der skulle chancen heller ikke være stor! , Da en bil med sådan en motor ikke skal bruges til hverdag..! Kun ved "Særlige" Tilfælde!
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 31 Svar: 710
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 31 Svar: 710
jan 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Svar: 2
og der kan betales afgift af alt med ved sådan en ombygning vil de nok gerne have lyd test, emmisions test, simuleret crash test, osv osv osv da den ombygning nok ikke bliver lavet fordi bilen skal have 400 hk
Bøde - Afgift. E30, (Motor)..