{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Montere turbo på Jetta 1,8 16v. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Går lidt med tankerne om at montere turbo på min jetta da jeg syntes den er ved og være langsom og godt kunne tænke mig en del flere hk.

Så er der nogle der evt ved om der er nogle ting man evt skal have specielt fremstillet?

Manifold og turbo osv er nemt nok og få fat i når den tid kommer.

men kan jeg godt "bare" sætte rør fra den underlige boks også ind på suge siden af turben?

Hvis der evt er nogle der har prøvet sådan et projekt vil jeg rigtig gerne høre jeres erfaringer med det.

og hvis i evt har lidt dele jeg kan bruge vil jeg gerne se nærmere på det. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montere turbo på Jetta 1,8 16v.
  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 296
    #1   6. apr 2008 Team Burning Smokin´ The Streets . Mulle. J

    ville nok også gøre som martin j siger.....

    Ikke nok med den er ulovlig, men fandens til arbejde du skal ud i+pengene du får brugt på det.....

    Du kan jo næsten køre ferrari med de tal du kommer op på XD


  • #2   6. apr 2008 altså bilen skal nok kun bruges til race efter ombygningen så er lige glad med om den er ulovlig. og pengene er os lige meget.

    bare den motor jeg har i nu den går rigtig godt så derfor den skal pumpes noget mere.

    og bare når den ikke vejer så meget det bliver meget sjovere.


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 296
    #3   6. apr 2008 Team Burning Smokin´ The Streets . Mulle. J

    altså du skal jo også tænke på nye stempler, krumtap, knaster, ventiler, toppakning osv skal kunne fungere sammen med det du nu går og drømmer om?


  • #4   6. apr 2008 Altså hvis jeg ville ha haft en anden motor i havde jeg gjort det.

    Jeg skal bare montere turbo på min 16v kr og hvis i ikke kan hjælpe med og svare på mine spørgsmål så lad venligst vær med og skriv.


  • #5   6. apr 2008 jeg har selv forstand på det.

    men ville høre om der var nogle ting man skulle ændre for at få det til at fungere som du åbenbart ikke ved noget om...!

    og ved sku det ikk koster 40,000 at montere.


  • #6   6. apr 2008 alt det behøves jo nok ikke. den ska jo ikk have 400 hk. men omkring de 200 og det kan de fleste ting som sidder på den standard godt holde til. vil gætte på det koster omkring 10,000 kr..

  • #7   7. apr 2008 Det ville være meget oplagt og smide en kompressor på din motor istedet for turbo...

    Smid en ekstra toppakning i og en Roots kompressor på...så har du snilt 200hk.. + alt det løse som de andre nævner.



  • #8   7. apr 2008 Du kan godt få ca 200hk for omkring 10000kr, jeg har de fleste dele du skal bruge. Det er intet problem at sætte turbo på denne motor

  • #9   7. apr 2008 MArtin:

    Din recept er da osse hvis det skal holde til gadekørsel.

    Endnu et useriøst turbo projekt til listen.


    HansPassatTDIHald


  • #10   7. apr 2008 jeg har sådan en polo hit som jeg gerne vil skrue en turbo på... kan man købe en som passer på min polo?
    jeg har 10.000 kr til det.
    og hvor mange hundrede hk får den?


  • #11   7. apr 2008 Det er sjovt som folk rakker ned på hinandens spørgsmål, man har vel log og spørge ik..... Og alle de tal der flyver gennem luften !! man må jo lave sit projekt efter sin økonomiske formåen, man finder dog hurtigt ud af at hvis det skal over garage stadiet og bare spille så koster det knapper, men man lære sku kun på en måde og det er at prøve sig frem hvis det er det man vil - ellers smider man bilen til en specialist og betaler ved kasse et første gang..... men meget af det sjove er jo netop alt det lort man kan få lavet igennem sådan et projekt og vi har vel alle sammen startet der på et eller andet stadie...

    Kan da også nemt slynge ud at hvis man kigger min galant igennem så har det sku efterhånden kostet på den forkerte side af 100t bare for motor og undervogn + bilen - men den skal også bruges til et lidt andet formål end f.eks. ovenstående...

    Siger bare at der skal være plads til alle......


  • #12   7. apr 2008 Syntes fandme også det er sjovt at folk ikke kan hjælpe istedet for at rakke ned. bla. derfor jeg aldrig kunne finde på at oprette et indlæg herinde om sådanne noget. Det her forum er simpelthen for useriøst, enten bliver man svinet eller også bare total ubruglige svar man får.
    Prøv på www.vagcars.dk eller www.Golf2.dk

    Hvorfor ikke droppe planerne om tryk, og lig en 2.0 16v ABF motor i? Med 150hk std. også begynde at tune på den istedet. Den er også lovlig at ligge i bilen. Jeg mener helt sikkert at hvis man smider PL indsprøjning på smider den 170hk deromkring. Så er der knaster, banan, topstykke osv. Så burde du da gerne kunne rive 200hk ud af den motor.


  • #13   7. apr 2008 skam kun fordi at jeg synes det er sjovt når han sidder og skriver at han har forstand på det.... og samtidig siger at det nok vil koste 10.000 kr for det hele... det er sku da en joke.




  • #14   7. apr 2008 alle jer som stadig ikke har noget seriøst at svare lad vær med og skriv tak....!

    jo jeg har forstand på det og jo det kan nemt laves for under 10,000 hvem siger alle dele skal være helt nye fra det dyreste sted man kan finde?

    den skal stadig kun bruges til sjov så den skal ikke kunne holde flere tusinde km...

    og tak peter, ulrik og rasmus.

    har kigget på de 2 sider syns bare desværre ikke jeg kunne finde noget så havde håbet på at finde noget herinde på BG jeg ku bruge til noget men åbenbart ikke...........


  • #15   8. apr 2008 alle der ikke mener man kan sætte turbo på en 16v og hive ca 200hk ud af den for omkring 10000 aner tydeligvis ikke noget om lige denne motor og mulighederne for at montere en anden motorstyring for billige penge. Det er ingen stor forkromet løsning,- nej-men det virker

  • #16   8. apr 2008 Det kan jeg da godt fortælle Martin...

    jeg har følgende dele liggende...

    Roots kompressor
    Malpassi benzintryksreg. progressiv
    En lille fin intercooler
    Luftfilter + adapator til lufmassemåler

    Det kan du få for 5-6t

    så skal der bare med lidt fingersnilde laves rørføring og evt. udstødning, det kan du gøre med f.eks. udstødningsrør fra Walker og så bare male rørene, det skal bare co2 svejses ....

    så har du sku lige pludselig kompressor for under 10t makker...ikke fordi jeg på nogen måder siger at dette holder for det gør det helt sikkert ikke men man er igang med at drage sine første erfaringer inden for tuning.


  • #17   8. apr 2008 turbo, manifold, toppakning, intercooler, g60 styring, luftfilter, justerbar regulator og blandingsmåler hvis det skal være lidt fancy. Du laver selv: dysebro, rørføring, udstødning, lodder lidt ledninger. Det var sådan set det,-nemt, hurtigt og billigt

Kommentér på:
Montere turbo på Jetta 1,8 16v.

Annonce