1.935 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

kan 15 hk mærkes????? kan 15 hk mærkes?????

Hej hej... Så har jeg bestilt tid til en lille gang tuning af vognen..... jeg har været nede ved scantune og bestille tid til min lille vogn.... her skal den chippes og have lavet ny udstødning.... den vil få ca 15 hypper mere, men så er det bare jeg lige vil høre om en ting... umiddelbart skulle man mene at en effekt forøgelse fra 75 til 90 hk kan mærkes, men kan det det??? jeg håber sgu på det, men hvis nogle af jer har erfaringer med det modsatte vil jeg da meget gerne høre dem.. for ellers gider jeg ikke bruge pengene..... til sidst vil jeg lige høre jer om der er nogle ulemper ved chiptuningen såsom størrer slid og andre skader på motoren.... bare kom med alt jeres viden:o) på forhånd tak...

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan 15 hk mærkes?????
  • #1   3. feb 2005 Ja. det er da en forøgelse med snart 17%.. mon ikke det burde kunne mærkes smiley

Har selv købt lidt min til her de sidste par dage.. den skulle gerne gå fra omkring 120-25 stykker til 165 Hk. Håber også at det kan mærkes smiley

held og lykke med det..

• #2   3. feb 2005 jeg håber fandme også på det... jeg har bare hørt meget med at det er urealistisk at få 15 hypper, men jeg tror sgu på troldmanden per mai når han siger det og jeg får den da også rullet før og efter.... og dem så så tror på de 15 mener ikke jeg vil kunne mærke det..... det er sgu sikkert misundelse:o)

• #3   3. feb 2005 >Jeg´har hørt, at hvis man chipper en bil, så skal man begynde at køre på 98 ok........... smiley

• #4   3. feb 2005 BuFFeR.... uha jeg er helt pjattet med den model bimmer du har dig der:o) det lyder sgu godt du..... det er vidst en helt nyt model chip han har fået fingrene i.... tror ikke det er en bay, men han vil ihvertfald stå 100 ind for det han laver...... jeg glæder mig sgu til at se om det funger

• #5   3. feb 2005 SHIT MAN... det håber jeg sgu ikke passer det med 98 oktan, det er jo ikke til at opdrive

• #6   3. feb 2005 hmm, troede kun det var turbo biler der var noget at hente med en chip.

Mht til 98 så kan man jo justere tændingen højere og dermed få mere effekt ud af det. Hvis bilen har bankesensor gør den det selv.

Syntes nu ikke 98 er så svært at få fat i, man kan jo eks. kigge på benzinpriser.dk og se hvor det sælges, der er sædvanligvis altid et sted i nærheden.

Det største problem med 98 er prisen efter min mening.

• #7   3. feb 2005 Århus egnen du

• #8   3. feb 2005 jeg vil sgu meget nødigt til at bruge 98..... ved i om der er nogle negative følger ved chip tuning

• #9   3. feb 2005 jep den er korndog22@hotmail.com

• #10   3. feb 2005 Hvis du få monteret komplet udstødning som Bananmanifold og resten af vejen, så får du osse et bedre bundtræk (Moment) og det kan godt mærkes - ihvertifald på min 1,4 Civic! Jeg taler af erfaring!

Jeg smed et SuperSprint bananmanifold på den lille civic her for 2 uger siden! Og DAMN den rykker altså godt nu! Det er de færreste 1,4 Motorer uden tryk der kan prale af at ha 123 Hk og et drejningsmoment på de ca. 150 Nm!!!

• #11   3. feb 2005 den er da vidst en smule vil den bette civic der hva.... 123 hk lyder got nog vildt i 1,4

• #12   3. feb 2005 Du skal få den chippet til 98, hvis du skal have en chance for at få 15hk mere.

Tvivler på du får 15 hk, ved at chippe og ændre udstødning. Så skal du have banan på også.

Få bilen målt før og efter chipning, så kan du se hvad det har givet. Ofte yder bilerne mere end hvad de er opgivet til + rullefeltet viser lidt forkert.

Der er ikke nogle negative følgevirkninger ved en chipning, hvis den ellers er lavet ordentlig. Kan anbefale RH motorsport i nordjylland.

• #13   3. feb 2005 Afhænger af hvad bilen har i forvejen.
    Går man fra 40 hk til 50 hk er det jo meget. Fra 200 til 210hk. så er det jo ikke meget.
    Afhænger meget af bilen.

En chiptuning går ikke går ud på at få flere hk. Du får også bedre speederreponds, bundtræk, generalt en motor som kører bedre.
    Men om det er pengene værd på en alm sugemotor, må være op til den enkelte.

• #14   3. feb 2005 alt i alt vil i mene at hvis jeg ikke vil bruge 98 oktan og derved få ca 10 hk ekstra vil det ikke kunne mærkes???

• #15   3. feb 2005 jo måske i starten.
    Men du vender dig hurtigt til det.

En anden knast ville nok være bedre også evt. chip den derefter.

• #16   3. feb 2005 må jeg så egentlig lige være dum at spørge om hvorfor fabrikkerne ikke slev har fikset de chips der.... man skulle mene at de ville sælge flere biler hvis de kørte bedre:o/

• #17   3. feb 2005 budgettet er sgu ikke ret stort, men det kunne være jeg skulle vente med chippen og så bare få lavet potten, for den bliver for ond.... dejligt med noget rustfrit brummen:o).. så skulle jeg måske få sparet op til en anden knast + chip så jeg kan få lavet det samtidig..

• #18   3. feb 2005 Bilerne er lavet til at kunne køre i alle lande og under meget forskellige forhold.

Ikke alt benzin er så godt og rent som det i DK.

• #19   3. feb 2005 Buffer, jeg har fået den rullet!

Jeg har det på skrift, jeg kan uploade udskriften til min profil, hvis der hersker tvivl? Jeg har bare et dyk ved Nm kurven omkring 4k Rpm...

Der er chippet ECU på vej fra US, så håber jeg kan få justeret den ind og hvem ved måske får den nogle ekstra hypper oveni ;0) Den skulle gerne lande på 130+ Hk efter montering af skarpere knast....

• #20   3. feb 2005 Jeg fik og vide at jeg først skulle få en skarp knast, og så få den chippet derefter.. Det andet ville osse være for dumt, hvis man tænker sig om..

først chippe, så knasten, og så chippe igen.. nej vel?

Jeg vil sige, at hvis man kender sin bil godt, så kan man mærke alle forandringer.. smiley

Kommentér på:
kan 15 hk mærkes?????

Annonce