{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
484 visninger | Oprettet:

Hvilken turbo skal jeg bruge? {{forumTopicSubject}}

Er alvorligt bange for min turbo er røget sig en tur, så nu kigger jeg mig så småt om efter en anden. Den skal sidde på min civic.

Jeg vil have en med kuglelejer, måske en Garret el. KKK?

Men må indrømme min viden om turboer er meget ringe. Der er mange turboer til salg her på siden, nogle hedder noget med gt2860r eller noget i den stil. Og T3/T4 osv - hvad betyder det og hvilken ville i anbefale? Og hvad skal jeg være opmærksom på? Og er der en måde man kan skelne mellem kuglelejer og f.eks. 360 graders lejer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken turbo skal jeg bruge?
  • #1   20. apr 2008 Hvis du vil fortsætte med omkring de 200hk skal du ikke ha større end gt2860r.

• #2   20. apr 2008 GT25? Er det med kugleljer? Og hvilket mærker der det?

• #3   20. apr 2008 Du skal nok bare gå efter en T25 turbo igen, ellers skal du have justeret den om i ECU'en, ellers kan det være blandingen ikke er i orden, hvis du sætter en større mølle på..

• #4   20. apr 2008 Er det da et større projekt at justere ecu'en? Skal den ike bare sættes til en computer og ændres? Det kan vel ikke koste alverden?

• #5   20. apr 2008 Det kommer an på hvad timeprisen er hos ham der skal lave det.. Nu kender jeg ikke noget til din bil og hvem der har justeret den da der kom turbo på, men ellers er der en fra HKD der bor et sted i Jylland, kan ikke huske hvor, som roder en del med ECU'er.. Men det burde ikke tage så lang tid, da man nok bare lige skal tjekke om der skal ændres noget, man kan jo være heldig at det ikke er så meget ved siden af..

• #6   20. apr 2008 jamen det var iflg. sælgeren noget der hedder AK auto i københavn . de står også på nummerpladerammen så det er nok rigtigt nok. Og kører sateme ikke til kbh for at få ham til at lave det =)

Men kan jeg godt sætte turboen på og køre med den indtil jeg får rettet ecu'en?

• #7   20. apr 2008 Ja, det skulle der ikke være nogen problemer i, bare du ikke ligger og giver den max gas før du får tjekket blandingen, ellers risikerer du bare at riste motoren.. Jeg kørte selv et par uger med min T3 turbo før den blev justeret, men jeg undgik bare at den kom op og begyndte at lade, så var der ingen problemer.. smiley

Ellers skal du spørge inde på www.honda-klub.dk om der er en der gider hjælpe dig med at måle blandingen når du får den nye turbo på..

• #8   20. apr 2008 OK det lyder godt. Men koster det ikke penge at blive medlem på hondaklub dk? Og så kan man vel ikke søge hjælp hvis ikke man er medlem?

• #9   20. apr 2008 Du kan bare oprette dig som webbruger, så koster det ikke noget, dog har du kun 20 gange du kan skrive i forum, og hvis du vil skrive mere end det, så koster det et medlemskab smiley

• #10   20. apr 2008 Kanon det prøver jeg. Tak for hjælpen

• #11   21. apr 2008 har en nyrenoveret garrett t25 der kan blive din for 1800kr hvis det ku friste..

Kommentér på:
Hvilken turbo skal jeg bruge?

Annonce