97oktan til 95oktan. 97oktan til 95oktan.
Hejsa alle !
Her de seneste 2 gange jeg har tanket har jeg tanket med 97 oktan.
Igår tankede jeg så 95. Nu kører bilen helt anderledes 'roligt' og er ikke så 'vild' i det mere.
Kan det virkelig skyldes de 2oktan ? Eller skal jeg bare prøve med nogen nye tændør, eller lignende ?
Det er en Nissan Almera Gti, med motorkode SR20DE.
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.836
Min køre mere jævnt, roligt og lidt kraftiger med 98. Og mener også jeg kan mærke den går lidt længere på literen. Men det sidste her jeg ingen beviser på..
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 3.967
maj 2004
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 232
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 196
maj 2004
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 232
Bilen er faktisk indstillet til at kører på 95oktan. Men den må jo bare få 98 på igen næste gang den er tom .
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
97 vpower er jo raffineret kontra 98 der "bare" er boostet
så RON værdien er højere i 97, ergo bedre og renere forbrænding og mindre fortænding/banken = ydelse...
Har fået flere hk i min drifter efter den blev rullet om på 97 v-power istedet for 98
Og kan slet ikke køre på 95 uden den fortænder/banker
maj 2004
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 232
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.278
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
Men fysikken siger at 97 vpower har en højere TRUE RON end 98 feks
Og på min drifter var det 97 vpower der gav bedre resultat og mindre banken...
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.278
Min kan slet ikke køre på oktan 95 derfra, men sagtens på oktan 95 fra shell.
Det er test fra 3 forskellige statoil tankstationer, alle 3 gav vild tændingsbanken...
jan 2003
Følger: 98 Følgere: 97 Biler: 6 Emner: 53 Svar: 1.542
97oktan til 95oktan.