{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  40 eller 45 mm weber Mi16 hjælp
  • #1   3. jul 2008 Hvis du ikke har forstand på det bedres du venligst ladevær med at svare tak smiley

  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #2   3. jul 2008 prøv på www.peugeotforum.dk
    eller www.hi-speed.dk


  • #3   3. jul 2008 Et sæt 40 mm karburatoere kan sagtens levere nok til en 2,0 liters motor. Selvfølgelig alt efter tuningsgraden.
    Det drejer sig om at finde den størrelse venturier (halsringe) som passer bedst til flowet i motoren. Så det må siges at det må komme an på en prøve, hvilke der passer bedst, da du ligger lige omkring de 2,0 liters slagvolume.
    Men mit udmiddelbare gæt må være at de 45 mm passer bedst, men det kræver jo indkøring på rullefelt og at der prøves forskellige størrelser halsringe og dyser. Det afhænger igen af om du går efter høj hk effekt eller højt drejningsmoment. Der kan være himmelvid forskel på selv den mindste ændring af karburatorerne.


  • #4   3. jul 2008 jeg ville vælge 45mm... det er jo en rimelig stor motor (1900cc?) og det kan give mere moment med 45mm... 40mm er sku kun til 1000-1600cc *GG*

  • #5   4. jul 2008 Har selv kørt med 45 mm. webere på samme maskineri.


    HansPassatTDIHald


  • #6   4. jul 2008 45mm....virkede godt på den mi16 jeg skruede på der havde portet top og sportsknaster.

  • #7   4. jul 2008 Hvad har du ellers lavet ved motoren ?

  • #8   4. jul 2008 Motor:
    planet topstykke - nye stempler - nye ventiler - nye olietyve - weber kaburator - banan skrald - ny kobling - lavgearet gear kasse - + diverse dele som nye tændrør - tandrem - kilerem - remhjuls opstrammere..

    okay lyder perfekt.. skal bare have fundet ud af hvordan man laver ratur løb tilbage da der ikke er ratur haner på kaburatorne :S


  • #9   5. jul 2008 Jeg har sendt en besked til dig, så kan vi tage den der.

  • #10   11. jul 2008 Du skal montere en trykregulator der er indstillet til MAKS 0,3 bar. Ellers skal du skifte nåleventiler flere gange om året, da de ellers flyder over. Du kan købe en Filterking trykregulator der er beregnet til trykladning, da den er forsynet med returløb. Den koster ca. 500 kr.

  • #11   11. jul 2008 super super ! vil gerne sige mange tak ind til vidre for de gode ideer. jeg er ikke noget vidre med problemet men jeg håber at i kan hjælpe mig når jeg kommer hjem fra ferie (fandens os jeg skal det når jeg endelig snart er færdig med bilen) .

    men når jeg kommer hjem vil jeg lige tage nogle billeder af kaburatorne så vi kan få løst problemet smiley


Kommentér på:
40 eller 45 mm weber Mi16 hjælp

Annonce