{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

kink a
kink a
Tilmeldt:
28. nov 2003
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

spørgsmål ang chiptuning på sugemotor {{forumTopicSubject}}

Hej vil bar li høre om man får mere ud af chiptuning ved at ha banan og gennemgående udstødning med skarpe knaster osv end ik og ha tunet bilen el har det ik den store betydning??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang chiptuning på sugemotor
  • #1   19. jul 2008 nej virker ikke

  • #2   19. jul 2008 Når du montere banan, gennemgående udstødning og skarpere knast(er), så får du helt sikkert mere ud af det hvis du får den kørt ordenligt ind på et felt. Men giver vidst ikke rigtig noget af chippe en std. sugemotor.

  • #3   19. jul 2008 Du skal jo have "chip" tunet din motor for at få noget ud af at køre med skarpe knaster.
    Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt?


  • #4   19. jul 2008 Jeg har set en Fiat Bravo 1,6 SLX med fuld udstødning, cold air filter og en chip ligge 126hk på et felt som std. havde måt den til 104hk (det er hvad de forlader fabrikken med ca).

    Chippen gav måske kun 3-4hk ved max effekt men flere steder på kurven havde chippen givet 7-10hk hvis jeg husker rigtigt og en meget bedre moment kurve :)!


  • #5   19. jul 2008 hvis du sætter skarpere knaster i, skal bilen mappes ind på et felt for at gå optimalt.. altså chiptunes.. alene de 2 ting kan gi 10-20 hk.. og hvis der er et godt udstødningssystem med 4-2-1 banan og racerkat. ja så gir det betydeligt mere..

  • kink a
    kink a Tilmeldt:
    nov 2003

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #6   19. jul 2008 lars: ja det er rigtig men har hørt fra nogen at det ik rigtig ku betale sig at chippe den for man ville ik rigtig få noget ud af det selvom man har fået lavet de ting men det ku jeg nemlig ik forstå så derfor skr jeg li herinde i håb om det var nogen der var mere inde i alt det så man ku bli lidt klogere


  • #7   19. jul 2008 hvis du montere skarpere knaster vil jeg chippe den også, for at få fuld udnyttelse af knasterne også..

  • #8   21. jul 2008 Det er jo ikke bare noget med at vælge..... hvis du sætter skarpe knaster i så ændre du jo på knastens åbningstid og løftet er også højere dermed mere luft ind og ud.... så klart en bil med andre knaster skal køres ind ellers får man jo ikke det optimale ud af det.

  • kink a
    kink a Tilmeldt:
    nov 2003

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #9   21. jul 2008 tak for alle jeres svar det var en stor hjælp men kan godt se at det gir mening smiley

Kommentér på:
spørgsmål ang chiptuning på sugemotor

Annonce