til dem der ved noget om turboer {{forumTopicSubject}}
jeg prøver lige igen
hej jeg vil høre om i kan hjælpe mig, skal have turbo til bilen. har været inde på nordicturbo, og kigge. jeg fandt selv det her, kan det bruges til min bil, som er en vr6. hvad mere mangler der ca.
og den kan holde til det hvis jeg kun skal have ca. 300hk den her bil har ca det samme
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=78788
her er hjemmesiden www.nordicturbo.dk
Varenr. Beskrivelse Antal Pris Total Slet
9106 Turbomanifold, VW, VR6 12V, T3/T4/GT30/GT35 Ugyldig værdi Ugyldig værdi DKK 1.500,00 DKK 1.500,00
31601 Garrett GT32, 420HK, T3 Ugyldig værdi Ugyldig værdi DKK 6.000,00 DKK 6.000,00
4103 Blow Off Ventil, SSQV Vers 2 Ugyldig værdi Ugyldig værdi DKK 900,00 DKK 900,00
124013 Flange, Wastegate Blok-plade, 38mm, 10mm Ugyldig værdi Ugyldig værdi DKK 125,00 DKK 125,00
124022 Pakning, 38mm WG flange pakning Ugyldig værdi Ugyldig værdi DKK 60,00 DKK 60,00
124021 Pakning, T3 turbo-flange pakning Ugyldig værdi Ugyldig værdi DKK 35,00 DKK 35,00
17003 Toppakning, VW VR6 12V Sport Metal, +0.5:1 Ugyldig værdi Ugyldig værdi DKK 800,00 DKK 800,00
12103 Rustfri Mejeristål, 51mm, 1meter lige Ugyldig værdi Ugyldig værdi DKK 162,50 DKK 325,00
12101 Rustfri Mejeristål, 51mm, 90grader Ugyldig værdi Ugyldig værdi DKK 81,00 DKK 324,00
12102 Rustfri Mejeristål, 51mm, 45grader Ugyldig værdi Ugyldig værdi DKK 81,00 DKK 162,00
12024 Reduktion, 51mm-76mm, Blå Ugyldig værdi Ugyldig værdi DKK 108,00 DKK 216,00
0006 Intercooler Type 6 Ugyldig værdi Ugyldig værdi DKK 1.359,00 DKK 1.359,00
6308 VW VR6 12V, Turboforrør, 2½", T3/T4 Ugyldig værdi Ugyldig værdi DKK 3.000,00 DKK 3.000,00
Subtotal DKK 14.806,00
Total DKK 14.806,00
Heraf moms DKK 2.961,20
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
feb 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 7 Emner: 130 Svar: 232
maj 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 36 Svar: 535
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
Så mangler du bare en motorstyring.
Standard indmad i VR6 holder fint til 400 hk...
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
feb 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 7 Emner: 130 Svar: 232
feb 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 7 Emner: 130 Svar: 232
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=78788
jun 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 1.063
jun 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 1.063
jun 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 1.063
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.919
Den der hæver da kompressionen som jeg ser det.
Din turbo er også for stor. En GT35 er til 350hk's projekter. Tag du dig en GT28'er eller en GT3071. Og så husk at skal du over 300 hk er 2½" udstødning alt for småt. Men du skal også have lavet udstødning. Og mere end et 90 graders bøj og så videre og så videre. Du kan godt regne med du skal lægge 5-8.000 kr oven i din pris der. Benzintryksregulator skal du som minimum have men ret sikkert også dyser. Og så skal du finde en til at lave det. En sidste ting. Dumt ting at bruge rustfrie rør som IC rør... de suger varme til sig. Brug alu i stedet.
feb 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 7 Emner: 130 Svar: 232
jun 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 1.063
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.919
Hvis du ikke vil have svar så lad være med at spørge. Du ved jo åbenbar tpræcis hvad du skal lave for det virker! Hvorfor så spørge?
feb 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 7 Emner: 130 Svar: 232
feb 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 7 Emner: 130 Svar: 232
http://webshop.nordicturbo.dk/products/productinfo.aspx?productid=1746&MenuItemID=140
jun 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 1.063
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
Den turbo der er helt hen i skoven. Hvis du vil lave 400 hk er den fin, men 300 hk er den for stor. Du vil få ladetryk på en lidt sær måde og du vil føle at de 300 hk faktisk ikke rigtig er til stede. Du skal have dobbelt så store dyser for at nå 300 hk. Og din kobling kan slet slet ikke holde. Din gearing og gearkasse vil også begynde at brokke sig.
mar 2003
Følger: 35 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 1.186
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.919
Mark J: Prøcis som Mr. Anderson skrev... du bruger kun halvdelen af turboens effekt. Det er der jo ingen ide i.
feb 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 7 Emner: 130 Svar: 232
feb 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 7 Emner: 130 Svar: 232
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.919
jun 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 1.063
jun 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 1.063
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 48
Som de andre siger ville jeg nok hellere finde en turbo til 320 hk end 420, så skal den jo spole en meget større turbo op end du egentlig har brug for.
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 64
Ville vælge en GT3076 med 63udstødnings trim den kan sagtens give 300 også 350 når du vil have mere..
Men dysserne skal skiftes samt benzin pumpen kan ikke levere stor nok mængde...
2.5" er rigligt til 300-350hk.. bare dit forrør flower godt og er i 3tommer...
Men du kan godt lave 300 uden mellemlægsplade bare med rigtigt motorstyring og godt flow til og fra motoren... Har lavet 2 der har helt standart motor og laver 308hk og 316hk på STD motor....
Bare husk Flow og Varme afledning så kommer effekten af sig selv...
Og glem ikke en Oliekøler. mindst 16Rækker.
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 9
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
til dem der ved noget om turboer