2.100 visninger
|
Oprettet:
Katalysator- effekt tab! {{forumTopicSubject}}
Jeg har en peugeot 106 rally 1,3 med 98 heste, alt indmaden er så pillet ud af katalysatoren, så der er ikke så stort modtryk i udstødningen, det er heller ikke mig der har gjort det, sådan var den da jeg købte den. Men jeg synes at det er lidt sjovt at min kammerat kan køre fra mig i sin polo 1,6 med 75 heste, okay han har så også noget mere moment, men alligevel burde jeg da være hurtigere?? Tror i ikke at jeg skal få fat på en anden kat til den?
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.064
jun 2008
Følger: 5 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 174
jun 2008
Følger: 5 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 174
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 204 Svar: 2.246
jun 2008
Følger: 5 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 174
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 32 Svar: 1.422
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 204 Svar: 2.246
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.374
Svaret skal mest findes i at knasttider og motorkarakteristik er lavet til sportslig kørsel - og derfor det manglende bundtræk.
Jeg har flere gange været ude for at en ganske standard Daihatsu Charade 1,3i med 90hk kan nakke sådan en fransk vaffel der...
Men til gengæld har din bedre køreegenskaber når vejen svinger.
Hvem gider i det hele taget også køre drag?
Det er da røvsygt bare at køre ligeud...
jun 2008
Følger: 5 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 174
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.374
jun 2008
Følger: 5 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 174
maj 2006
Følger: 45 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 183
jun 2008
Følger: 5 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 174
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
Lær nu at KØRE bil før du spiller smart.
BTW... en 106 Ralley er nu ikke synderlig hurtig, tog en på min vej hjm idag, og det ad de små veje.
Køreteknisk burde den jo rasle fra mig, men sqi aldrig med en ung knøs bag rattet.
Og køb for guds skyld en kat til bilen, bliver du opdaget uden så rækker din elev-løn ikk langt til bøden. Og du finder heler ingen HK´ere ved ikk at have kat på.
Been there, done that...
HansPassatTDIHald
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 40
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
Jeg har lånt en nissan almera 2.0 fornylig.. sådan en med en SR20DE motor + noget Megan Racing bananmanifold osv.. Den skal over 4.5rpm før den tager fat.. Og så er det hk'ene der tager fat, ikke momentet..
Så er jeg altså glad for min rustne gamle spand som så mange kritiserer - men den lægger altså 140+ nm allerede ved 2000rpm - det er altså super behageligt...
Men okay - af en 16v motor er hatsuen vel også ret alternativ - en 16v'er lavet med bund og mellemtræk, der tvinges til at være omdrejningsvillig pga gearingen/vægten.. Så ka den lære det !
dec 2006
Følger: 39 Følgere: 41 Biler: 5 Emner: 20 Svar: 471
på min vectra B gav det så lige 10Hk så det er da okay..
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 40
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
tror nu ikke det er lyv.
MIn hatsu gik fra 105 til 113hk, med og uden katalysator. Og ja det blev målt på rullefelt
Det er jo også meget individuelt fra bil til bil.
Katalysator- effekt tab!