{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.100 visninger | Oprettet:

Katalysator- effekt tab! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en peugeot 106 rally 1,3 med 98 heste, alt indmaden er så pillet ud af katalysatoren, så der er ikke så stort modtryk i udstødningen, det er heller ikke mig der har gjort det, sådan var den da jeg købte den. Men jeg synes at det er lidt sjovt at min kammerat kan køre fra mig i sin polo 1,6 med 75 heste, okay han har så også noget mere moment, men alligevel burde jeg da være hurtigere?? Tror i ikke at jeg skal få fat på en anden kat til den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katalysator- effekt tab!
  • #1   25. aug 2008 Det har ikke noget med din katalysator at gøre, det er vel bare fordi han kører bedre bil end dig? Men jo din burde være hurtigere, også selvom det er en lille motor uden moment, og fordi den vejer mindre, og selvfølgelig har den bedre specs, men som sagt hvis du ikke kan finde ud af at køre den ordentligt så..

  • #2   26. aug 2008 Prøv lige at hør her! Jeg ved sgu godt hvordan man slipper en kobling og træder på en speeder! Men den trækket ikke før de 5000 omd. og så er det lidt svært at følge med en der trækker helt fra bunden af!

  • #3   26. aug 2008 5000-5500

  • #4   26. aug 2008 hvis du bare har banket katten ud så giver det ikk andet end bedre flow i udstødningen.. du vil rigtig få noget ud af det hvis du fik indstillet din motorstyring til at yde mere.. de modeller med kat er også skruet ned i benzin for at holde miljøkrav, og derfor får de mindre heste.. det er ikk kun den kasse på udstødningen der tager det hele

  • #5   26. aug 2008 Jeg har bare fået at vide at motorstyringen er stillet til at der er et modtryk i udstødningen, så når der ikke længere er det modtryk så er det noget lort

  • #6   26. aug 2008 Hvis du har banken katten ud, har du jo også ændret dit modtryk i udstødningen og dette kan give effekttab. Det er en skrøne at en kat tager HK.

  • #7   26. aug 2008 nemlig.. programerbar motorstyring er vejen frem.. smiley

  • #8   26. aug 2008 En 106 rally ER bare ikke kvikkere - med eller uden kat.
    Svaret skal mest findes i at knasttider og motorkarakteristik er lavet til sportslig kørsel - og derfor det manglende bundtræk.

    Jeg har flere gange været ude for at en ganske standard Daihatsu Charade 1,3i med 90hk kan nakke sådan en fransk vaffel der...

    Men til gengæld har din bedre køreegenskaber når vejen svinger.

    Hvem gider i det hele taget også køre drag?
    Det er da røvsygt bare at køre ligeud...


  • #9   26. aug 2008 hvordan programere jeg så motorstyringen?


  • #10   26. aug 2008 Det gør du ikke uden at vide en masse om sådan noget.

  • #11   26. aug 2008 jeg er i lære som automekaniker og har forbindelser til peugeot. Er det noget man kan gøre med den computer man kan sætte til?

  • #12   26. aug 2008 Nej, det er det ikke. Du skal have en specialist i motorstyringer til at lave det, og der skal oftest bruges et rullefelt. Det kan desværre ikke bare laves med en EOBD-tester smiley

  • #13   26. aug 2008 Okay. Mange tak for jeres svar!

  • #14   26. aug 2008 Du har i din profiltekst selv nævnt grunden til hvorfor du ikke kan følge ham... og den er at du ikke har haft kortet i lang tid.
    Lær nu at KØRE bil før du spiller smart.

    BTW... en 106 Ralley er nu ikke synderlig hurtig, tog en på min vej hjm idag, og det ad de små veje.
    Køreteknisk burde den jo rasle fra mig, men sqi aldrig med en ung knøs bag rattet.

    Og køb for guds skyld en kat til bilen, bliver du opdaget uden så rækker din elev-løn ikk langt til bøden. Og du finder heler ingen HK´ere ved ikk at have kat på.

    Been there, done that...


    HansPassatTDIHald


  • #15   27. aug 2008 godt svar hans...!

  • #16   27. aug 2008 Jeg forstår ikke at folk er vilde med de der "mange rpm og intet træk før efter 4-5k rpm".

    Jeg har lånt en nissan almera 2.0 fornylig.. sådan en med en SR20DE motor + noget Megan Racing bananmanifold osv.. Den skal over 4.5rpm før den tager fat.. Og så er det hk'ene der tager fat, ikke momentet..

    Så er jeg altså glad for min rustne gamle spand som så mange kritiserer - men den lægger altså 140+ nm allerede ved 2000rpm - det er altså super behageligt...

    Men okay - af en 16v motor er hatsuen vel også ret alternativ - en 16v'er lavet med bund og mellemtræk, der tvinges til at være omdrejningsvillig pga gearingen/vægten.. Så ka den lære det ! smiley


  • #17   27. aug 2008 det med at fjerne katten virker altså fint på nogle biler.
    på min vectra B gav det så lige 10Hk så det er da okay..


  • #18   28. aug 2008 haha yes 10 hk selvfølgelig. så var den gamle satme stoppet til. vil gerne se din rulle måling

  • #19   29. aug 2008 michael W:

    tror nu ikke det er lyv.

    MIn hatsu gik fra 105 til 113hk, med og uden katalysator. Og ja det blev målt på rullefelt smiley

    Det er jo også meget individuelt fra bil til bil.


Kommentér på:
Katalysator- effekt tab!

Annonce