{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Turbo projekt.. {{forumTopicSubject}}

Hej folken's ang mit kommende turbo projekt har jeg nogle spørgsmål, kunne evt godt tænke mig noget hjælp til hvad jeg kommer til at mangle jeg har en 1,8t motor med motorstyring gearkasse men målet er 300 hk og bilen skulle bruges til hverdags kørsel, hvor meget skal jeg ændre? Har læst en smule på det og er ude efter et jævnt træk altså både i lave omdrejninger og høje men har kun fundet løsninger på mest effekt ved høje eller lave, hvordan er løsninge midt imellem? Håber der nogle der kan hjælpe mvh charlie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo projekt..
  • #1   10. okt 2008 D har da ik læst ret meget hvis d ikke engang selv kender svaret. Find en trbo som ikke giver meget lag. En GT2860R eller RS fx.

  • #2   10. okt 2008 Har taget den info fra de sider jeg blev anbefalet før på dagen, og der har jeg kun fundet løsninger på mest effekt ved høj eller lave omdrejninger, og den tone kan du bruge i en andens indlæg gider jeg ik hører på, spørg kun fordi jeg ik har kunne finde en anden løsning!

  • #3   10. okt 2008 www.nordicturbo.dk
    www.jvk.dk

    Snak med en af dem og sig dine krav. Så får du hele skidtet så det passer til dig.

    Det vigtigste for dig er at finde en turbo der passer til dit mål (GT25'er den der hed GT2860R før) og så støbejernsmanifold, anden benzinpumpe andre dyser og noget IC, udstødning og forrør og så en chipning. Så er du tæt på at være der


  • #4   10. okt 2008 hvorfor ikke nøjes med motorens originale turbo, og så skrue lidt op forladetrykket??? der findes også et hav af opgraderingsturboer til VW´s 1,8turbo motore

  • #5   10. okt 2008 Vw har du god erfaring med nordicturbo.dk for læste et andet indslag hvor de faktisk blev svinet for ik at have nok erfaring omkring det, morten p-kunne man selvfølgelig os men havde nu tænkt mig at gå lidt længere og lave en farlig baby wagon smiley det bare svært syntes jeg for en som mig som aldrig har haft med turbo at gøre, kunne forestille mig det koster en formue at få lavet ude i byen?

  • #6   10. okt 2008 Morten P

    Fordi den originale turbo ikke holder tl 300hk.

    --VW MANDEN-- P

    ring til nordic turbo, og forklar dem at du mangler en upgrade turbo, der tager fat i lave omdr. så får du en brugbart svar.


  • #7   10. okt 2008 det koster hurtigt 30.000 kr at lave 300 hk på den motor. Og så skal du selv til at rode. Hvis du nøjes med en upgrade turbo har du ca 230 hk og det koster ca 10.000 kr. Synes det er voldsomt at smide 20.000 kr for 70 hk. Og den bliver temmelig hurtig bare med 230 hk smiley

  • #8   10. okt 2008 Oki det vil jeg da så prøve..

  • #9   10. okt 2008 --VW MANDEN-- P

    Glæder mig til at se dit færdige turbo projekt.. Jeg er os igang med at forberede et turboprojekt. smiley

    god vind herfra..


  • #10   10. okt 2008 Husk lige det ikke er en lovlig ombygning fra non-turbo til turbo kværn smiley

  • #11   10. okt 2008 VW

    Det er det i det tilfælde at den blir under 20% . Og at den er en typegodkendt motor i den model bil.

    Det blir selvfølgelig ulovligt når den kommer over de 150 hk


  • #12   10. okt 2008 Nej det bliver aldrig lovligt a smide tryk på en bil uden tryk!!!

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 296
    #13   10. okt 2008 Focus WRC .

    det ulovligt at smide tryk på en suge motor.... det kun lovligt at tage en hel tryk motor (foreksempel en 1.8 20vt´er 150hk og smide over i en 1.8 20v´er 125hk) uden problemer da syns hallen så har alle data´er på den stadig og bremserne lever op til kravene...


  • #14   11. okt 2008 Hvem fanden skriver noget om at bygge en suge motor om til tryk, manden skriver jo han har en 1.8T motor liggende.

    Så følg dog for H......... lidt med


    OG

    Kjeld S og Henrik H

    Lige på det område skal i slet ikke komme og spille smarte, ifølge jeres udtalelser aner i åbenlyst ikk en skid om reglerne hvad angår tunig..
    Så læs videre i lovgivningen og kom igen når i har fået godkendt en bil med eftermonteret tryk


  • #15   11. okt 2008 Jeg kender udemærket lovgivningen angående tryk på suge motor og du skal være volkommen til a vise beviser på du har ret

  • #16   11. okt 2008 Hey hey folken's ingen grund til at være uvenner men lige præcis det her projekt er skam 100 procent lovligt er skam undersøgt inde jeg overhovedet tænkte på at begynde, Focus-wrc har nemlig helt ret

  • #17   11. okt 2008 nej nej og atter nej... hvis en 1,8 20v skal ombygges til 1,8 20VT SKAL der betales afgift. At den kan synes med motoren ved vi alle, men lovligt er det altså ikke før der er betalt afgift!

Kommentér på:
Turbo projekt..

Annonce