{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

Turbo på min crx vtec! {{forumTopicSubject}}

Hey. skal i gang med et vinter projekt, turbo projekt.

da jeg har fået afvide alle de kits ikk sku være optimale, vælger jeg at købe alle de enkelt derfor at finde kval.
men sig lige hvis jeg har glemt noget:)
billeder kommer snarest.

garret GT2560R fra turbodk.dk
manifold fra turbo.dk
Intercooler fra turbodk.dk
wastegate turbo.dk
blowoff bruno hansen
trykrør og silliconeslanger med spændebånd
downpipe fra ?? gerne sig et sted man kan investere i en ?
Motorstyring og indkøring.
og selfølgelig diverse ure og måler.

i må meget gerne skrive i PB hvis i ville hjælpe med råd og vejledning da jeg ikk har gjort det før,
og ja skriv hvad jeg mangler?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Turbo på min crx vtec!
  • #1   15. okt 2008 hvad med f.eks toppakning?
    evt. stempler og stænger.?


  • #2   15. okt 2008 ja ups ny ståltoppakning.

    men har sendt nogle der har fået de 230-250hk med std stempler, så behøves jeg vel ikk i første omgang:)


  • #3   15. okt 2008 stål toppakning, smedestempeler, smeddede plejlstænger, forstærket krumtap, forstærket kobling, der er enorme mængder ting der skal laves hvis det skal holde.

  • #4   15. okt 2008 Hvad vil du gøre til syn osv.. og din forsikringkan jo blive ugyldig når den ikke bliver godkendt med turbo..?

  • #5   15. okt 2008 du kan sagtens køre med std stænger og stempler , du skal bare ikke op på mere ladetryk end 0,7 - 0,8 også smid lig de sidste penge og få den kørt ordentligt ind så skal det nok holde smiley

  • #6   15. okt 2008 ang. syn gør ligesom mig find en flink synsmand der gerne vil tjene 2 kg smiley

  • #7   15. okt 2008 jamen kan man ikk bare skrue helt ned for trykket eller hvordan siger de med det?

  • #8   15. okt 2008 okay ja skal ikk gøre med mere end 0,4.0,5 bars tryk, så tænkte jeg godt kunne køre uden:)

  • #9   15. okt 2008 Det kan godt være bilen bliver synet, men det bliver ikke godkendt med konstruktive ændringer uden de gældende godkendelser. og så vil forsikringen være ugyldig ved uheld + du vil få lidt problemer med www.skat.dk

  • #10   15. okt 2008 det er ikke nok bare skrue ned for trykket, da trykladning altid anses for tuning over 20%

  • #11   15. okt 2008 De "kloge" siger at når du først har fået tryk, vil du have mere tryk...

    Jeg ville nok vælge at skifte stempler og plejlstænger med det samme...
    Men hvorfor ikke smide en kompressor på den i stedet? Så får du et lækkert bundtræk - og motoren tager selv rigtigt fat i de høje omdrejninger. Det tror jeg kunne give nogle hjernedøde accelerationer!

    Husk at melde ombygningen til forsikringen, du stiger lidt i pris - men så er det forsikret, også hvis du kører Lille Lise ned smiley
    Man kan godt forsikre en ulovlig bil - men den "kan ikke" gå igennem syn smiley


  • #12   15. okt 2008 claus-m sidst blev min så godkendt til konstruktive ændringer, står i mine papir, hjælper det på det?

    Ja fiesta, den skal jeg nok huske så det kan holde lortet:)


  • #13   15. okt 2008 Så man skal bare melde det til forsikringen eller hvad?

  • #14   15. okt 2008 Den skal omregistreres før det er godkendt.

    Ring til SKAT og hør hva det koster i afgift.


    HansPassatTDIHald


  • #15   15. okt 2008 Det koster INTET i afgift smiley

    Jeg har haft møde med en fra skatte-væsenet ..

    Der skal først betales afgift , hvis du laver et såkaldt "identitets skifte" og da der ikke er nogen CRX'er lavet fra fabrikkens side med turbo , skal der ikke betales afgift .. Du må i princippet tune din bil , så meget du vil . Bare synsmanden siger at bilen er i forsvarlig tilstand , med bremser , ophæng osv.

    Og så skulle jeg hilse at sige at Honda , IKKE vil godkende dette . Da jeg har været præcis samme tur igennem , med min Civic .. Den eneste måde , man måske kan få det godkendt med , er hos ATI-Greve .. De kan lave en såkaldt test af bilen om den kan holde til ændringerne .. Se svaret her som jeg fik fra dem :

    Hej Jeppe,

    Dette giver en effektforøgelse på 55 %.
    Der skal således bl.a. foretages test af:
    - Luftforurening
    - Støj
    - Kørsel til tophastighed
    - Bremsetest
    - Speedometrets egnethed
    - Overvågning af gearkasse olie temperatur
    - Bilens evne til at udholde 2000 km på racerbane med efterfølgende adskillelse og kontrol af kritiske komponenter, f.eks hjulophæng.

    Den samlede pris for testen afhænger af mange forhold, men skønnes at ligge mellem 30.000 og 60.000 kr + moms.


    Med venlig hilsen

    for Automobil Teknisk Institut
    Preben Egelund
    Rønne Alle 5
    2620 Albertslund
    Tlf 43 64 55 24
    mobil 25 77 55 24
    fax 36 77 63 77
    e-mail: pe@prebenegelund.dk

    Og det skal siges , dette skal gøres hvis effekten overstiger 40% ..

    Håber du fik lidt ud af det ?


Kommentér på:
Turbo på min crx vtec!

Annonce