Turbo på min crx vtec! {{forumTopicSubject}}
Hey. skal i gang med et vinter projekt, turbo projekt.
da jeg har fået afvide alle de kits ikk sku være optimale, vælger jeg at købe alle de enkelt derfor at finde kval.
men sig lige hvis jeg har glemt noget:)
billeder kommer snarest.
garret GT2560R fra turbodk.dk
manifold fra turbo.dk
Intercooler fra turbodk.dk
wastegate turbo.dk
blowoff bruno hansen
trykrør og silliconeslanger med spændebånd
downpipe fra ?? gerne sig et sted man kan investere i en ?
Motorstyring og indkøring.
og selfølgelig diverse ure og måler.
i må meget gerne skrive i PB hvis i ville hjælpe med råd og vejledning da jeg ikk har gjort det før,
og ja skriv hvad jeg mangler?
nov 2004
Følger: 157 Følgere: 194 Biler: 8 Emner: 59 Svar: 1.137
evt. stempler og stænger.?
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 43
men har sendt nogle der har fået de 230-250hk med std stempler, så behøves jeg vel ikk i første omgang:)
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 2.322
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.817
nov 2007
Følger: 61 Følgere: 58 Biler: 7 Emner: 32 Svar: 604
nov 2007
Følger: 61 Følgere: 58 Biler: 7 Emner: 32 Svar: 604
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 43
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 43
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.817
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.817
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.895
Jeg ville nok vælge at skifte stempler og plejlstænger med det samme...
Men hvorfor ikke smide en kompressor på den i stedet? Så får du et lækkert bundtræk - og motoren tager selv rigtigt fat i de høje omdrejninger. Det tror jeg kunne give nogle hjernedøde accelerationer!
Husk at melde ombygningen til forsikringen, du stiger lidt i pris - men så er det forsikret, også hvis du kører Lille Lise ned
Man kan godt forsikre en ulovlig bil - men den "kan ikke" gå igennem syn
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 43
Ja fiesta, den skal jeg nok huske så det kan holde lortet:)
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 43
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
Ring til SKAT og hør hva det koster i afgift.
HansPassatTDIHald
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 14 Svar: 199
Jeg har haft møde med en fra skatte-væsenet ..
Der skal først betales afgift , hvis du laver et såkaldt "identitets skifte" og da der ikke er nogen CRX'er lavet fra fabrikkens side med turbo , skal der ikke betales afgift .. Du må i princippet tune din bil , så meget du vil . Bare synsmanden siger at bilen er i forsvarlig tilstand , med bremser , ophæng osv.
Og så skulle jeg hilse at sige at Honda , IKKE vil godkende dette . Da jeg har været præcis samme tur igennem , med min Civic .. Den eneste måde , man måske kan få det godkendt med , er hos ATI-Greve .. De kan lave en såkaldt test af bilen om den kan holde til ændringerne .. Se svaret her som jeg fik fra dem :
Hej Jeppe,
Dette giver en effektforøgelse på 55 %.
Der skal således bl.a. foretages test af:
- Luftforurening
- Støj
- Kørsel til tophastighed
- Bremsetest
- Speedometrets egnethed
- Overvågning af gearkasse olie temperatur
- Bilens evne til at udholde 2000 km på racerbane med efterfølgende adskillelse og kontrol af kritiske komponenter, f.eks hjulophæng.
Den samlede pris for testen afhænger af mange forhold, men skønnes at ligge mellem 30.000 og 60.000 kr + moms.
Med venlig hilsen
for Automobil Teknisk Institut
Preben Egelund
Rønne Alle 5
2620 Albertslund
Tlf 43 64 55 24
mobil 25 77 55 24
fax 36 77 63 77
e-mail: pe@prebenegelund.dk
Og det skal siges , dette skal gøres hvis effekten overstiger 40% ..
Håber du fik lidt ud af det ?
Turbo på min crx vtec!