{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

Afgift på motor {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har en MazdMazda 323 bg1 1.3i 16v fra 94. Jeg er rigtig glad for min bil, og vil derfor ikke skifte den ud, da den er super flot, i forhold til andre lignende modeller. men vil gerne have den bliver lidt kvikkere.
Har derfor overvejet at købe en donorbil i tyskland med en 1.8 gt motor, hvor jeg samtidig vil kunne tage gearkasse, kobling, bremser og ledningsnet med over fra.
Men har også hørt at det åbenbart ikke bare lige er noget man gør, da der er noget med afgift osv.
Er der nogen der kan sætte mig ind i sagen mht krav, og hvad afgift evt. vil koste?
Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift på motor
  • #1   23. okt 2008 hmm, så det er altså ikke noget jeg kan rodde mig ud i. Planen var at hente en 1.8 som sagt, og de kan hentes for ca 7kilo i tyskland. men hvis man så skal ligge lad os bare sige 20 oveni. Har ingen ide rigtig om hvad forskellen ville være.

ER bare rimelig frustrerende. For ville godt kunne nøjes med min motor hvis jeg bare kunne give den 10 hk ekstra, men synes jeg konstant man får at vide er umuligt

• #2   23. okt 2008 siden hvornår er synshallerne begyndt at tjekke motornr ????? din nuværende bil skal bare kunne synes/godkendes med den nye motor ! og derefter skal du betale noget mere i forsikring og vægtafgift.. ikke andet...du kunne jo ligeså godt have købt en donor i dk

• #3   23. okt 2008 Hmm, jamen altså er rimelig grøn på det her område. Vil bare gerne ha en 1.8 i. Men synes det er lidt svært at finde ud af hvad der skal gøres. Det du siger er at jeg bare kan smide de forskellige dele i fra en donor bil og så er det kun det der er omkostningerne?

• #4   24. okt 2008 smid da noget tryk og knaster og chip tuning på din 1.3 det giver da nogle hypper og kan umuligt blive ligeså dyrt som at købe en donorbil til 70 og så skal betale ny afgift af din bil... der skal jo højst sansynligt også laves nye bremser osv med den 1.8 motor...

• #5   24. okt 2008 Ja okay, kan godt se 10 hk ikke er så meget, men det er da over 10% så det burde vel kunne mærkes?

Men tak for svarene

Kommentér på:
Afgift på motor

Annonce