{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
498 visninger | Oprettet:

spg. ang. tun til syn.. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har købt mig en 3,0 indsugningsmanifold som er tilpasset fra en senator... der ud over har jeg købt en luftmængdemåler her til.. fra en BMW 6eller 7oo serie.. (underordnet)

så har jeg også en 296 graders knast med løftere og sådan.. men jeg har ikke nogen papirer på det hele? altså Tüv..

kan det så passe at jeg må smide det på inden jeg skal til syn?

motoren er en 2,0 GSI motor.. men ved ikke hvad den har af std. hk? nok ca 115 Hk..

med det andet håber jeg på ca 150 Hk..?

må jeg så det...? det er ca. 23-24%..

Hvis min forudsætning for std. Hk passer..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spg. ang. tun til syn..
  • #1   25. apr 2005 Nej det må du ikke....
    Men dem i synshallen kan jo ikke se hvad du har lavet inde i motoren. Så det


  • #2   25. apr 2005 okay.. må jeg tune med 20 % kun.. eller er det fordi jeg ikke har papirer på det? for knasten vil jo få den til at gå ujævnt i tomgang?


  • #3   25. apr 2005 Ja du må kun forøge med 20%. Og den vil højst sansyneligt ikke gå ujævnt i tomgang.

    Men ellers kan du jo bare ligge en anden motor i.. En 20SEH den har 130 hk. også bare smid en lexmaul på (som du kan tage af når du skal til syn). Også lige få den chippet. Så burde den ha ca 150


  • Dannie Y
    Dannie Y Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #4   26. apr 2005 Det er nemlig rigtig ...martin du må tune alt det du vil på din standard motor .du må bare ikke lave konstruktive ændringer som eks turbo og den må ikke forurene mere en de gældene regler for den bil..
    Der ud over hvis du lægger en anden motor i gælder 20% reglen..


  • #5   26. apr 2005 Det er så rigtigt nok... Men når du vil sætte anden indsugningsmanifold på og smide en skarp knast i den. Så vil de sige at det er det samme som motorskift.

    Og uanset hvad så tæller turbo altid for over 20%


  • #6   26. apr 2005 Mener ikke de anser skift af knast og indsugning for det samme som motorskift, kun hvis du smider en anden krumtap i, så den får en større volumen.

Kommentér på:
spg. ang. tun til syn..

Annonce