{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tuning af e30!! køb af dele??
  • #1   3. dec 2008 Ville nok henvende mig til turbomotor.dk eller et andet sted i nærhenden af dig selv. Evt finde noget brugt turbo/manifold her på bg eller dba.

Hvad mener du med: pakke helt vildt op for motoren?
    Vil du smide turbo på den uden af "åbne" motoren og skifte div dele?

Nå, men et gæt ud fra hvad jeg tror du mener: 0,5bar = ca.250hk.

• #2   3. dec 2008 jeg er i fuld gang med turbo projekt og har købt alt ved rene turbomotor og de dele til motoren som fx lejer pakninger strækbolte og alt det til hovede renovation har jeg købt ved terminalen kolding eller koed bmw.. så prøv der, hvis det var noget..

• #3   3. dec 2008 det var nemlig ment uden at man skulle skifte stempler og div dele. toppakning er jeg ikke nervøs for men at gå ret meget dybere ind i blokken ved jeg sku ikke helt.. men altså 0,5 så er det jo det om man kan leve med det smiley

• #4   3. dec 2008 Skifter du toppakningen kan du nok nærme dig omkring 1bar, alt efter strørrelsen på laderen, men en t3/t4 passer nok meget godt på sådan én.

Derudover får du problemer med kobling/bagtøj når du kommer for højt op i effekt på sådan en gammel baghjultrukken gryde.
    Den lever jo et hårdt liv som baghjulstrukket og med et stort turbotryk flår du det simpelthen i stykker.
    Måske skulle du overveje en kompressor som er lidt mere blid ved div dele. Der ligger to klip herinde med en e30 325 kompressor, et med 0,5bar og et med 0,8-1bar.

• #5   4. dec 2008 har bygget en kompresser på en e30 325 min kammerat kører den nu. men hører bare fra så mange at et turbo projekt både er billiger og også bedre velegnet til en 325. ved at kompressoren på hans også er ved at æde et bagtøj og kobing. men den går rigtíg godt, vi fik bare en for stor toppakning på så tror der er mere power i den hvis vi får en mindre på.

• #6   4. dec 2008 Prøv evt at skift remhjulet og øge ladetrykket inden i skifter pakning. Hvad ligger den på i komp. og hvilket tryk kører den med?

Kommentér på:
Tuning af e30!! køb af dele??

Annonce