{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Tændingsbanken {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået monteret turbo på min bil, og nu giver den noget tændingsbanken.
Jeg har fået målt den i dag og med den ene ECU gav den for lidt benzin og den anden for meget, og dermed antændte den ved kompression og ikke ved gnist (ja haha jeg har en Skyline Turbo Diesel....)

Mit spørgsmål er så, ville jeg ikke kunne købe en Apexi SAFC 2 og få den indstillet så den korigerer benzintilførslen ved forskelligt tryk?

Dem jeg har snakket med har snakket om alt fra benzinregulator til tykkere toppakning til anden motorstyring.. og jeg må indrømme at jeg er ved at være lidt lost.. og at jeg på samme tid ikke har lært så meget om turboer endnu gør det ikke meget nemmere.

Link til info om SAFC 2:
http://www.temple-tuning.co.uk/apexi-s-afc-2-160-p.asp


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tændingsbanken
  • #1   6. dec 2008 du skulle nok have sat dig bedre ind i det inden du monterede trykladning smiley

  • #2   6. dec 2008 Morten. det samme sage lægen til din mor da hun blev gravid med dig..

    hvis du skal være gammel klog så det ikk her vi gider høre på det..


  • #3   6. dec 2008 Det svar kunne jeg ikke bruge til noget.....

    Svar jeg kan bruge til noget vil være "Nej den kan du ikke bruge fordi... osv..." eller "Det du skal bruge er... osv.."


  • #4   6. dec 2008 Okay gammelkloge åge..
    Hvis den bare baker, kunne du prøve med noget 99 oktan, men hvis blandingen direkte er for mager, kan du chippe din org. motorstyring, eller købe en anden motor styring, evt. megasquirt.. men det afhænger jo af hvor meget du vil bruge på det.


  • #5   6. dec 2008 *banker

  • #6   6. dec 2008 Jeg har ikk vild forstand på emnet men nogle koldere tændrør kan måske gøre det?

  • #7   6. dec 2008 Se det var ikk så svært, og det gjorde ik ondt vel?

  • #8   6. dec 2008 kan lille p ikke også hjælpe dig med det?

  • #9   6. dec 2008 steffen -nu venter vi bare på at du også springer ud af skabet, og åbner op for din viden smiley

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #10   6. dec 2008 Ikke fordi jeg har en masse forstand på turbomontering og sådan, men jeg HAR haft en Apexi Safc monteret i en tidligere racer. Den kan jo sagtens justere din benzinmængde ved forskellig tryk eller omdrejninger, men den har jo ingen indflydelse på tændingsforstillingen ved forskelligt ladetryk...

    Som jeg har forstået en mapning, så er det netop DER hestene og holdbarheden kan hentes.. Altså forholdet mellem ladetryk, benzinmængde og tændingstidspunkt.

    Jeg ville klart ofre de sidste 3000-5000 kr på en stand-alone motorstyring, og så (forhåbentlig) undgå at smadre motorværket.


  • #11   6. dec 2008 men du ved vel at det er fordi benzinen selv antænder så kolder tændrør intercooler eller mere benzin i rette mængde ville vel kunne gøre det eller som kasper skriver mindske kompresionen enten ved stempler eller anden toppakning?

  • #12   6. dec 2008 Kasper S
    Kompressionen er ikke blevet ændret og der er heller ikke kommet andre stempler i.
    Jeg KUNNE jo komme en anden toppakning på så kompressionen bliver sænket, men det "fintuner" den jo ikke. Og det skal lidt af et lykketræf hvis man rammer den rigtige blanding "bare sådan".

    Der er monteret en std turbo med uprated mølle og udfræset indgang, en FMIC og 3" downpipe, ud over det er alt fra en std turbo model.


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #13   6. dec 2008 Jeg vil mene det er en forkert måde at få motoren til at gå ordentligt, at fifle med forskellige tændrør...

  • #14   6. dec 2008 Dvs, at du har taget alt fra en turbo motor og sat på din?

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #15   6. dec 2008 Kim ZC

    Det du mangler er motorstyring, korrekt?

    Vær fornuftig og lav ombygningen korrekt, med en ny motorstyring. Du vil jo græde snot hvis stemplerne smelter, fordi du sparede en 3000kr seddel.

    Måske 6 nye stempler ikke koster det en motorstyring koster, meeeen tid er jo også penge. Og en motorhaveri tager ofte en del mere med sig, end blot de defekte stumper.


  • #16   6. dec 2008 Morten H.. motorstyringen kan desværre ikke chippes. Der skal en eller anden form for piggyback på.
    Så ja det kunne godt være at det var den eneste rigtige løsning..


  • #17   6. dec 2008 Jimmi J.. njaeh.. han kan henvise mig til nogen der måske kan hjælpe smiley

  • #18   6. dec 2008 ellers henvend dig til turbo.dk - turbomotor.dk - nordicturbo.dk - scandicturbo.dk eller en af de utallige turbo specialister smiley ved også at VAE.dk ved noget om det, men det ligger i slagelse, så det er nok lidt langt væk..

  • #19   6. dec 2008 hmm ved ikk om det er direkte forkert men jeg ville da nok finde nolge der var kolder alligevel som om man sætter anden motorstyring på for det eneste problem han er er jo sådan set varme. men jeg ved slet ikk hvad sådan nogle styringer koster men hvis du siger det ikk er mere end 3000 ville jeg da bare få bestil sådan et svin med det samme for hvis den brænder et stempel så har man vist samme odds som at vide i lotto hvis den ikk tager en foring og der med måske en blok!?

  • #20   6. dec 2008 Folket har talt..
    Jeg hiver fat på en prof, stiller bilen og henter den når den er klar smiley

    Tak skal i ha.


  • #21   6. dec 2008 Christian D -
    min opfattelse er at han har taget alt fra en turbo motor o sat over på hans egen (dog uden svar)
    Så vil da gå ud fra at han også har skiftet til rør der er egnet til trykladning..


Kommentér på:
Tændingsbanken

Annonce