{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  20v blacktop
  • #1   12. dec 2008 Mærkeligt spørgsmål.

Den går godt.

Det er en toyota motor.

Er der noget mere specifikt du vil vide?
    Tuning? N/A? Turbo? Ræs? Hvad skal den bryges til?

Prøv at være lidt mere præcis.

• #2   12. dec 2008 det er sku da ikke et mærkeligt spørgsmål, kender ikke så meget til den motor derfor spørger om det inden jeg vil anskaffe mig en.... og vi snakker om en blacktop std....det jeg vil vide er om hvordan den trækker sådan generalt

• #3   12. dec 2008 den går rigtig godt sådan en.. Den trækker lige op med en vtec(i-vt)..
    Tager mange omdrejninger, lyder fed..

Et minus er bare at den er PISSE uøkonomisk...
    Men sådan er dét jo bare..

• #4   12. dec 2008 andet minus er at der ikke er skyggen af moment i sådan en, men det er nu generelt de højtydende motorer der er baseret på rpms

• #5   12. dec 2008 Mener den har omkring 162 nm.. Men det er jo en charme, at den trækker på omdrejningerne=)

• #6   12. dec 2008 hvad går den ca på literen...

• #7   12. dec 2008 Ved jeg ik.. Men tror ikk du skal regne med mere end 12 hvis du køre pænt.. Den sluger..!

• #8   12. dec 2008 jamen det er da også fint nok

• #9   12. dec 2008 tror de går 13-14 pr. litter. kan da nemt få min 140hk 4age til a gå 15pr. litter

• #10   12. dec 2008 En 140hk 4age er heller ikke en 20v blacktop..
    12 km på litteren er bare et skud..
    Hvis du køre lidt vildt i den(som man gør lidt i sådan en) køre den under 10..

En af mine venner kom af med sin fordi den var så dyr.!

• #11   12. dec 2008 min kammerart havde en. og med hans kørestil, sådan rimelig pæn, og noget gange prygl. så gik den vidst omkring 7-8km/l.
    ang motoren, så trækker den rigtigt godt, når den er oppe i rpm. men som sagt før. der er INTET moment i sådan en maskine, den skal have rpm før der sker noget. men til gengæld får du den ondeste lyd smiley

• #12   12. dec 2008 ..og jeg har en 3.0 aut. og den går gennemsnitlig 9km/l og den får prygl.. så er den godtnok ik særlig økonmisk sådan en 4AGE BT

• #13   12. dec 2008 Jamen, motoren går stadig godt, som sagt er det en toyota motor.

Men den skal have prygl for at trække, alt momenten ligger i slutning er omdrejningsfeltet.

Men som sagt kommer det an på hvad motoren skal bruges til, om det er hverdagskørsel eller ræs.

Ellers i bunden af feltet virker den som en hvilken som helst anden standard toyota motor.

Skal du smide sådan i en corolla eller carina, så skal du også tænke på ledningsnettet og motorstyrningen skal laves om.

Men det har Rene fra turbomotor.dk styr på, han har efterhånden monteret de motorere i næsten alt.

• #14   12. dec 2008 mark n: nej ved godt det ikke en 20v var bare et eksempel. momentet liger jo meget sent i sån nogle motore men man ska jo osse tænke på a gearkassen er meget lavt gearet så det er ikke noget man lægger så meget nærke til. men det er jo bare et par gear ned når det ska gå stærkt så det masser med kræfter.

du kunne osse bygge den egen motor 7age:) så har du masser a hk og masser moment. tag en 7afe blok og put stempler fra en 140hk 4age i. topakning fra en 7afe og en 140hk 4age top på. så har du en rigtig stærk motor.

• #15   12. dec 2008 havde lidt planer om at ligge den i en carina e

• #16   12. dec 2008 7age.. masser af moment?? den har 172nm.. det er ikke meget.. vi skal over 250nm før der er moment der er behageligt..

Tag en std. BT og smid en turbo på 0g 0.5 bar, så har du noget der rykker

• #17   12. dec 2008 hvordan kan du finde data på en 7age motor når det er en man selv sætter sammen af 2 forskellige motore??

• #18   12. dec 2008 hvis man søger lidt på nettet så giver en 7age omkring 170 hk og 180nm. kan osse monter en 20v top istedet så får man lidt mere ud a den.

jesper s: kan ikke lige se hva du ska bruge over 250nm til. havde en mr2 AW11 på et tidspunkt den lavede ca 170hk og 200nm. det var da rigeligt med nm. du kommer jo heller aldrig over 250nm med en age suge moter.

• #19   12. dec 2008 Personligt ville jeg ikke lægge en 20V i en Carina. Den passer godt til AE82/86/92 osv. der ikke vejer så meget, men bliver bilen for tung kommer du til at savne moment.

• #20   12. dec 2008 Enig med Jan, en carina er alt for tung til en motor uden bund moment.
    Så hellere en 3sge eller 3sgte, dem er der noget mere bund i.

• #21   13. dec 2008 Jeg ved ikke om der er nogen af jer der har prøvet at køre en Blacktop med original motorstyring....ellers er der meget forskel fra Silverhead til en Blacktop...Jeg havde en silverhead (monteret fra frontcut) i min gamle 101'er...den havde da væsenligt mere bundtræk end en 4afe. Havde ca 140 nm ved 2500 omdr og 160 nm ved ca 5500 omdr. Det var da nok til at slå en civic VTi 4 gange til dhb smiley
    Ud over det så har jeg præsteret at køre 15,5 km/l med den motor på en tur fra Falster til Vandel og tilbage igen, inkl race der ovre. Til daglig lå den på ca 13,5 ved blandet kørsel...og den fik da de tæv den skulle ha...

• #22   13. dec 2008 hvordan går en blacktop når den ligger i en carina e

• #23   13. dec 2008 Den går på samme måde som i en corolla??

• #24   13. dec 2008 ok kunne godt være at den var lidt sløvere i carinaen da den er lidt større

• #25   13. dec 2008 .. det er den uden tvivl.. men du spørger hvordan den går.. og motoren går jo ens uanset om den ligger i en færge eller en aygo..

Men bilen føles jo sløvere, desto tungere den er.. det er min påstand at en Carina E 2.0 Gli tar en Carina E 1,6 20v til enhver tid og så har du mere moment også..

• #26   17. dec 2008 en af mine venner kørte 15,8 til dhb i en 101 med bt i.. de plejer at blive målt på rullefeldt til ca 160 hk og ca samme nm.. 101 med bt køre fra f.eks. g3 vr6..

• #27   5. maj 2009 hvis du vil smide en 20v i hvorfor så ikke smide en 170 hk komp motor i stedet??

Kommentér på:
20v blacktop

Annonce