Hovedlejre for stor tolerance. Nissan {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Har lige fået nye hovedlejre osv til min Nissan.
Hovedlejrene havde det ikke så godt, så fik fat i nogle nye. Og der var intet at se på krumtappen.
Nu har jeg så prøvemonteret det. Og ilagt nogle strimler plastik gauge, og der er bare alt for stor tollerance.
lejeoverfaldet er kun lige nede og trykke, så det er minimalt hvad den har trykke på strimlen.
Ham jeg købte lejrene af, sagde det var grad 2 lejre.
Spændte lejebroen med 50nm. Det er hvad jeg har fået fortalt de skulle spændes med.
Men hvad ville i gøre. Kan man købe nogle lejre der har større tolerance? Eller skal jeg virkelig igang med slibning af krumtap, det bliver jo en halv dyre omgang.
Fordi jeg tror hvis jeg lader dette køre, bliver det noget rigtig lort.
Data på krumtappen :'
Disse data står der på krumtappen.
11112 = Leje grad på hovedlejrene?
1221 = Leje grad på plejl?
0523B = ?
D42
Og er grad 1, større end grad 2?
mar 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 115 Svar: 1.572
Men har fundet ud af at den har kørt med overstørrelse lejre på plejlejerne.
På begge sæt lejre jeg tog ud af motoren, stod der 025 3 på.
Kunne det ikke godt tænkes at det var overstørrelselejre?
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.332
aug 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 483
Hvis krumtappen ha taget skade, vill jeg få noget overstørrelse 0.5 i (sidste chance) Hvis ikke få den udmålt, og hvis den har det fint, så er det i med nogle 0.25mm overstr.!
mar 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 115 Svar: 1.572
Men jeg får lige den målt ud imorgen. Og så må vi se om jeg kan nøjes med det, eller om den skal forbi cylinder service.
apr 2004
Følger: 46 Følgere: 48 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 108
Både hoved og plejllejer kan fås i overstørrelse. Std fra nissan. Og går det helt galt at std lejer ikke passer mere laver feks ACL lejer der er endnu større.
Hovedlejre for stor tolerance. Nissan