{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.332 visninger | Oprettet:

Fra indsprøjtning til karburator {{forumTopicSubject}}

Hej

Hvad skal jeg gøre for at lave min motor om fra indsprøjtning til karburator?

motoren er en AEE med multipoint fra standard.

skal man selv lave nyt kabeltræk?
Skal jeg lave nye benzinrør fra tanken?
skal jeg skifte benzinpumpen ud?

Hvor meget skal der skiftes og hvor "nemt" er det at lave om?

håber jeg kan få et fornuftigt svar...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra indsprøjtning til karburator
  • #1   4. jan 2009 hvorfor vil du have karburator på ??? det er da et tilbage skridt, nej går da efter spjældhuse istedet smiley lyder sygt godt og giver hypper

  • #2   4. jan 2009 karburator gir også fint og kommer også til at lyde godt...

    desuden er det en væsentlig billigere løsning...

    spjældhuse koster 12500 for et sæt og skal derefter ha en anden motorstyring m.m.

    hvis jeg bare kan nøjes med at smække karburator på så slipper jeg for alt det "besvær" med spjældhuse...


  • #3   4. jan 2009 så heller lyden af spjældhuse smiley men du skal have fat i en manifold til webere, for de alm manifolde fra 2f passer ikk på i størrelsen og afstanden mellem hullerne, samt du også skal ud og finde en karbu der passer til størrelesen, resten burde du kunne genbruge

  • #4   4. jan 2009 jah havde også regnet med at jeg skulle bruge en karburator og manifold... smiley det er jo det jeg skal ha på... det var mere hvad jeg ellers skulle bruge?


  • #5   4. jan 2009 hvorfor vil du egentligt have kaburator istedet, hvis man må spørge?

  • #6   4. jan 2009 Du skal nok have en anden benzintrykregulator. For tror ikke kabonaderne kan klare det høje tryk en der blir brugt ved insprøjtning.

    Lige en sidebemærkning. Så mener jeg ikke det er muligt at syne en bil med kaburator, der er født med sprøjt.


  • #7   4. jan 2009 Mette K : det har han jo svaret på ... det er billigere ... og tror ikke på at du kan høre forskel på karburatore og spjældhuse ....

  • #8   4. jan 2009 Du tænker vel på noget dobbelt karbu halløj??? Og så ja, trykregulator da de ikke kan tage alt for højt et tryk, men ellers skal der normalt ikke laves så meget om...
    Speederkabel er der jo, så måske et chokerkabel...


  • #9   4. jan 2009 Mette K
    bl.a. fordi det er meget nemmere end spjældhuse og gir en fed lyd...
    kender godt alle ulemper og fordele og var da også forberedt på et enkelt hvorfor eller to... men mit umiddelbare svar må vel bare være "fordi jeg kan"

    Janus J
    jah jeg tror heller ikke den går igennem syn da jeg jo også skal ha fjernet katalysatoren... den vil jo bare være mere i vejen hvis jeg får skiftet til karburator... alt det med syn og om det er lovligt må jeg jo bare ta hen af vejen...


  • #10   4. jan 2009 Grunden til at jeg også vil lave det er fordi jeg ikke har set det på andre af denne type motor...
    kunne da være skægt med lidt anderledes...
    Skal jeg bare skifte tryk regulatoren, skifte manifold til karb, lave en "snydekat" og lidt fusk med speederkabel og choker er det ikke umuligt at skifte tilbage...


  • #11   4. jan 2009 mener du kan få benzinpumper der er beregnet til karburatore ... måske man skulle overveje sådan en?

  • #12   4. jan 2009 jah man kan jo bare købe en bosch benzinpumpe... har set en til 1500 man skulle kunne justere i trykket...

    så sætter man den jo bare mnede ved tanken og selv laver et rør fra tanken til karburatoren... kan der ikke være de store problemer i


  • #13   4. jan 2009 Find 4 motorcykel karburatore, fra en model med benzin pumpe, bla zzr1100 kører med det, og så en benzintrykregulator der kan justeres

  • #14   4. jan 2009 så skal jeg bare til selv at lave manifolden til det...
    jeg ved at man kanb få manifold der passer på vw 8v motorer til både weber og dellorto...

    men det er jo ikke umuligt at få lavet en manifold orker bare ikke at skulle låne cnc fræser og alt sådan noget


  • #15   4. jan 2009 ok

  • #16   4. jan 2009 Blake : 2 dobbelte karburatore kan sagtens lave flere heste end en alm indsugning med indsprøjtning .... tror du skal have lidt mere styr på hvad du snakker om ...

  • #17   4. jan 2009 grunden til at man gik væk fra karbs var fordi de brugte så meget benz...

    men det vil gi lidt heste...


  • #18   4. jan 2009 ingenb grund til at gø af de andre hunde thomas h

    de prøver bare at lette ben op af samme træ

    der skal være plads til alle indput


  • #19   4. jan 2009 med ordentlig indstilling og dysning kan du sagtenss hente hk. Du skal pille din stikket af til din nuværende pumpe og sætte en extern pumpe på det laver ca 1 bar. Så kan du lege lige så tosset du vil. Det du gør er at tage sikringen til dit indsprøjtningsrelæ. Og vupti så er du ude over det. og er kørende med karburator

  • #20   4. jan 2009 men tak for hjælpen gutter...

    jeg smutter i seng

    nat nat smiley


  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #21   4. jan 2009 man gik væk fra karburator fordi det altid er noget pis at indstille 100% korrekt. afhængig af hvilken motor kan et par store weber karburatorer godt (i hvert fald i nogen tilfælde give flere hk end en standard indsprøjtning),samtidig får du et væsentligt højere benzinforbrug og hvis det er en nyere bil risikerer du at den ikke kan synes

Kommentér på:
Fra indsprøjtning til karburator

Annonce