{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.577 visninger | Oprettet:

Pug 206 turbo? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri smiley

Jeg har en Peugeot 206 S16 fra ' 01. Jeg har længe gået og overvejet at montere turbo. Jeg har fået tilbudt et turbosæt til den for 15.000 kr. hvilket skulle give bilen 150 hk (den har 110 hk standard). Sættet indeholder Garrett T25 Turbolader + manifold, indsugningskit, intercooler, Blow Off Ventil, tilskuds benzindyser, MAP-sensor i tilskudssystem og diverse slanger.

Mine overvejelser er nu om motoren/gearkassen kan holde til det?

Mvh. Kristian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pug 206 turbo?
  • #1   19. jan 2009 De 150 hk skulle være ved 0,4bar ladetryk.

  • #2   19. jan 2009 Motor kan klare det, gearkassen vil få det svært og koblingen vil stå af, hvis den ikke bliver forstærket...

  • #3   19. jan 2009 drop det langt væk pug er ikk værd og smide det på brug heller dine money hos agergaard og tun NA

  • #4   19. jan 2009 køb knaster fra kentcams og banan og få ordnet top hos agergaard så du næsten samme sted smiley har selv 138hk dog uden ordnet top

  • #5   19. jan 2009 Mick RS: Bilen har i øjeblikket 125 hk (målt hos Nordic Turbo) kun med en chiptuning. Mener du at jeg kan få den samme (n)ydelse ved at skifte knaster, manifold og få ordnet topstykket?

    GTI'eren er for dyr i forsikring. Er 21 år, derfor er dette desværre ikke muligt.

    Er der nogen der ved om gearkassen passer fra GTi (da denne er stærkere!?) eller er det den samme der sidder i S16 og GTi?



  • #6   19. jan 2009 fandeme billigt... GØR DET!!!

    Den kommer da til at rykke okay og med åben dump lyder den også ret hidsig...
    Du kan få lavet en kobling billigt hos autobremsen forholdsvis billigt så den kan holde...


  • #7   19. jan 2009 jeg har banan manifold og racetkat istedet for mellem pot da du skal rykke det hele samt kanster fra kentcams og 2.5 gennemgående jeg har da fået 138hk ud af det. men uanset hva brug dine penge hos agergaard eller bare tun NA turbo på pug bliver en dyr affære da intet holder på dem smiley desværre desværre smiley men med den store NA tun hos agergaard hvis man vil smider rigtig mange penge er 185-190hk på 206s16 NA tun smiley

  • #8   19. jan 2009 nydelig bil iøvrigt... høj stemme

  • #9   19. jan 2009 Der er mer blær-effekt med turbo, og den er nok også sjovere at køre..

    Men der er for meget arbejde og vedligehold i det.

    Man skal holde igen med at fyre los, indtil motoren er gennemvarm. Det bliver et helvede når den skal synes.

    Der skal laves så turboen skal køles med hjælp af olie eller kølervandet.

    Der skal skiftes olie oftere.

    Koblingen vil få det meget hårdere, og gearkassen i en peugeot er noget knokle-lort, så 200nm vil den sikkert ikke være glad for.

    NA-tuning holder bedre, og er i min verden lidt sejere, da turbo "er set før" blablabla osv


  • #10   19. jan 2009 Fandme også pænt med 138hk/170nm med banan, udstødning og knaster Mick..

    Er den kørt ind med det, eller er styringen helt std ?


  • #11   19. jan 2009 uuuh RC er satme en lækker vogn... og er endda billigere i forsikring end min gamle 307... damn den er hurtig

  • #12   19. jan 2009 RC'en i 206 koster ca. 130.000 kr og 47.000 årligt i forsikring. - Så nej. Har prøvekørt en, og er ikke positivt overrasket.

    GTi'en siger mig ikke noget... - Så nej.

    S16'eren er jeg godt tilfreds med og har ny motor og gearkasse liggende hvis det går helt galt.

    Og 15.000 for et tuningssæt med turbo, det er vel ikke meget? Plus så er sættet sammensat til bilen og er "bare" og sætte på og tage af.

    Mht. forsikring, hvis jeg kører galt og skal have kaskoen udbetalt så vil de nok glo lidt, hvilket er en del af mine overvejelser.


  • #13   19. jan 2009 Med hensyn til kasko, så husker du bare oplyse din forsikring om din motorombygning..

  • #14   19. jan 2009 K-FINN .
    Tror du bare, at Tryg tjm går med til det? - De siger sgu da nej tak---


  • #15   19. jan 2009 Skal jeg ikke kunne sige med tryk, men ved at ved alka kan man.
    JEg havde min celica T23 forsikret med eftermonteret turbo op til 180hk, det kostede 1000 ekstra om året..


  • #16   24. jan 2009 nordic turbo har et kit til 200hk men ellers kan du jo vælge den dyre løsning 1,8 kit aggergaard til 38kilo så er det en 206gti+ med 150-160hk

    men et 200hk turbokit i en S16 kobling skal skiftes... ved ikke lige med gearkassen


  • #17   25. jan 2009 Mick RS: Du henter IKKE 185-190Hk på N/A på en TU5JP4 uden at bruge spjæld og knaster der er ubrugeligt til hverdag..

    Selv de 1860ccm TU5JP4 JA har lavet yder en del under.. (i omegnen af 165Hk).

    Gearkasse og kobling kan snildt holde hvis man husker at tage hjernen med ud når man kører. Jeg har kørt med 180Hk og 190Nm på en std. MA kasse uden de mindste problemer.


Kommentér på:
Pug 206 turbo?

Annonce