1.577 visninger
|
Oprettet:
Pug 206 turbo? {{forumTopicSubject}}
Hej Bilgalleri
Jeg har en Peugeot 206 S16 fra ' 01. Jeg har længe gået og overvejet at montere turbo. Jeg har fået tilbudt et turbosæt til den for 15.000 kr. hvilket skulle give bilen 150 hk (den har 110 hk standard). Sættet indeholder Garrett T25 Turbolader + manifold, indsugningskit, intercooler, Blow Off Ventil, tilskuds benzindyser, MAP-sensor i tilskudssystem og diverse slanger.
Mine overvejelser er nu om motoren/gearkassen kan holde til det?
Mvh. Kristian
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 21
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.886
okt 2003
Følger: 106 Følgere: 101 Emner: 93 Svar: 2.117
okt 2003
Følger: 106 Følgere: 101 Emner: 93 Svar: 2.117
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 21
GTI'eren er for dyr i forsikring. Er 21 år, derfor er dette desværre ikke muligt.
Er der nogen der ved om gearkassen passer fra GTi (da denne er stærkere!?) eller er det den samme der sidder i S16 og GTi?
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 61 Svar: 1.676
Den kommer da til at rykke okay og med åben dump lyder den også ret hidsig...
Du kan få lavet en kobling billigt hos autobremsen forholdsvis billigt så den kan holde...
okt 2003
Følger: 106 Følgere: 101 Emner: 93 Svar: 2.117
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 61 Svar: 1.676
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
Men der er for meget arbejde og vedligehold i det.
Man skal holde igen med at fyre los, indtil motoren er gennemvarm. Det bliver et helvede når den skal synes.
Der skal laves så turboen skal køles med hjælp af olie eller kølervandet.
Der skal skiftes olie oftere.
Koblingen vil få det meget hårdere, og gearkassen i en peugeot er noget knokle-lort, så 200nm vil den sikkert ikke være glad for.
NA-tuning holder bedre, og er i min verden lidt sejere, da turbo "er set før" blablabla osv
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
Er den kørt ind med det, eller er styringen helt std ?
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 61 Svar: 1.676
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 21
GTi'en siger mig ikke noget... - Så nej.
S16'eren er jeg godt tilfreds med og har ny motor og gearkasse liggende hvis det går helt galt.
Og 15.000 for et tuningssæt med turbo, det er vel ikke meget? Plus så er sættet sammensat til bilen og er "bare" og sætte på og tage af.
Mht. forsikring, hvis jeg kører galt og skal have kaskoen udbetalt så vil de nok glo lidt, hvilket er en del af mine overvejelser.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 21
Tror du bare, at Tryg tjm går med til det? - De siger sgu da nej tak---
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
JEg havde min celica T23 forsikret med eftermonteret turbo op til 180hk, det kostede 1000 ekstra om året..
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 39
men et 200hk turbokit i en S16 kobling skal skiftes... ved ikke lige med gearkassen
jul 2003
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 8 Svar: 538
Selv de 1860ccm TU5JP4 JA har lavet yder en del under.. (i omegnen af 165Hk).
Gearkasse og kobling kan snildt holde hvis man husker at tage hjernen med ud når man kører. Jeg har kørt med 180Hk og 190Nm på en std. MA kasse uden de mindste problemer.
Pug 206 turbo?