{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

corolla, 1,3 - 1,6 {{forumTopicSubject}}

hey er ved og skaffe mig sådan en E10'er
men nu er spørgsmålet hvad det koster i afgift osv at ligge en 1,6 motor i den ? istedet for en 1,3er,

1,3 har 88 hk mener jeg det er og 1,6 har vidst 114 så det jo over 20% regelen,

men hvad koster det i afgift og skifte ? jeg skal nemlig give det samme i forsikring..
eller hvor kan jeg finde ud af om man skal lave noget ved bremser osv ? og hvad det kommer til og koste smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  corolla, 1,3 - 1,6
  • #1   20. jan 2009 kan bedre betale sig at købe en 1,6er det er sikkert.. men altså koster sikkert en 5-10.000 i afgift.. bare tjek afgiften på en 1.3 også en 1.6 og se forskellen

  • #2   20. jan 2009 ophæng passer ikke...

  • #3   20. jan 2009 Tor|
    det bare ikke rigtig til og finde en 1,6 til sådan rimilig peneg så koster de op mod 50 de fleste syntes jeg,

    men hvor finder jeg afgiften ? smiley


  • #4   20. jan 2009 Peder B
    når det passer slet ikk over i ? :).. troede jeg engetlig siden motoren lignede hinandne så meget syntes jeg smiley


  • #5   20. jan 2009 Du kan ikke skifte en 4EFE motor ud med en 4AFE motor

    Udstødning og motorophæng passer ikke...

    Find hellere en 4AFE 1,6 (AE101)
    De kan godt findes til 35-40 k i pæn nok stand.


  • #6   20. jan 2009 Syntes nu ikke de ligner hinanden så meget...
    hehe...

    Men nej, det kan ikke lade sig gøre.


  • #7   20. jan 2009 Peder B
    men ja men dem jeg har kigget på er til ca til 20 så i den billige ende og der ikke mange 1,6'er..

    men hvilke motore kan man så ligge i ?
    syntes bare det lidt træls og betale det samme i forsikring for en 1,3 som jeg skulle hvis jeg have en 1,6


  • #8   20. jan 2009 Der er skam nogen der har bygget om til 1,6(4age 20V) i en 1,3L.
    Opmærkning til ophæng er der, men det kan ikke betale sig...

    Find du hellere en 4efte(turbomotor)


  • #9   20. jan 2009 K-FINN .
    hvor finder jeg ud af hvad der koster ?
    det vel ikk lovligt og ligge en turbo motor i den ?


  • #10   20. jan 2009 Igen Finn med en skarp kommentar! smiley
    Total i orden...

    Men ja, en 4EFTE kan meget bedre svare sig.
    4AFE er nu ikke noget at prale af... jo i forhold til mange andre tilsvarende tyske biler osv...

    Men 4EFTE kan yde en del mere hvis man skruer lidt i den


  • #11   20. jan 2009 anders -> du kan finde 4EFTE 1,3 turbo ved www.motorimport.dk

    Men dansk lovgivning på området er kort:

    Ser det godt ud = ulovligt
    er det sjovt? ja? = ulovligt


    Og det ser jo godt ud med turbo i sådan en vogn og det er også sjovt...
    Den bruger jeg meget som tommelfingerregel og der passer NÆSTEN altid..! hehe! smiley


  • #12   20. jan 2009 Anders: En turbomotor koster ca 4500+moms mener jeg, så er der styring og rørføring og div. regn med 18-20 kilo inden du har konverteret, hvis du ikke selv kan lave det hele...

    Nej det er ikke lovligt nede i synshallen, men du kan forsikre det, og det er vigtigst.
    Skal ikke kunne sige DU ikke kan, pågrund af alder, eller selvskab, men jeg kunne i ALKA med min celica T23, det var forsikret som en turbo, det kostede 1000kr ekstra/årligt...


  • #13   20. jan 2009 K-Finn, er det ikke lidt højt sat? Jeg har selv kig på sådan en 4efte, men har hørt at stemplerne ikke kan holde til det, selvom man ikke kører højt tryk.

    Jeg havde regnet med at bruge max 13-14 kg incl motor og motorstyring,udstødning,bremser og diverse tryk urer.


  • #14   20. jan 2009 jo jo ved godt det koster med turbo har lavet det på min os.. dog lidt billigere..

    men ville bare gerne have noget stille og roligt hvor man er sikker på alt omk motor er lovligt, og så bare at det trak nogen lunde og der er 114 hk jo sådan okay


  • #15   20. jan 2009 Jonas: Har du så afsat til IC, trykrør, silicone slanger, kobling,
    Det kan gøres billigere end 18 hvis du laver det hele selv, som jeg også skriver...


  • #16   20. jan 2009 Med hensyn til stempler, ja de er ikke verdens stærkeste, kørte med 204hk på dem i min 5efte, og de holdte de til, lige indtil jeg fik lidt fimset benzin på, så røg de smiley

  • #17   20. jan 2009 En anden muilighed, er en 5E-FHE. En 1500 fra en Paseo. Den passer i hullet - men om elektronikken gør, ved jeg ikke.

  • #18   20. jan 2009 anders -> ja 4AFE er ekstrem driftsikker og stadig rimelig kvik (lovlig)

    men ja hvis du har nok i 114hk så er det da 4AFE 1,6 du skal have...


  • #19   20. jan 2009 K-Finn > Ja okay, det havde jeg da glemt alt om, så kan jeg godt se det løber op, og jeg kan desværre ikke lave alt selv, kun lidt af det.
    Kunne være man skulle finde en 1600er istedet også ligge en blacktop i, det er nok billigere, og nok lidt mere holdbart.

    Og undskyld for jeg lige skriver i din tråd anders s.


  • #20   20. jan 2009 Kasper S: Ja det var fin ide, tror også den går til syn smiley

  • #21   20. jan 2009 Jonas: 18-20 kilo, kommer du af med hvis jeg skal lave det for dig smiley

  • #22   11. sep 2009 Han kunne jo også bare nøjes med en købe en corolla med 4afe. og så få slebet de orginale knaster skarpere og portet toppen. så holder han sig inden for de 20% og det er så vidt jeg ved lovligt og det skal der ikke betales afgift af. men om den kan overholde emissions kraven ved jeg ikke.

    Mvh Kristian T. Jensen


  • #23   11. sep 2009 .

Kommentér på:
corolla, 1,3 - 1,6

Annonce