{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omdr i Polo G40 - Turbo..
  • #1   20. jan 2009 Ingen grund til det...

    Den yder jo ikke noget deroppe alligevel.
    Nu ved jeg godt den er tunet, men typisk tysk at yde ved lavere omdr.

    Frem for italienske og japanske biler, som hellere vil have nogle omdr. for at yde...

    Bedre kan jeg ik forklare det, noget med moment kurver ?!

    Det er da muligt du kan hæve begrænser, men hvorfor hvis det slet ingen effekt har at køre med de omdr.


  • #2   20. jan 2009 Så er det jo bare at køre den på felt og prøve vel. Men igen. Hvor mange omdr kan de tåle. Nytter jo ikke at prøve at sætte den på 7500 omdr også brænder den sammen..

  • #3   20. jan 2009 Et godt eksempel kunne være Corolla 20v 4AGE
    Eller Honda Civic Vtec

    Begge skal gerne have en del flere omdr. for at yde. altså sammenlignet med så mange andre franske, tyske, svenske osv... biler. De har tilgengæld mere moment vs. hk

    Tror såmen din polo er lige så hurtig, hvis ikke hurtigere. bare på en anden måde


  • #4   20. jan 2009 Jeg vil ikke turde gætte på holdbarheden af de stumper du har proppet i din motor...

    Prøv at hør en prof. så som turbomotor.dk
    Han har erfaring i den slags.

    Men han vil nok sige det samme, at den yder omkring de 5500-6000 omdr.
    og at hæve begrænser ikke vil ændre ydelsen alene.


  • #5   20. jan 2009 Stuf -> hvordan ser omdrejningsmoment ud? yder den efter de 6000 omdr.? eller?

  • #6   20. jan 2009 Vil ikke gå højre en 7200 omdr. Kan måske hente lidt. afhænger af kurverne.. Den golf jeg har lavet er også hævet til 7200.
    http://bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=15781


  • #7   20. jan 2009 Må prøve at høre rene af hva han siger så. Men den får vel flere hk nu flere omdr. For kurven går jo op til den rammer begrænser. Og har lige fået nye dyser i og ny turbo. Så skal have den på felt en af dagene og have justert lidt på den. Men så må jeg prøve at stille den på 7000 omdr for det er hva en G40 kan klare med Chip.

  • #8   20. jan 2009 ja og nej...

    Du for ikke nødvendigvis flere hk bare fordi du hæver omdr.

    På et tidspunkt knækker kurven. derfor man kaldet det omdrejnings moment.
    Men ja, prøv at spørg Rene turbomotor og se hvad han mener.
    7000 kan den muligvis godt klare. men personligt kan jeg ikke se ideen med det, hvis den har sin ydelse ved 5600 omdr.? så skal motorstyring ihvertfald indstilles.


  • #9   20. jan 2009 Sådan så den ud inden jeg lavede noget. Der var den kun lavet om til en 1.5 og resten var standart. Men det var jo også med G-lader. Ny får den jo masser af tryk i toppen af omdr også. 1.5 Bar skal den køre nu her.

    Standart med G-Lader.
    131.7 Hk ved 5480 omdr.
    178,4Nm ved 4821 omdr.

    Med turbo 1.3 Bar tryk. Og for små dyser. Den stoppede ved det her pga dyserne.
    221.9 Hk ved 5976 omdr.
    269.8 Nm ved 5458 omdr.


  • #10   20. jan 2009 Har også noget med gearskift at gøre. Om man rammer ved momentet. og undgår tøven hvis man kommer for langt ned. som man tit ser på japaner da de kører med et meget kort område..

  • #11   20. jan 2009 = Brian = - - -= RUNNING MEGASQUIRT EXTRA =- - Hvor havede den så max Hk??

  • #12   20. jan 2009 Brian -> ja f.eks. Corolla 20v skal holdes oppe i omdr. ellers er der absolut intet moment.

    Men det er jo bare en anden måde at køre bilen på.
    man kører bare mere i samme gear og skifter ikke så ofte! smiley
    hehe!


Kommentér på:
Omdr i Polo G40 - Turbo..

Annonce