797 visninger
|
Oprettet:
Omdr i Polo G40 - Turbo.. {{forumTopicSubject}}
Ja har bygget min polo om til turbo. Men hva kan den tåle at køre af omdr. Skal der skrues ned for omdr eller må de gerne komme op. Ville gerne have den højer op end de 6800 omdr. Har Ms box i så det er jo ikke noget problem. men hva kan sådan en holde til??
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
Den yder jo ikke noget deroppe alligevel.
Nu ved jeg godt den er tunet, men typisk tysk at yde ved lavere omdr.
Frem for italienske og japanske biler, som hellere vil have nogle omdr. for at yde...
Bedre kan jeg ik forklare det, noget med moment kurver ?!
Det er da muligt du kan hæve begrænser, men hvorfor hvis det slet ingen effekt har at køre med de omdr.
jan 2004
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 11 Emner: 263 Svar: 2.470
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
Eller Honda Civic Vtec
Begge skal gerne have en del flere omdr. for at yde. altså sammenlignet med så mange andre franske, tyske, svenske osv... biler. De har tilgengæld mere moment vs. hk
Tror såmen din polo er lige så hurtig, hvis ikke hurtigere. bare på en anden måde
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
Prøv at hør en prof. så som turbomotor.dk
Han har erfaring i den slags.
Men han vil nok sige det samme, at den yder omkring de 5500-6000 omdr.
og at hæve begrænser ikke vil ændre ydelsen alene.
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
apr 2004
Følger: 97 Følgere: 98 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 510
http://bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=15781
jan 2004
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 11 Emner: 263 Svar: 2.470
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
Du for ikke nødvendigvis flere hk bare fordi du hæver omdr.
På et tidspunkt knækker kurven. derfor man kaldet det omdrejnings moment.
Men ja, prøv at spørg Rene turbomotor og se hvad han mener.
7000 kan den muligvis godt klare. men personligt kan jeg ikke se ideen med det, hvis den har sin ydelse ved 5600 omdr.? så skal motorstyring ihvertfald indstilles.
jan 2004
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 11 Emner: 263 Svar: 2.470
Standart med G-Lader.
131.7 Hk ved 5480 omdr.
178,4Nm ved 4821 omdr.
Med turbo 1.3 Bar tryk. Og for små dyser. Den stoppede ved det her pga dyserne.
221.9 Hk ved 5976 omdr.
269.8 Nm ved 5458 omdr.
apr 2004
Følger: 97 Følgere: 98 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 510
jan 2004
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 11 Emner: 263 Svar: 2.470
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
Men det er jo bare en anden måde at køre bilen på.
man kører bare mere i samme gear og skifter ikke så ofte!
hehe!
Omdr i Polo G40 - Turbo..