større udstødning`? {{forumTopicSubject}}
hej BG.
da jeg har erhvervet mig en golf 4 med en del hk vil jeg lige hører om der er nogen mulighed for at vide - se - mærke etc om det er den rette str udstødning der er på.
ham der byggede bilen lavede det med 3" forrør - 400 cellers cat og så 2,5 resten ud med 4" afgang.
nu sidder der så 3" hele vejen fra kat og stadig den samme bagpot.
da jeg gerne vil ha 2.5" på igen pga støj og den rette udstødning ikke kommer i 3" vil jeg gerne vide hvad der kan ske ved at smide 2.5" på nu. hvis den er kørt ind tidligere til den 3". og hvad der evt kan ske ved jeg ikke skiftet hvis den stadig er kørt ind med 2,5" men kører med 3".
håber i kan forstå indlæget. ikke nemt at forklare
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
maj 2006
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 11 Svar: 91
vil bare vide om jeg skader motoren ved at beholde 3" på hvis den er kørt ind til 2,5"
eller ´jeg skader motoren hvis jeg smider 2,5" på og den er kørt ind til 3"
maj 2005
Følger: 59 Følgere: 54 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 47
Mindre udstødning = kræver højere tryk for samme effekt, og belaster turbo mere..
Hurtigere spool up ved stor udst.
Større tendens til at holde ladetrykket mellem gearskift ved stor turbo
Langsommere spool up ved lille udst.
Større tendens til at tabe ladetrykket ved gearskift med "stor turbo" ( i forhold til udst)
Lidt generelt, men sådan forholder det sig.
Mvh. Nickolaj
maj 2005
Følger: 59 Følgere: 54 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 47
Hvis din bil er kørt ind med 2,5 tommer udstødning og lad os sige at wastegaten åbner ved 1,3 bar vil det ca. forholde sig sådan:
300HK v 1,3 Bar med 2,5" udstødning
Sætter du 3" tommer på, og wastegaten stadig åbner ved 1,3 bar vil det ca. forholde sig sådan
350HK v 1,3 Bar med 3" udstødning..
Derfor bliver opgradering af udstødning i forbindelse med turbo-biler omtalt "gratis heste"
Derfor skal du også have kørt din bil ind igen, da den kan æde noget mere benzin med 3" udstødning pga det forbedrede flow.. Og måske skal bilen højere op i omdr. få at nå det samme ladetryk..
Håber du kan følge mig lidt..
større udstødning`?