831 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Lettere tuning af Peugeot 405 Lettere tuning af Peugeot 405

Tja sad lige og kiggede på hi-speed.dk og så at ved at montere en ny knast, bearbejde topstykket, monterer justerbar takthjul og smide et andet luftfilter i, så skulle min 405 GLX 1.8 injection gerne yde 135 hk i stedet for de små 103.

Men:
Hvad er en knast? Og når de skriver ny, er det så en skarpere knast? Hvad gør den?

Hvad menes med at bearbejde topstykket?
OG
Hvad er et justerbart takthjul

En som gider forklare smiley Ku jo være sjovt at hive lidt mere ud af den lille motor...

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lettere tuning af Peugeot 405
  • #1   23. maj 2005 hej jeg synes du skal droppe det bliver alt for dyrt for dig køb du heller en mi 16 i stedet... bare min mening..

• #2   23. maj 2005 JA tanja/palle C! mi16 rykker

• #3   23. maj 2005 Jeps, men nu var det jo ikk det jeg spurgte om smiley
    For jo jeg kunne jo godt købe en Mi16 i stedet for, men hvor helvede skal jeg få den forsikringsgodkendt når jeg kun er 19....
    Derfor er Mi16 forslag ikke lige noget jeg kan bruge....

• #4   23. maj 2005 en knast er en aksel der der får ventilerne til at åbne og lukke... en skarpere knast giver højere ventil løft og derfor bedre flow.. et bearbejdet topstykke betyder at man porter og polerer luft kanalerne for bedre luft flow... man kan også planslibe topstykket og derved vinde højere kompression som giver en bedre forbrænding... et justerbart knasthjul er bare en ekstra lille finesse til at finjusterer knastakslerne med...
    håber du kan bruge svarene til noget men det kræver altså at man ved hvordan en motor fungerer for at forstå det 100% smiley

• #5   23. maj 2005 Thomas H - Ja tak, lige sån der smiley
    Er det muligt at udvinde bare en lille smule flere hk ved fx bare at montere en skarpere knast og knasthjul?
    Har du en idé om prisside og monteringstimer for sån noget sjov?

+ Er der nogle fordele og ulemper ved det??

• #6   23. maj 2005 Fordelene ved at montere en anden knast er flere hk og en lidt bedre motorlyd... lyden lækker du dog ikke rigtigt mærke til medmindre du har en anden udstødning og et Kn filter evt.
    ulemperne ved at montere en skarp knast er at den kan gå lidt ujævnt i tomgang...
    det tager ikk mere end et par timer at montere og justerer sådan en knast... prisen for selve knasten kan variere meget alt efter hvilket mærke man køber... men hvis du er heldig kan du nok godt få monteret knasten og knasthjulet for en 3000kr....

• #7   23. maj 2005 Peter, med mindre du kender en der kan gøre det billigt (og ordenligt) så vil jeg mene det bedre kan svare sig at købe en MI16 og betale den ekstra præmie (man skal også huske på, at forsikringen bliver lidt dyrere hvis man siger man har tunet sin vogn - og hvis ikke så kan man godt få skæget i postkassen i tilfælde af en ulykke). Når du tuner motoren skal du også tænke på om bremser, kobling mm er godt nok - så selvom en god MI16 koster mere i indkøb virker det som den bedste løsning.

Hvor får du den pris henne Pilfinger? Ikke lige i det prisleje jeg har fået oplyst smiley

• #8   23. maj 2005 Thisted Amt, ja okay det er så ikke os alle der bor i nærheden af Thisted smiley

• #9   25. jun 2005 jeg er også kun 19 og min står i mit navn

Kommentér på:
Lettere tuning af Peugeot 405

Annonce