Diesel BOV diskution IGEN {{forumTopicSubject}}
Her er det så lige igen til dem som er i tvivl
Du mister ydelse på en diesel bil da den skal starte forfra med at opbygge tryk, i modsætningen til en benzin bil som har nemmere ved at få tryk igen efter gearskifte:
FORKLARING
Diesel med BOV: du starter med at opbygge tryk i gear, du slipper gassen og den blæser alt tryk ud i luften istedet for at holde det i systemet og have en smule klar til næste gear, også skal turboen starte forfra med at bygge tryk
Benzin: du bygger tryk i gear, slipper gassen OG LUKKER GASPJÆLD som laver stort overtryk i systemet som Wastegaten normalt regulerer ved at smide udstødningsgassen udenom turboen og derved taber turboen omdrejninger og skal starte forfra med at opbygge tryk
Benzin med BOV: bygger tryk i gear, slipper gassen og BOV'en åbner og derved lukker Wastegaten IKKE op og derfor er der stadig omdrejninger på turboen til næste gear ergo hurtigere ladetryk...
BOV er ikke effiktiv til Diesel da en diesel ikke har noget gaspjæld som lukker for luftgennemstrømning
feb 2005
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 278 Svar: 1.821
sep 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 305
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Og hvorfor tror du ikke at den skal døje med at mase luft ind igennem en åben indsugningsventil af gangen, når der ikke længere kommer udstødningsgas på turbinen til at holde den igang?
Du er fuldstændig galt afmarcheret.
Diesel BOV diskution IGEN