{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Leon Cupra TFSI nørder {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at skifte Volvoen ud, og har kigget lidt rundt på spændende turbobiler i samme prisklasse, og nu er jeg ikke meget for gule plader, specielt ikke med de nye papegøje plader, men ville lige se hvad muligheder var i så fald. Jeg fandt så en Leon Cupra 240 HK TFSI som ser interessant ud, men den er jo ikke hurtig nok, og har set at mange chipper dem til ~300 HK, men spørgsmålet er om standardintercooleren er stor nok til at holde stabilt ladetryk når man kommer så højt op, og om turboen kan holde i længden hvis den ikke bliver direkte mishandlet, for en effektforøgelse på 60+ HK på en i forvejen pumpet motor er jo en del. Og hvor godt holder de der motorer generelt, og hvad med trækaksler etc.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Leon Cupra TFSI nørder
  • #1   16. feb 2009 når den std yder 240 så tror jeg da ikke den er "presset" smiley ..
    når man cccccchippper den så blier den jo nok smiley

• #2   16. feb 2009 turboen kan vist klare op til ca 350hk. Det er jo faktisk den samme motor som i en audi S3, bare 25 hk færre std. Ved ik med std intercooleren når du chipper den, men jeg har en S3 intercooler på, og den klarer det fint:)

• #3   16. feb 2009 så vidt jeg ved kører Leon Cupra og Audi S3 ikke med samme turbolader ...

• #4   16. feb 2009 Jeg er heller ikke 100% sikker, men næsten. Cupraen kører ihvertfald med en k04

• #5   16. feb 2009 240 Hk og 320nm er da rigtig fint til en forhjulstrukket bil og nej motoren er ikke presset med de 240hk.

Til forskel fra den almindelige 2,0 tfsi motor med 200hk og 280nm som sidder i golf 5 gti/Seat Leon sport up og FR/ Audi og skoda har Cupra motoren større turbo, større indsugning "bedre rørføring" og anden motorstyring.

Med chip så kommer den et pænt stykke op i Hk og Nm.

Jeg har selv lige købt en Seat Leon 2,0tfsi på hvideplader og har prøve kørt Cupraen på guleplader og jo der er forskel på ydelsen, men de kører begge hammer godt.

Så en chip i Cupraen er nok efter min mening ud fra den betragtning at det trodsalt er en forhjulstrukket bil og når man kommer over de 250 hk så er det ved at være maks for netop forhjulstrukne biler. Men igen det bare min mening.

Men overvej meget de guleplader, ikke nok med bagsæderne mangler så falder de meget i værdi på guleplader ligesom med de fleste andre gulpladebiler.

Rune

• #6   16. feb 2009 http://www.nordicchip.dk/

• #7   16. feb 2009 Leon Cupra ikke hurtig nok?

6,4 sek fra 0-100 i en std. bil er da rimelig godt vil jeg sige.. Det er der ikke mange biler til menneske penge der kan klare.. Og der skal da 2 af din volvo før den nærmer sig samme performance smiley

Men få den chippet så den har de 300 hk eller flere, så burde det være fint nok smiley

• #8   16. feb 2009 Hehe, den er skam "hurtig nok" standard, men man kan jo aldrig få nok smiley 6,4 sek. er jo ikke alverden i dag.

Citnez & - Det er også langt fra sikkert, men man må jo lige se hvad der er på markedet smiley Og du kan jo STARTE med at møde op i kælderen hvis du har noget at skulle have sagt smiley

• #9   16. feb 2009 Hvorfor køber du ikk bare en Mazda 3 MPS så?? det er jo verdens hurtigste FWD ikk også Citnez smiley

• #10   16. feb 2009 Macnuz: Tag en prøvetur i en Leon cupra hos en forhandler så finder du hurtigt ud af om det er noget for dig eller ej.

Thomas H: Den er rigtig lækker sådan en MPS, men jeg har læst flere steder at den har svært ved at overføre krafterne til vejen.

• #11   16. feb 2009 Macnuz: Det er stadig hurtigere end mange andre biler der er til at betale for os alm. dødelige smiley

En mazda 3 mps som jeg kun lige kan komme i tanke om der er hurtigere std. koster jo over 300k, mod en 200-250k for en cupra på gule hvis du har tænkt dig det..

En mazda 3 mps kunne også være fed nok at have nu når der kører så mange cupra rundt, men den koster så også lige en del mere, ved ikke om man kan få den på gule..

• #12   16. feb 2009 Lasse: man kan godt få MPSeren på guleplader.

• #13   16. feb 2009 Hvis det skal være FWD biler selvfølgelig smiley

Der kan jo godt findes 4WD biler der er hurtigere std. smiley

• #14   16. feb 2009 Citnez & - Din næste? Hvad skal det dog være smiley Og vi har jo stadig en G-Tech duel vi skal have afklaret, men i det vejr vi har pt. tror jeg nok resultatet er givet på forhånd smiley

En Mazda 3 MPS er også på tale, der er bare meget få af dem, og næsten ingen på gule plader (så de er til at betale) Desuden koster en Mazda 3 MPS nu "kun" 260,000 kr. på gule plader, dvs. 20,000 mere end en Cupra, men det kan selvfølgelig også mærkes lidt på brugtpriserne smiley

4WD er ret udelukket, for jeg vil gerne have noget der er så nyt som muligt selvfølgelig, og så kan jeg ikke lige komme i tanke om en bil med turbo og firhjulstræk der kan fås

• #15   16. feb 2009 Macnuz: Ellers er der en Mazda 6 mps, den har turbo og 4WD og forholdsvis ny..

Et eksempel her fra bilbasen med meget udstyr: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mazda-6-2,3-MPS-4d_ID525301059.htm

De rykker rigtig fornuftigt.. Der kører en på striben kbh nogen gange, og den ryger alligevel godt derud af.. De impreza'er der er derinde kan ikke følge den ihvertfald smiley

• #16   14. feb 2010 Har haft min Cupra siden november, og jeg ved ikke med jer andre men jeg synes sku ikke den er specielt hurtig den kører pisse godt og er i realiteten hurtig men jeg synes ikke den er hurtig mere, jeg er træt af for hjulstrækket og vil ombygge den til 4 hjulstræk... Jeg kan kun give volvo fyren ret... hehe den er ikke specielt hurtig men den er alle pengene værd de køre fanme godt de motorer og de trækker da også men jeg er desværre alt for fartgal til at synes den er hurtig...

Kommentér på:
Leon Cupra TFSI nørder

Annonce