765 visninger
|
Oprettet:
Hjælp, må jeg eller må jeg ikke? Turbo {{forumTopicSubject}}
Jeg har en 1.8 20v nu med 125 heste. og ville gerne have nogle flere heste. derfor har jeg overvejet at tune den motor jeg har i nu, eller sætte en turbo i.
Men må jeg overhovedet sætte turbo i? den overskrider jo ikke de 25% men alligvel så montere man tryk?
Hjælp gerne , hvad må jeg=
okt 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 212
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.996
men du må tilgengæld godt smide en 1,8T motor overi da den er godkendt til bilen og ikke overskrider de 20% i effektforøgelse.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
maj 2005
Følger: 130 Følgere: 127 Biler: 2 Emner: 289 Svar: 1.714
sep 2007
Følger: 147 Følgere: 166 Emner: 501 Svar: 1.329
Men hvor kan jeg tjekke det så jeg er sikker?
maj 2005
Følger: 130 Følgere: 127 Biler: 2 Emner: 289 Svar: 1.714
maj 2005
Følger: 130 Følgere: 127 Biler: 2 Emner: 289 Svar: 1.714
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
Så læser du bare løs! men der står det samme som folk her siger.
Trykladning anses for at være konstruktiv ændring
okt 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 81
sep 2007
Følger: 147 Følgere: 166 Emner: 501 Svar: 1.329
Men så er der en anden mulighed og smide en 2.3 v6 motor i?
Den har de 150 heste og ikke noget med tryk?
Hvad så med den? må man godt det
okt 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 81
maj 2005
Følger: 130 Følgere: 127 Biler: 2 Emner: 289 Svar: 1.714
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.996
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
Så finder du ud af hva du må eller ej.
HansPassatTDIHald
jun 2006
Følger: 100 Følgere: 96 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 643
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 2.322
Regelerne er:
Du må montere en Turbo/kompressor på en bil, hvis den specifikke model har været typegodkendt med præcis den trykladerenhed og præcis den montering som der er fortaget.
har du derimod en vil hvor der ikke foreligger nogen typegodkendelse i forvejen, så skal du holde dig inden for de her rammer:
1 bilen må ikke larme mere end 5dB mere end standart ( Målinger skal foreligge med udskrifter. )
2 bilen må ikke forurene mere end 5% mere end bilen gjorde standart.
3 bilen skal være bygget op på en forsvarlig og hensigtsmæssig måde, så den ikke er til fare/gene i trafikken.
Det er dog IKKE lovligt at ændre på bremsesystemet, Fx sætte større bremser på foran og lade bagved være.
Med mindre at du skifter til et helt andet bremsesystem der stadig skal være godkendt til præcis din bil.
ALT du laver ved bilen skal have TüV Godkendelser og en masse pis og papir.
4 hvis effekten overstiger 20% af den samlede standart effekt skal den til en synsmand og have bedømt om bilen har bevæget sig for langt væk fra hvad der belv typegodkendt da den i sin tid blev skønnet til afgift.
Mener synsmanden det har bilen mistet sin originale indentitet og den skal til afgiftssyn, hvor en ny afgift skal skønnes, mener synsmanden derimod ikke at den har ændret sig nok, og dermed stadig kan gå under typegodkendelsen som den model, så er den godkendt, og kan synes hvis den ellers er i orden.
Det er noget omstændigt noget det synsværk der.
Hjælp, må jeg eller må jeg ikke? Turbo