{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Hjælp, må jeg eller må jeg ikke? Turbo {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 1.8 20v nu med 125 heste. og ville gerne have nogle flere heste. derfor har jeg overvejet at tune den motor jeg har i nu, eller sætte en turbo i.

Men må jeg overhovedet sætte turbo i? den overskrider jo ikke de 25% men alligvel så montere man tryk?

Hjælp gerne , hvad må jeg=


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, må jeg eller må jeg ikke? Turbo
  • #1   18. feb 2009 Du må ikk sætte trykladning på en bil der er uden..

  • #2   18. feb 2009 det er for det første ikke 25% men 20% .....

    men du må tilgengæld godt smide en 1,8T motor overi da den er godkendt til bilen og ikke overskrider de 20% i effektforøgelse.


  • #3   18. feb 2009 Uanset om den overskrider de 20% som det er, så er en turbo eller kompressor anset som en konstruktiv ændring på bilen.

  • #4   18. feb 2009 hvis du betaler afgift af det, og det bliver godkendt, så må du gerne .. men så er det billigere at købe en der har det std.

  • #5   18. feb 2009 Hehe her har vi allerede det første problem smiley men ja, men nok det var de 20%

    Men hvor kan jeg tjekke det så jeg er sikker?


  • #6   18. feb 2009 Thomas H : Hvad er det for nogetsludder ? han må ikke bare smide en turbomotor i .. .. men betaler han afgift af det og får den godkendt sådan, så er det en anden snak.

  • #7   18. feb 2009 www.fstyr.dk et sted står det .. søg eventuelt efter konstruktve ændringer.

  • #8   18. feb 2009 Fstyr.dk

    Så læser du bare løs! men der står det samme som folk her siger.

    Trykladning anses for at være konstruktiv ændring


  • #9   18. feb 2009 Mener også det er som Jacob N skriver... Du skal betale mere afgift fordi du ændre motoren, og du kan også risikere at skulle ændre på bremserne, da de jo også skal være kræftige nok smiley

  • #10   18. feb 2009 jaa. men så er det klart det ikke kan svare sig smiley

    Men så er der en anden mulighed og smide en 2.3 v6 motor i?
    Den har de 150 heste og ikke noget med tryk?

    Hvad så med den? må man godt det


  • #11   18. feb 2009 Kristian Det skulle jeg ikke mene du måtte... Du går stadig ind og laver en konstruktiv ændring på motoren smiley

  • #12   18. feb 2009 er ikke helt inde i det med motorskift. mener altså kun man må tune på original motor .. ? når der kommer anden motor i skal der vidst betales afgift .. ? aint sure. !

  • #13   18. feb 2009 Læs Vmax .... Der har det været oppe og vende og ifølge dem må du gerne smide en 1.8T motor overi da modellen standard kommer med den motor og stadig holder sig indenfor de 20%.

  • #14   18. feb 2009 Kontakt enten SKAT, din lokale synsmand eller politiet.
    Så finder du ud af hva du må eller ej.


    HansPassatTDIHald


  • #15   18. feb 2009 Mener godt du må lægge 1,8t otoren i, men 2,3 der har du øget kubikken for meget.

  • #16   18. feb 2009 Det er da noget værre fis det meste af det der er skrevet her inde...

    Regelerne er:
    Du må montere en Turbo/kompressor på en bil, hvis den specifikke model har været typegodkendt med præcis den trykladerenhed og præcis den montering som der er fortaget.
    har du derimod en vil hvor der ikke foreligger nogen typegodkendelse i forvejen, så skal du holde dig inden for de her rammer:

    1 bilen må ikke larme mere end 5dB mere end standart ( Målinger skal foreligge med udskrifter. )
    2 bilen må ikke forurene mere end 5% mere end bilen gjorde standart.
    3 bilen skal være bygget op på en forsvarlig og hensigtsmæssig måde, så den ikke er til fare/gene i trafikken.
    Det er dog IKKE lovligt at ændre på bremsesystemet, Fx sætte større bremser på foran og lade bagved være.
    Med mindre at du skifter til et helt andet bremsesystem der stadig skal være godkendt til præcis din bil.
    ALT du laver ved bilen skal have TüV Godkendelser og en masse pis og papir.
    4 hvis effekten overstiger 20% af den samlede standart effekt skal den til en synsmand og have bedømt om bilen har bevæget sig for langt væk fra hvad der belv typegodkendt da den i sin tid blev skønnet til afgift.
    Mener synsmanden det har bilen mistet sin originale indentitet og den skal til afgiftssyn, hvor en ny afgift skal skønnes, mener synsmanden derimod ikke at den har ændret sig nok, og dermed stadig kan gå under typegodkendelsen som den model, så er den godkendt, og kan synes hvis den ellers er i orden.

    Det er noget omstændigt noget det synsværk der.


Kommentér på:
Hjælp, må jeg eller må jeg ikke? Turbo

Annonce