Opel Manta ledningdiagram /ombygning {{forumTopicSubject}}
Hej
Ja, jeg har købt mig en Opel Manta fra 1970, som allerede var ombygget til en 1.6e.. Men nu hvor jeg har betalt afgift til at kunne ligge en 2.4e fra en Omega i, så vil jeg gerne det. Og betalt i dyre domme på at få ventileret skiver..
Mit problem er faktisk rimelig simpelt..
1. Jeg skal jo montere sprøjtet fra 2.4e modellens og ledningsnettet, men da det ”multi” stik som skal kobles til bilens eget ledningsnet selvfølgelig ikke passer, så skal jeg bruge et ledningsdiagram til en Omega 2.5 motor.. Så jeg har muligheden for at koble det op og få liv i det..
2. Jeg har tænkt mig at bruge indsugningen fra en 3.0 som er afkortet til de 4 cyl, for at få det bedre flov og så er den indsugning mindre i højden og passer dermed under hjelmen, men skal der så ikke moddaniseret så de forskellige følere kan monteres. Har nemlig ikke set det endnu..
3. Har bestilt ventileret skiver fra en Opel Rekord 2.2e fra 76-86 som skulle passe ”lige over” dog med 0.5milimeter skive imellem ”ankerpladen” og kaliberen. Er det så simpelt?
4. Hvad er muligheden for at få skiver på bagtøjet? Reduktionsventil? Ankerplade? Syn?
Bilen er i gang med en lettere moddanisering til min lillebror som i øjeblikket er udsendt og har ønsket sig at sin drømmebil står klar når han vender tilbage, så det er hvad jeg er i gang med..
Jeg håber i kan hjælpe med nogle af spørgsmålene
Vh Schrøder
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 25 Biler: 7 Emner: 87 Svar: 223
apr 2005
Følger: 85 Følgere: 87 Biler: 10 Emner: 28 Svar: 2.331
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 25 Biler: 7 Emner: 87 Svar: 223
aug 2003
Følger: 32 Følgere: 29 Biler: 5 Emner: 62 Svar: 1.953
det har ihvertfald virket for mig når jeg bare har taget de ting når jeg har lagt større motor i mine opler
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 25 Biler: 7 Emner: 87 Svar: 223
Opel Manta ledningdiagram /ombygning