{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Opel Manta ledningdiagram /ombygning {{forumTopicSubject}}

Hej
Ja, jeg har købt mig en Opel Manta fra 1970, som allerede var ombygget til en 1.6e.. Men nu hvor jeg har betalt afgift til at kunne ligge en 2.4e fra en Omega i, så vil jeg gerne det. Og betalt i dyre domme på at få ventileret skiver..
Mit problem er faktisk rimelig simpelt..

1. Jeg skal jo montere sprøjtet fra 2.4e modellens og ledningsnettet, men da det ”multi” stik som skal kobles til bilens eget ledningsnet selvfølgelig ikke passer, så skal jeg bruge et ledningsdiagram til en Omega 2.5 motor.. Så jeg har muligheden for at koble det op og få liv i det..


2. Jeg har tænkt mig at bruge indsugningen fra en 3.0 som er afkortet til de 4 cyl, for at få det bedre flov og så er den indsugning mindre i højden og passer dermed under hjelmen, men skal der så ikke moddaniseret så de forskellige følere kan monteres. Har nemlig ikke set det endnu..


3. Har bestilt ventileret skiver fra en Opel Rekord 2.2e fra 76-86 som skulle passe ”lige over” dog med 0.5milimeter skive imellem ”ankerpladen” og kaliberen. Er det så simpelt?


4. Hvad er muligheden for at få skiver på bagtøjet? Reduktionsventil? Ankerplade? Syn?

Bilen er i gang med en lettere moddanisering til min lillebror som i øjeblikket er udsendt og har ønsket sig at sin drømmebil står klar når han vender tilbage, så det er hvad jeg er i gang med..

Jeg håber i kan hjælpe med nogle af spørgsmålene

Vh Schrøder


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Manta ledningdiagram /ombygning
  • #1   26. mar 2009 Og ja det er selvfølgelig en 2.4e 4cyl motor jeg mangler diagram over og ikke 2.5 6 cyl..

  • #2   26. mar 2009 Det multistik du snakker om, det er det hvor ledningerne til batteri, olie, rpm. osv der går ind til speedometeret, og så vidt jeg husker, så er farverne ens på de forskellige motore, resten af ledningsnettet for at få bilen til at køre med den motor, det skal du have til den pågældende motor..

  • #3   26. mar 2009 Okey... Så ledningsnettet fra 1.6e skulle have samme farver som på 2.4e? lyder nu for godt til at være sandt.. Du skulle ikke ligge inde med diagram over motor nettet?

  • #4   26. mar 2009 det skulle være nok med ledningsnettet og boxen fra den rekort for at få det til at køre....

    det har ihvertfald virket for mig når jeg bare har taget de ting når jeg har lagt større motor i mine opler


  • #5   26. mar 2009 Nej, for ledningsnettet fra en 2.0 som det "originale" der ligger i bilen er ikke ens med en 2.4e fra 94 omega.. Så nej kan ikke bare skifte motor og styrboxen.. Skal koble det originale 2.4e net til mit ledningsnet i bilen. så jeg har omdrejsningstæller o.s.v

Kommentér på:
Opel Manta ledningdiagram /ombygning

Annonce