1.062 visninger
|
Oprettet:
Anbefaldet af Ladetryk??? {{forumTopicSubject}}
Hey...
Hva vil i kloge herre mene jeg bør gøre... skal skrue en GTD op i tryk, den er helt standard pt. Uden intercooler... den lader pt. 0,6 bar... kan den tåle eks 1 bar max?? (Har gået 360.000 km ca.. uden olieforbrug eller ligende...
Og hvor meget ekstra brændstof bør den have fra pumpen? (plumpen sidder stadig i....)
Har søgt på nettet, men Golf2.dk gider folk ikke svare...
Håber på hjælp... og hva tror i bilen får af heste/nm.. har planlagt at sætte stor intercooler på oz...
apr 2004
Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
okt 2004
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 194 Svar: 1.751
Men en kvart omgang i pumpen, giver vist 20% mere brændstof, så ved ikke lige hvor meget du skal dreje , men finder du hurtigt ud af
Han har dog også blændet et rør af osv.
apr 2004
Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
Hilsen Franke....
okt 2004
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 194 Svar: 1.751
De motore er jo rimelig robuste.
Nej, den er ikke målt - men den trækker fint nok.
Tror den har omkring 130 - uden at sige for meget.
Og han fyrer en intercooler på nu her, så får den lidt mere.
apr 2004
Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
Har du billeder af den... hvor i lande befinder den sig?
apr 2004
Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
Gider heller ikke have en vogn der ryger i luften første gang den laver tryk... men tror jeg nøjes med en bar, og så lidt ekstra diesel... ved i om dysserne giver nok diesel? bilen har jo ikke box, altså er det bare udfra om den ryger godt, at man kan se om den får nok at leve af??
apr 2004
Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
feb 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 778
1.
Inden der overhovedet bliver skruet på den er det en rigtig god ide at sætte en intercooler på. (Husk en intercooler kan aldrig blive for stor)
2.
2.5 bar, det er vist en and. Aldrig om jeg nogensinde vil køre 2.5 bar på en gammel standard maskine. Også uden intercooler og med standard turbo. (Du skriver ikke andet). NEJ, det lader sig ikke gøre.
3.
Det er ikke bare lige sån at skrue den op i ladetryk og justere diesel pumpen. Nå man skruer i ladetryk er det en rigtig god ide at få den kørt ind på rullefelt af en prof.
For lidt diesel lig med smeltet stempler efter et par 1000 km. For meget diesel lig med at dieslen fjerner oliefilmen fra cylinder væggen og du for en over ophedet cylinder + meget slidtage.
www.powerpage.dk er din ven. Der står det meste af hvad der er værd at vide om turbo.
feb 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 778
apr 2004
Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
feb 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 778
Dog skal det lige nævnes at det er et rent gæt. Men hellere ofre lidt penge der en at miste en motor.
apr 2004
Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
feb 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 778
apr 2004
Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
feb 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 778
Er det noget du har bevis på, har du nogen målinger?
jan 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 62 Svar: 571
men som sagt så kontakt en prof og få den rullet ind så i ikke står med en defekt motor et par uger efter..
apr 2004
Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
apr 2004
Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
Anbefaldet af Ladetryk???