{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Has san
Has san
Tilmeldt:
27. apr 2004
Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199

Anbefaldet af Ladetryk??? {{forumTopicSubject}}

Hey...

Hva vil i kloge herre mene jeg bør gøre... skal skrue en GTD op i tryk, den er helt standard pt. Uden intercooler... den lader pt. 0,6 bar... kan den tåle eks 1 bar max?? (Har gået 360.000 km ca.. uden olieforbrug eller ligende...

Og hvor meget ekstra brændstof bør den have fra pumpen? (plumpen sidder stadig i....)

Har søgt på nettet, men Golf2.dk gider folk ikke svare...

Håber på hjælp... og hva tror i bilen får af heste/nm.. har planlagt at sætte stor intercooler på oz...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefaldet af Ladetryk???
  • Has san
    Has san Tilmeldt:
    apr 2004

    Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
    #1   15. jun 2005 Hov... standard hedder 70 hk/ 133 nm ved 2800 omdr/min....

  • #2   15. jun 2005 Har en ven der kører 1,8 i ladetryk.. og 2,5 efter at han får fjernet noget vakum ting..

    Men en kvart omgang i pumpen, giver vist 20% mere brændstof, så ved ikke lige hvor meget du skal dreje , men finder du hurtigt ud af smiley

    Han har dog også blændet et rør af osv.


  • Has san
    Has san Tilmeldt:
    apr 2004

    Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
    #3   15. jun 2005 Okey.... 2,5 bar lyder ikke sundt.. men nok sygt... hav har den fået af hk?? eller er den ikke blevet målt?

    Hilsen Franke....


  • #4   15. jun 2005 2,5 er en del jo - men altså - der er folk der kører med det, som klare det..
    De motore er jo rimelig robuste.

    Nej, den er ikke målt - men den trækker fint nok.
    Tror den har omkring 130 - uden at sige for meget.

    Og han fyrer en intercooler på nu her, så får den lidt mere.


  • Has san
    Has san Tilmeldt:
    apr 2004

    Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
    #5   15. jun 2005 Det lyder da vild... hva står der på km tælleren? Formoder den trækker fra GTI 8V´er og måske følger 16V´ere eller?

    Har du billeder af den... hvor i lande befinder den sig?


  • Has san
    Has san Tilmeldt:
    apr 2004

    Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
    #6   15. jun 2005 Takker Mikkel og Champ....

    Gider heller ikke have en vogn der ryger i luften første gang den laver tryk... men tror jeg nøjes med en bar, og så lidt ekstra diesel... ved i om dysserne giver nok diesel? bilen har jo ikke box, altså er det bare udfra om den ryger godt, at man kan se om den får nok at leve af??


  • Has san
    Has san Tilmeldt:
    apr 2004

    Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
    #7   15. jun 2005 Champ.... Takker... prøver mig frem og sådan i weekenden, så ser vi... og ksn man ikke kører fra folk, kan man sku altid ryge dem til... ha ha...

  • #8   15. jun 2005 Hey franke.

    1.

    Inden der overhovedet bliver skruet på den er det en rigtig god ide at sætte en intercooler på. (Husk en intercooler kan aldrig blive for stor)

    2.

    2.5 bar, det er vist en and. Aldrig om jeg nogensinde vil køre 2.5 bar på en gammel standard maskine. Også uden intercooler og med standard turbo. (Du skriver ikke andet). NEJ, det lader sig ikke gøre.
    3.

    Det er ikke bare lige sån at skrue den op i ladetryk og justere diesel pumpen. Nå man skruer i ladetryk er det en rigtig god ide at få den kørt ind på rullefelt af en prof.
    For lidt diesel lig med smeltet stempler efter et par 1000 km. For meget diesel lig med at dieslen fjerner oliefilmen fra cylinder væggen og du for en over ophedet cylinder + meget slidtage.

    www.powerpage.dk er din ven. Der står det meste af hvad der er værd at vide om turbo.




  • #9   15. jun 2005 Damn der kom mange indlæg imens jeg skrev mit.

  • Has san
    Has san Tilmeldt:
    apr 2004

    Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
    #10   15. jun 2005 Jimmi... Tak for info... har studeret powerpage.dk, fin side... hva tror du det koster at få kørt ind? bilen skal jo ikk bruges til race, men kan godt følge dig... gider ikke ha død kværn....

  • #11   15. jun 2005 Aner ik hvad det koster, men kunne forstille mig en 1000 til 1500 kroner.

    Dog skal det lige nævnes at det er et rent gæt. Men hellere ofre lidt penge der en at miste en motor.


  • Has san
    Has san Tilmeldt:
    apr 2004

    Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
    #12   15. jun 2005 Præcis... nogen ideer om hvem der kan kører den ind på rullerne? helst på sjælland...

  • #13   15. jun 2005 Prøv at ring til www.vae.dk i morgen og hør dem ad.

  • Has san
    Has san Tilmeldt:
    apr 2004

    Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
    #14   15. jun 2005 Tak for det... ringer og hører dem...

  • #15   15. jun 2005 Der er lige så mange meninger om dette som der er folk. Og efter min mening er passer det.

    Er det noget du har bevis på, har du nogen målinger?


  • #16   15. jun 2005 Et intercooler kit til sådan en GTD koster ca. 5k og giver 10 hk alene. Også er GTD special edition er født med denne (ligger på langs over motor) start med dette og skru den ikke over 1.0 bar og giv den lidt ekstre brændsoft.. så har den vel omkring de 100 hk og kan holde til det.

    men som sagt så kontakt en prof og få den rullet ind så i ikke står med en defekt motor et par uger efter..


  • Has san
    Has san Tilmeldt:
    apr 2004

    Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
    #17   15. jun 2005 Ja okey... mange meninger om emnet, kan jeg se... men prøver mig frem... Hilsen Franke...

  • #18   15. jun 2005 lad være med at smide en inter"varmer" oven på motoren, men få en ført ud i fronten.. det vil blive meget bedre i længden.. samt det burde frigive lidt hk også smiley

  • Has san
    Has san Tilmeldt:
    apr 2004

    Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
    #19   15. jun 2005 Ortega.... kan godt følge dig... men... skal ikke bruge den til 402 meter race, og på striben osv... så nøjes med en original intercooler, den er lige til at smide på, det er kun studsen ved møllen som skal vendes om.... gider ikke kaste mig ud i et projekt med 3000 kr intercooler, samt dyre bøjninger og sådan....

Kommentér på:
Anbefaldet af Ladetryk???

Annonce