1.571 visninger
|
Oprettet:
Suge benzin - fed lyd og begrænsniger. {{forumTopicSubject}}
Hej derude
Jeg ville høre hvordan jeg får en fed lyd ud af min 1.6 suge benzin motor, jeg ville gerne have den til at tage mange omdr. således den kan gå på begrænsninger.
Er der nogen der har nogle gode tips og tricks?
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 115 Svar: 1.778
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
den behøver sku da ikke at kunne tage mange omdrejninger for at gå på begrænseren ... hvis din bil ikke tager mere end 6000 omdrejninger så er det sku da fordi den går på begrænseren allerede ved 6000 omdrejninger ....
desuden lyder det ikke fedt at tæve bilen op på begrænseren ....
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 115 Svar: 1.778
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 1.591
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
feb 2005
Følger: 28 Følgere: 25 Biler: 5 Emner: 176 Svar: 2.931
20000 alligevel?? :0)
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 204 Svar: 2.245
apr 2006
Følger: 159 Følgere: 154 Biler: 4 Emner: 118 Svar: 6.068
hvis du vil have en fed lyd, så smid filter og noget udstødning på bilen.
hva vil du ca have for dine fælge?
dec 2006
Følger: 33 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 181
apr 2006
Følger: 159 Følgere: 154 Biler: 4 Emner: 118 Svar: 6.068
held og lykke med salget.
maj 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 473
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
det er kun Ducati der kører med desmodromiske ventiler som også tvangslukker ventilerne ....
en bilmotor kan også sagtens bygges til at tage en masse omdrejninger og se bare en F1 motor der tager 18.000 omdrejninger .... de kører dog ikke med stålfjedre som alm biler men pneumatiske fjedre.
men du har da ret i at det er fjederstyrken der bla bestemmer hvor mange omdrejninger en motor kan tage.
man bygger bare ikke alm biler til at tage sindsygt mange omdrejninger fordi det øgede slid ved høje omdrejninger er en langt større faktor end de øgede antal HK man evt vil kunne hente.
apr 2003
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 1.825
Motorcykler kører ikke med anden tvangsåbning, ud over ducati som kører med desmodromisk styret ventiler.
Ellers er ventilfjedre, ventilstyr tilpasset til de højere omdrejninger ;O)
apr 2003
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 1.825
maj 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 473
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
og så er der jo også en fysisk grænse i og med at benzin/luft blandingen SKAL kunne nå at brænde helt på den tid det tager fra stemplet er i TDC til det er i BDC ... faktisk en smugle kortere tid.
og jo højere omdrejninger jo mindre tid er der at gøre godt med ... men den tid det tager at brænde blandingen af er rimlig meget den samme.
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Svar: 10
Få alle de roterende/bevægende dele i motoren afbalanceret og afvejet, plejelstænger er et kritisk punkt for mange RPM. i med smedede, stærkere ventil fjedere. massive ventil løftere. ændrede ventilåbningstider ved hjælp af andre knaster. anden indsugnings geometri da den sikkert ikke flower nok, topstykke flow optimeres osv osv. anden udstødnings geometri til det større flow + div jeg sikkert har glemt. Det er DYRT at lave sugemotor.
Suge benzin - fed lyd og begrænsniger.